Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

ramen maken voor 0 euro!

Gestart door Dirky, 26 februari 2009, 09:54:32 AM

marc goovaerts

#15
Bedankt voor de verduidelijking Dirk !

Laat je aub ook iets weten over je 'gietervaringen' ? (Zelfs voor het vloeken)

marc goovaerts

#16
Danke voor het herplaatsen van de beelden, Dirk !

Gerolf

#17
Goed dat die beelden terug zijn [8D]
Over het afgieten: al gedacht aan resin ipv plaaster? Veel steviger [;)]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Dirky

#18
Heeft Vosschemie resin? onder welke naam aub?

thx

marc goovaerts

#19
Dirk,
Voss chemie heeft niet alleen resin, maar evengoed siliconen voor de mallen. Beide onder verschillende namen, naargelang het type en het bedoelde gebruik.
Een bezoek aan hun winkel in Borgerhout, gaf me zelfs de indruk dat de variatie zo groot is dat enkel de (vriendelijke) winkelier er echt zijn weg in terugvindt...

Je kan ook eens kijken op www.voss-chemie.be. Die site komt bij mij wel altijd tergend langzaam binnen, misschien omdat ik op Mac werk (?).

Ze geven in Lier ook avondcursussen over oa mallen maken en resin gieten. Of die echt nuttig zijn voor modelbouwers weet ik niet.
Misschien heeft iemand anders op het forum ze gevolgd ?

Dirky

#20
De siliconen voor de mal heb ik al. 'k heb de (onvriendelijke = je moet blijkbaar weten wat je zoekt v??r je het zoekt?) website bekeken maar er staan veel soorten kunsthars in. Misschien heeft iemand al ervaring met ??n bepaald type?

thx

Gerolf

#21
Siliconen: Neukasil
Resin: Neukadur (lichtgele hars)
Met transparante hars van VossChemie heb ik (nog) geen ervaring

De website van VossChemie is inderdaad "gene vette", tenzij voor het downloaden van gebruiksaanwijzingen.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw