Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

MSM 80

Gestart door doomslu, 09 maart 2009, 18:54:24 PM

janjozef

Het stuk over de depots in het stoomtijdperk is een dat goed omkadert is, de fa's en fal's van van LS wil ook wel, flintfield is een knappe baan maar wat veel uitgerokken, de tekst bedoel ik, en verder ben ik nog niet.

Jan

o ja op het eerste zicht geen franse stukken tekst [B)]

Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

cyberbeast

Ahzo, hij is er toch al? Ook al in de winkels te vinden?
Staat er wat in over "Spoorwegen voor toeristen"? Dat heb ik twee jaar geleden gemist omdat ik me van weekend vergist had. :p
 

janjozef

ja de deelnemers staan erin en wat uitleg
Gerolf zijn lampjes zijn ook niet mis
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

Bert Ossevoort

Vandaag nummer 80 ook in nl in de winkel ,mooi nummer ,maar toch wil ik het even kwijt ,dat het blad ooit zo mooie volledig naar belgisch voorbeeld toch wel aan het veranderen is .
Ik vindt dat jammer ,hopelijk wordt het niet zoals al de andere nederlandse bladen .Daar heb je van die onderwerpen van waar is de redacteur geweest, dat staat er deze maand in en er is geen thema meer als achtergrond voor het tijdschrift.
Hopelijk wordt dit niet als neerbuigende kritiek gezien maar voor de toekomst iets om te bewaken ,we willen toch dat mooie belgische blad
met belgische thema behouden!!!!
Bert.

evan

De Belgjes die ns een ander thema gebruiken, mogen toch ook ns aan bod komen.  Ik denk trouwens dat er nog genoeg Belgische thema's volgen als er maar gebouwd worden. [:)]

Greetz
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Roderik

Ik was vooral verschoten dat er een bisnummerke was over Ninove Terminus. Ik had in een voorgaand nummer over het overlijden van de heer Gielis gemerkt dat het afgebeelde gebouw wel heel veel weg had van wat ik aan het foefelen was...
Ook al wijkt het eindresultaat dan vrij sterk af van de werkelijkheid, het ziet er allemaal zeer overtuigen uit.

Verder een mooi nummer. Vooral het stukje over het stoomlocdepot is interessant voor de modelbouwers die deze glorieuze tijd niet hebben meegemaakt. Het geeft een zeer duidelijk beeld over wat er allemaal op een depot staat en waar...

Ik duik nog even met mijn neus tussen de bladzijden...
Always be modelling!

erik de noorman

Dank u voor het nr. 80 redactie. De nummers worden terug beter en beter (voor de bouwer). [:p]
Sluit mij ook een beetje aan op de kritiek van Bert. [:I]

Erik. [:p]


domie-o2

Aan alle medewerkers van het msm nr 80 en vorige; een welgemeende dankjewel ! Terug een mooi naslagwerk afgeleverd,zonder meer.
Dominiek.

Intens

@ Evan,

Nogmaals mijn complimenten Evan, het is en blijft een geweldig mini baantje.

Groeten,
Ilja
Groeten,
Ilja

www.modelspoor-trein.nl

evan

@Ilja

Hey das lang geleden! Gaat alles goed met het lieve Senseo koppel van op de Expo in Mechelen!
Hartelijk bedankt!

Groetjes

Ik hoop ook dat MSM in deze trend blijft voortdoen! ... en natuurlijk ook met veel Belgische thema's.   Het boeit me immers allemaal zolang het maar op sporen rijdt![|)]

Evan
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

tonycabus

Ik zei het gisteren nog tegen Guy: Wat mogen we ons toch gelukkig prijzen in dit kleine landje zoveel goeie modelbouwers te hebben.
Maar dat is nu net een reden te meer om af en toe t?ch eens over onze grenzen te kijken. Niet alle Belgische modelspoorliefhebbers bouwen immers puur Belgisch..!
Neem nu de reactie van Evan op Jacques (voortreffelijke) artikel over de startset in "0" van Lenz. Ook ik mocht van dit mooie speeltje proeven en ik kan de beweringen alleen maar beamen. Ook de V100 en de V36 zijn prachtmachientjes, met een veel overtuigender geluid dan die bl?terkes in H0. Ik haalde ook mijn Magic Train-setje weer van stal, en ben van plan daar ook nog zottigheden mee gaan uit te steken (h? Gerrit?) en zelf materieel in 0 beginnen te bouwen.
"0" wordt niet voor niks de "Koningsschaal" genoemd. 0m en 0e zijn droomschalen (h? Evan?) en ik kwijl bij de gedachte daar nog eens wat in voor te schotelen. Alleen de detaillering al, daar kan je v????l verder mee gaan dan in H0, en dat moet eigenlijk ook.
We gaan nog mooie modelbouwjaren tegemoet als jullie het mij vragen.
0 hoeft niet duur te zijn, en grootschalig is al evenmin een must!
Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)

evan

Hoi Tony en natuurlijk alle andere lezers,

Ik denk dat er idd nog veel te ontdekken valt op modelspoorgebied de komende jaren binnen de grenzen van dit kleine, maar blijkbaar toch creatieve landje (ik denk nu alleen aan modelspoor he).  De schaal O leent zich ook idd tot hoog niveau qua detail en afwerking en de lat zal telkens ook hoger komen te liggen omdat we uiteinelijk veel van elkaar leren en telkens verbeteren.  Dit geldt natuurlijk ook voor de andere schalen. (zelfs de heel kleine he Roderik)
Als diegenen die telkens met een nieuwe realisatie, creatie of idee dit willen blijven delen met het publiek en medemodelspoorders via expo of MSM gaan we nog lang van de hobby kunnen blijven genieten.

Groeten,

PS;  Ik ben tijdens de Expo in Blankenberge ook aanwezig met Gringolandia samen met nog enkele andere minibaantjes.  Zij die willen, spreek me gerust ns aan of val me wat lastig.  Zo kan ik tenminste ns gezichten op enkele forumgenoten plakken.  Tonycabus bv. noemt zich bompa, maar als ik zn schrijfstijl zie, schat ik hem even oud als mezelf...[;)]
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Klaas Zondervan

citaat:
Geplaatst door evan

...schat ik hem even oud als mezelf...[;)]
Nou, doe maar minstens het dubbele.[8D]

cyberbeast

citaat:
Geplaatst door evan

Hoi Tony en natuurlijk alle andere lezers,

Ik denk dat er idd nog veel te ontdekken valt op modelspoorgebied de komende jaren binnen de grenzen van dit kleine, maar blijkbaar toch creatieve landje (ik denk nu alleen aan modelspoor he).  De schaal O leent zich ook idd tot hoog niveau qua detail en afwerking en de lat zal telkens ook hoger komen te liggen omdat we uiteinelijk veel van elkaar leren en telkens verbeteren.  Dit geldt natuurlijk ook voor de andere schalen. (zelfs de heel kleine he Roderik)
Als diegenen die telkens met een nieuwe realisatie, creatie of idee dit willen blijven delen met het publiek en medemodelspoorders via expo of MSM gaan we nog lang van de hobby kunnen blijven genieten.

Groeten,

PS;  Ik ben tijdens de Expo in Blankenberge ook aanwezig met Gringolandia samen met nog enkele andere minibaantjes.  Zij die willen, spreek me gerust ns aan of val me wat lastig.  Zo kan ik tenminste ns gezichten op enkele forumgenoten plakken.  Tonycabus bv. noemt zich bompa, maar als ik zn schrijfstijl zie, schat ik hem even oud als mezelf...[;)]




Dan kom ik even gedag zeggen. Mss leuk als er bezoekers zijn van MSM dat die om 15u00 ofzo afspreken bij Gringolandia?
 

trainfreak

Hier zat hij (nog?) niet in de bus[:(]
Ik hoop dat hij voor woensdag aankomt
Spoorse groeten
Dimitri