Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

MSM 80

Gestart door doomslu, 09 maart 2009, 18:54:24 PM

DelticPower

Dat een baan bij verschillende tijdschriften beschreven wordt hoeft geen negatieve invloed te hebben, mits het niet lukraak van elkaar overgeschreven is. Een voorbeeld: in MSM stond een stuk over Veldhoven 1935. Met uitleg over het perspectief en hoe het gemaakt was. Een heel mooi artikel. Later vond ik in een ander NL blad een verslag over hetzelfde onderwerp maar toch weer heel anders, waarbij er over de perspectieflijnen weinig verteld werd. Conclusie: het MSM artikel was stukken beter. Maar dat weet je pas als je het andere ook gelezen hebt.
Het gevaar bestaat dat wanneer er weinig nieuws meer is op Belgisch gebied het blad maar gevuld wordt met andere spoorzaken, dat zagen we ook in de NL bladen, steeds meer Grootspoor, en een paar bladzijden met modelspoornieuwigheden en vrij weinig daadwerkelijke modelbouw.
Wens de medewerkers van MSM veel wijsheid en inspiratie.
Dan kunnen wij nog lang van het blad genieten.
Groeten van Jan

conducteur

citaat:
Geplaatst door prulleman

Aan diegenen die vinden dat het meer zo of zo moet wil ik gewoon zeggen, grijp je kans en maak een artikel. Iedereen heeft de mogelijkheid om MSM bij te sturen. Al dat niet fantaschtisch is weet ik het niet meer[;)]


Inderdaad, het is een blad voor en door ons. Zo komt iedereen met zijn sterke kant in het boekje.
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

martintje

citaat:
Geplaatst door prulleman
grijp je kans en maak een artikel. Iedereen heeft de mogelijkheid om MSM bij te sturen. [;)]



Heummmm, dus als de plaatselijke voetbal club niet gaat zoals ik wil, moet ik zelf de sloffen aan doen en er op jaarbasis zelf 30 inproppen, omdat ik een seizoenskaart heb ???? [:)]
Als ik zelf een blad moet gaan vullen, hoef ik het niet meer te kopen......
En het is maar goed dat ik de MSM nie vul, want dan zou de kwaliteit een stuk achteruit gaan.
Ik koop MSM al vanaaf no 1 , omdat het gewon een prettig leesbaar blad is, welke belgisch ge?rienteerd is, en hhoop dat het zoo blijft, ook al heb ik helemaal niks met de belgische spoorwegen.
Maar ik heb nou een maaal niet zo op mensne die bij een vliegveld gaan wonen en dan gelijk voorzitter worden van het aciecomit? "stop geluidsoverlast" oftewel, het is een Belgisch blad en dat weet ik voor ik het koop, dus daar zal ik nooit over zeuren.
Ook al verbaas ik me soms over hoe lang een artikle kan worden over een simpel onderdeel, maar soit, het wordt gewoon met de maand beter, en het maakt mij echt niet uit wat voor baan erin beschreven wordt en waar vandaan, zolang het kwaliteit is, heb je geen kind aan me [^]
Mvg Marty

René

Welk land of welke maatschappijen er wel en niet in MSM besproken worden maken mij niet zo veel uit. De opmerking die voor enige discussie leiden was eerder bedoeld als knipoog naar het onderschrift van IJsbeer Wim.
De meeste onderwerken in MSM zijn voor het grootste deel helemaal niet land- of streekgerelateerd. De meeste bomen die Jos beschreift groeien op veel plaatsen op de wereld en het gaat eerder om technieken dan het specifieke model. Zo ook voor verweringen en het bouwen en aankleden van straten, muren, daken en weet ik al niet wat meer. Dit zijn vooral de zaken waarvoor ik MSM koop. Baanbesprekingen kun je beperken tot Belgie, alleen dan loop je de kans dat je er een keer doorheen bent. Belgie behoort nu eenmaal niet tot de landen met een enorm hoog inwonertal en niet elke inwoner heeft een modelspoorbaan van enige kwaliteit. Neem daarbij ook nog eens dat er bosjes modelspoorders zijn die het liever niet bekend zien bij de buitenwereld dat zij die hobby bedrijven.
Er moet dan toch wel eens naar een ander thema gekeken worden. Daar is toch niets mis mee. Ook al spreekt een thema mij niet direct aan,  de manier van bouwen kan nog steeds erg mooi en zeker inspirerend zijn. Van het met oogkleppen op rondlopen wordt je echt niet wijzer.
De ingeslagen weg van de redactie om toch ook eens iets anders te laten zien, welk thema dat ook mag zijn, kan ik alleen maar toejuichen.
René Wolf

Bekijk het breed, spoor smal
www.wolfscreek.nl


doomslu

citaat:
Geplaatst door daz_one

nr.81 komt pas eind volgende week uit zeker?

Dat klopt. Ik zal op pasen de inhoud publiceren, zodat jullie al verlangend kunnen uitkijken naar nummer 81. [:D]
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

janjozef

allee dat zijn ons paaseitjes dan

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

grove den

Janjozef:
citaat:
allee dat zijn ons paaseitjes dan


gelukkig is MSM zo groot dat 't moeilijk te verstoppen is voor de paashaas .............dus zo gevonden![:o)]

Jos

joble

Hallo

Gisteren nog eens het artikel "Belgische depots in het stoomtijdperk Deel 1: Het depot van Statte" herlezen. Voor mij persoonlijk een van de beste artikelen van MSM en boordevol praktische info voor hetgene ik waar nu aan werk.

Nu vraag ik me af: is er al geweten of (en wanneer) er een deel 2 komt?
(3, 4 en 5 mag voor mij ook natuurlijk[:o)])

Groetjes,
Johan

Michiel

citaat:
Geplaatst door joble

Nu vraag ik me af: is er al geweten of (en wanneer) er een deel 2 komt? (3, 4 en 5 mag voor mij ook natuurlijk[:o)])

Daar ben ik eigelijk ook benieuwd naar!
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)