Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

boompjes ook in N...

Gestart door grove den, 10 maart 2009, 15:30:27 PM

grove den

Het geraamte is geschilderd met latexmuurverf en al voor zien van de eerste "laagje" met WILDgrass van NOCH( 6mm) .

Meteen erna heb ik nog een keer met de zeef een beetje meer van deze vezels aangebracht( wel ff nog  een beetje spuitlijm over de buitenkanten van de kroon aanbrengen)

het teveel aan vezels bijv. op de stam en binnen in in de boom, kun je eenvoudig met een kwastje verwijderen, zonodig gedrenkt in terpintine/white spirit.
dan met een fijn theezeefje, na eerst de takken van een beetje spuitlijm te hebben voorzien,  de fijne grassvezeltjes van 2 mm over de buitenkanten van de takken laten vallen

Dan de takken en die alleen donkergroen spuiten:

meteen erna een beetje Woodl. Scenics  fine turf: earth ook weer met een zeefje over de boom laten dwarrelen. ??n tikje tegen het zeefje voldoet..

dan de doos met W.S. fine turf "weeds", een beetje spuitlijm weer over de boom spuiten en met weer het zeefje over de buitenkanten van de takken laten dwarrelen en dan is'ie bijna klaar:

Ik heb de boom nog tenslotte van onderen met een licht/okerachtige kleur bespotenen hem samen met zijn andere viendjes op de laatste plaat vastgelegd:


Jos

Gerolf

Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

doomslu

Joske, je bent vergeten de kerstballetjes er in te hangen. [:D][:D]
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

grove den


off topic: [:o)]
Het is nog niet eens St. Nicolaas geweest dus ik hou me een beetje in!!
Vind het sowieso jammer dat hij elk jaar iets meer "terrein "moet prijsgeven voor de commercie van "kerstmis"ik denk dat de kerstman ook daar anders over denkt en sympatiseerd met zijn neef Nicolaas[:D]
Zal de balletjes ongeveer een week NA pakjesavond erin "hangen"

Jos

grove den

Nou Luc, hier is die dan en ik wens bij deze hier iedereen hele fijne kerstdagen met misschien eindelijk eens  echte sneeuw???[:)]


Jos

doomslu

Dank je wel Jos. Hij is schitterend! [:D]
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *