Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

EEN WERELDRECORD

Gestart door tonycabus, 18 november 2004, 12:35:54 PM

Koen

Hallo,

Een beetje een late reactie [:I] maar ik vindt het een prachtig initiatief.Is er al beslist welke norm er gebruikt gaat worden? Ik ben zeker bereid om een aantal modules te bouwen. Om hieraan te beginnen, wacht ik het liefst tot de normen bekend zijn zodat we ze ineens conform kunnen bouwen.[:)]

MVG
Koen
Nooit te oud om te leren

svvander

Er is hier heel lang geen reactie geweest op dit onderwerp... wat is er nu uit de bus gekomen?

Moest een zaal het probleem zijn, ik weet een mooie ruime zaal (met cantine), aan een tamelijk zachte prijs, niet ver van Brussel, niet ver van Mechelen, niet ver van Leuven... In Houtem, bij Vilvoorde.

Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

tonycabus

Het projekt werd afgeblazen, Sven...
Een fatsoenlijke locatie (veilig vooral) zou ond het vel van ons poep gekost hebben, en dat was helaas niet realiseerbaar[:(]
Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)

svvander

citaat:
Geplaatst door tonycabus

Het projekt werd afgeblazen, Sven...
Een fatsoenlijke locatie (veilig vooral) zou ond het vel van ons poep gekost hebben, en dat was helaas niet realiseerbaar[:(]



Dat is spijttig genoeg altijd de reden waarom zulke zaken niet realiseerbaar zijn.
Ik heb lang met het idee gespeeld om een ruilbeurs (op kleinere schaal) te organiseren. Volk genoeg, enkel het budget om ermee te beginnen ontbrak.
Maar bon, het zal er nog wel van komen.
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

guy holbrecht

Ik veronderstel dat het gebrek aan locatie de voor de hand liggende smoes was om het hele project af te blazen. In den beginne zijn er heel wat mogelijke problemen aangekaart in verband met de realistaite van dit onderwerp. Je moet immers een vergevorderde vorm van standardisatie uitwerken vooraleer met dergelijk project van start te gaan. En als je dan weet hoe moeilijk het is om in een club met een beperkt aantal leden tot een overeenkomst met betrekking tot een baan te komen, dan zal je wel snappen dat een project als het deze niet realiseerbaar is of was. Jammer, maar helaas. Wie dergelijk project op poten wil zetten heeft m.i. jaren nodig om de spelregels op paier te zetten en uit te werken. In het kleine tijdsbestek dat hier van kracht was, was dit helaas niet mogelijk. Hoe goed het opzet ook bedoeld was.

Groeten,
Guy

just4fun

citaat:
Geplaatst door guy holbrecht

... een vergevorderde vorm van standardisatie ...

Ik denk dat de 'spelregels' inderdaad een niet te onderschatten zaak is. Er zijn zoveel factoren, niet alleen de kopstukken waarmee de segmenten aan elkaar gekoppeld moeten worden, maar ook 2-rail of 3-rail, analoog of digitaal, AC of DC, hoogte van de baan, en nog zoveel andere regels die gemaakt moeten worden.
citaat:
Jammer, maar helaas.

Ik kan het niet beter zeggen, Guy.
Groet,
Paul

rgp

Dag,

Alle regels die op voorhand moeten bepaald worden, werden destijds .... weggelachen op dit forum toen ik ze aanhaalde.  Het was allemaal niet nodig: we lossen dit wel op als we koppelen, .. enz.
Ik werd toen een betweter genoemd.[B)]

Roland

FREMO e.V. - afd Belgiƫ

Ik moet RGP (Roland) [8D] bijtreden.

Ik heb ook gehamerd op het standaardiseren van de modulles [}:)] en werd ook naar de spreekwoordelijke prullenmand verwezen.

Echter blijkt dat het zonder deze BASIS regels het niet, lees nooit kan [:(] .

Dus als betweter, ja ik durf dat woord te gebruiken, ben ik ook gedeeltelijk in het gelijk gesteld, alsook Roland.

Ik ben nu bezig aan een planning voor onze 25ste verjaardag samenkomst [:p].

Opdracht is;
ALLE PASSENDE SCHALEN DOORELKAAR AAN ELKAAR SAMEN ZETTEN EN INDIEN MOGELIJK dezelfde LANDEN bijelkaar.
.
Dus O + Om + Oe en HO+HOm+HOe en N enz, enz.

Dit op 5000 m2 oppervlakte.

Wie doet er mee [?]

Mvg
Fremo e.V. - Afd Belgi?


Onafhankelijk machinist (Stoom enkel + Compound).

Instructeur/Lesgever in Europa enkel.