Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Wie rijd er met rails van piko

Gestart door belcar, 04 maart 2009, 09:26:05 AM

belcar


erik de noorman

Ik, wel omgebouwd naar 3 rail voor mijn mini baantje remise-en-sc?ne.
Ik ben daar zeer tevreden over. Is wel nog code 100 maar de profielen zijn zeer fijn en de dwarsliggers zijn mooi afgewerkt.
Voor de prijs moet je het niet laten.

Erik

ruben13

ik gebruik deze ook
geen klachten over.

Janssfs

Mijn baan is ook met pikorails opgebouwd.
Tot op heden nog steeds zeer tevreden.
Voor mij hoeft die "fine scale" niet. Bijkomend heb je het voordeel dat alles (ook ouder materiaal) er vlot op rolt, zonder te ontsporen.
Ook de prijs valt mee en ze zijn vlot beschikbaar.

Jan
 

loebaske

Piko rails heb ik nog niet gebruikt, wel Peco en Roco rails, denk niet dat er nog rails gemaakt worden die niet uit nieuw zilver zijn vervaardigd [:)]

Robbraak

hoi allemaal kan piko rails ook op rocco of minitrix

groetjes Rob
 

belcar

Echt mooie foto's
En mooi afgewerkt.
citaat:
Geplaatst door erik de noorman

Ik, wel omgebouwd naar 3 rail voor mijn mini baantje remise-en-sc?ne.
Ik ben daar zeer tevreden over. Is wel nog code 100 maar de profielen zijn zeer fijn en de dwarsliggers zijn mooi afgewerkt.
Voor de prijs moet je het niet laten.

Erik


marctje

citaat:
Geplaatst door Robbraak

hoi allemaal kan piko rails ook op rocco of minitrix

groetjes Rob


pikorail is een HO rail systeem en is dus niet compatibel met N rail.
je rocco rail is N vermoed ik, van minitrix ben ik zeker dat dit N schaal is
marc
Union Pacific and Amtrak models
a world on the other side of the ocean
Lid van de Westmalse Treinclub

amest

Ik gebruik ze ook voor mijn H0-baan.
Kan niet echt vergelijken met andere (geen ervaring, alleen met fleischmann N) maar ze zien er goed uit en zijn redelijk goedkoop.
groeten,

Arvid

Johnnytrein

Ik rijd met mijn treinen op rails die vastliggen. Dus ik rijd niet met rails [:o)]
groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about

mardelat

Ook Piko-rails, heel tevreden, alhoewel, de eerste wissels (al een paar jaar geleden) konden soms probleempjes geven; opgelost met wat grafiet van een potlood in het mechanisme en alles was OK.

belcar

Ik heb de rails gezien van piko.
Ze zien er heel mooi uit.
En de prijs is heel voordelig.
Dus men keuze is gemaakt.

erik50

citaat:
Geplaatst door mardelat

Ook Piko-rails, heel tevreden, alhoewel, de eerste wissels (al een paar jaar geleden) konden soms probleempjes geven; opgelost met wat grafiet van een potlood in het mechanisme en alles was OK.



Beste Mardelat,
Bedoelt u dat de eindafschakeling van sommige wisels niet goed werkte?
Als dit zo is dan zou ik dat graag weten.
Ik heb er hier een paar op de baan liggen die nooit goed hebben gewerkt.
Is dit probleem eigenlijk opgelost met de huidige wissels van Piko.
Logica brengt je van A naar B. Fantasie brengt je overal.
Groeten Erik.

itchy

Even een oude draad opgepikt... ik heb een vraagje in verband met de wissels en de elektrische wisselaandrijvingen van Piko (A-rails).

Ik overweeg om Piko A rails aan te schaffen voor een schaduwstation. Ik heb daarvoor enerzijds wissels nodig met elektrische bediening (wissels waarlangs zowel in- als uitgereden wordt) en anderzijds handmatig bediende wissels (wissels waarlangs enkel uitgereden wordt; dus in feite 'niet' bediende wissels...).

In de beschrijving van de wissels lees ik: "De wisseltongen van alle handwissels worden na het open rijden van de wissel automatisch in de rijrichting vastgezet. Bij de elektrische wisselaandrijving is echter een terugstelmechanisme ingebouwd, die de wisseltongen na het openrijden in de oorspronkelijke positie terugzet."

Ik leid hieruit af dat de wissels van Piko openrijdbaar zijn, da's dus al positief...

Maar ik vraag me nog het volgende af:
Vraag 1: handbediende wissels die opengereden worden, blijven deze dan in de opengereden stand (= "rijrichting"?) staan?
Vraag 2: elektrisch bediende wissels die opengereden worden, veren terug (dicht) in de andere stand?
Rollend materieel in België anno 1995-2004 • 2-rail

doomslu

Vraag 1 kan ik met 'ja' beantwoorden.
Vraag 2 weet ik niet.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *