Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

MSM38

Gestart door tonycabus, 08 mei 2005, 18:13:56 PM

tonycabus

Ocharme Jan!
Onder de sloef? Neem haar me naar het station, laat zien wie de broek draagt[;)]
Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)

tonycabus

Guy,
Wat gaat er met Zelebeke gebeuren? Je gaat dat toch niet slopen h
Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)

guy holbrecht

Tony,

Neen hoor, het blijft bestaan zolang ik het kan stockeren. Ik zoek wel ergens een plaatsje op de zolder (als er nog wat over is, want de modelbouwactiviteiten nemen al heel wat plaats in en er moet ruimte gecre?erd worden voor het nieuw project). Ondertussen is er wel al een kamer vrij in huis, maar ik mag er nog niet over beschikken. Dat komt wel (hopelijk). Momenteel staat het baantje op de club te Sint Niklaas voor de tentoonstelling in september. Daarna wordt het terug thuis verwacht en komt het definitief op zolder terecht. Het opslaan kan niet meer dan 0.5 m? bedragen als we tenminste alle bakken netjes boven elkaar stapelen.
Slopen is niet eens overwogen. Het is en blijft mijn eerste afgewerkte baan. Alle vorige gedrochten (je kent dat wel) waren die naam niet waardig. Trouwens, Zelebeke zal mij steeds doen denken aan de periode waarin we met Modelspoomagazine gestart zijn, want heel wat scenery op de baan is ooit onder ??n of andere vorm in MSM als bijdrage verschenen

Groeten,
Guy

tonycabus

Een echt museumstukje dus!
Ik had er vaak al lachend over horen praten door je clubgenoten[;)] en nu hebben we eindelijk een idee van het "totaalprojekt".
Het mag er wezen! Mooie bijdrage is dat trouwens aan MSM, en tegelijk inspiratie voor diegenen die "Sart-lez-Spa" zouden willen nabouwen.
Het is immers in dezelfde periode gesitueerd, en Sart hoeft niet noodzakelijk in zijn volledige context nagebouwd te worden.
Het is een mooi beginnersprojekt dat een lokaal lijntje eender waar in Belgie kan voorstellen, niet?
Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)

BD1701

Een prachtig nummer alvast weer MSM38. Mijn favoriete artikels zijn o.a. De LS-rijtuigen, sporen kuisen, goederenwagons type F, KIS. Maar eigenlijk vindt ik het volledige maandblad gewoon perfect. Ik ben trouwens zeer tevreden dat het nu altijd maandelijks verschijnt, dat maakt het wachten op een nieuw nummer minder lang wat iedereen volgens mij toch wil he.
Op naar nummer 39 zou ik zo zeggen.
 

Bert

Zoals altijd weer een zeer goed nummer.
het artikel over het hermotoriseren van de reeks 27 geldt dit ook voor de lima reeks 15?

greetz
Bert

tonycabus

Zou moeten lukken, Bert.
Alleen is de 15 voorzien van een wat eenvoudiger aandrijving, met een kleinere overbrengings-verhouding (iets van 1:9)
Zelf heb ik vroeger zoiets geprobeerd met dezelfde stijl motortjes in zo'n oudere Lima maar het resultaat was alles behalve. De lok reeds soepeler "solo" maar had geen trekkracht. Kan best dat mijn motortje een zwakkere magneet had dan die van Train Technology. Daar kan ik me niet over uit laten...
Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)

n/a

Weer een prachtig nummer. Mijn favoriete artikel is het wielen kuisen. meteen toegepast, na het schoonmaken van de wielen en de sleepschoen met wasbenzine waren de prestaties aanmerkelijk beter. Voor de rest vind ik het artikel over bomen maken uit berenklauw interessant. Zo krijg je inderdaad wat afwisseling tussen de in de handel verkrijgbare bomen.

svvander

Een prachtig nummer, klopt! Enkel vind ik dit verre van het beste, maar dit heeft dan misschien meer te maken met mijn persoonlijke smaak.
Een treinbaan anno tijdperk III (?), dat is niet echt mijn smaak. Maar voor de rest, nogmaals, ik val in herhaling, blijven voortwerken zoals jullie bezig zijn!
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

Johnnytrein

Guy,En als je toch niet voldoende plaats hebt voor Zelebeke dan mag je dat gerust naar hier brengen. Ik vind wel een plaatsje. [:I] Johnny
groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about

treinbeginner

Graag nog zo'n artikel als rails en wielen kuisen.
Zeer intressant zeker voor beginners zoals ik.
 

ricky56

Hallo Sven,

Ik heb MSM 38 in het Nederlands niet gelezen. Maar ik denk dat er was een kleintje fout : De originele titel in het frans was : Sart lez Spa, Anno 1953. Dan geloof ik dat er verwarring was, zoals 1953 in het tijdperk III is.

Vriendschappelijk,

Eric Sainte.


citaat:
Geplaatst door svvander

Een prachtig nummer, klopt! Enkel vind ik dit verre van het beste, maar dit heeft dan misschien meer te maken met mijn persoonlijke smaak.
Een treinbaan anno tijdperk III (?), dat is niet echt mijn smaak. Maar voor de rest, nogmaals, ik val in herhaling, blijven voortwerken zoals jullie bezig zijn!