Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

DCC universele programmer

Gestart door argilla, 06 mei 2005, 12:42:56 PM

Gerolf

Nee, Argilla: 1 byte is 8 bits, en dat geeft 2^8 combinaties, oftewel 256 mogelijkheden. 't zal wel ne zatte leraar geweest zijn, zeker [^]
Het kan ook zijn dat je verwart met 1Kilobyte = 1024 bytes ... [;)]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Ludwigdc

Argilla, ik zal Gerolf moeten bijtreden 1 byte is tot nader order nog altijd een datawoord van 8 bits lang, en dit geef je 256 mogelijke combinaties.
Als voorbeeld, in vele CV kan je een waarde invullen van 0 tot 255 of 1 tot 256 (telkens 256 combinaties), ewel dat is telkens een byte dat je wegschrijft op een plaats van je geheugenregister (CV plaats) van je decoder ic (pic).

Groeten Ludwigdc
2rail digitaal, 3Dprint, Etsen, Eigen baansturing, nmbs, III & IV

https://www.instagram.com/zoldertreintjes/
http://www.loudfire.be

Pol De Bard

Van een "ouwe" programmeur:
Ludwig en Gerolf hebben gelijk dus![;)]
1 Byte = 8bits, dus 2 tot de 8e macht kombinaties (256)
1 Kilobit=1024 bits (wordt nogal eens gebruikt om transmissiesnelheden aan te duiden, na de ter ziele gegane "baud"
1Kilobyte = 1024 Bytes
Een bit is dus 1 of nul.
In de volgende KIS bouwen we een ??n-bit-geheugen! Dat volstaat voor de terugmelding van twee standen van een wissel.

Gerolf

"In de volgende KIS bouwen we een ??n-bit-geheugen! "
Laat me raden ... een flip-flop?
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

argilla

yep , Gerolf hebt gelijk 1Kilo  verward sorry. In mijne jonge tijd in de klas teveel naar de meisjes gekeken i.p.v naar het bord [:X][:X][:I]
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

argilla

In onze club gaan we akkoord de decoder te bouwen. Zo hebben we maar ??n muis nodig voor alle verkeer en treinen te sturen. Met maar 8 man moet dat kunnen
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

argilla

weet iemand en adres waar ik  ( integenstelling tot veel handelszaken) goedkoper aan ESU decoders kan geraken ?? webadres of zo telefoonnummer ??
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

tonycabus

Reken maar, dat als je er goedkoper vindt dan in de "normale" handel, het vaak goed fout zal zijn.
Geef wat meer zodat je zeker bent van wat je krijgt, en dat je op service kan rekenen..!
Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)

n/a

citaat:
Geplaatst door argilla

weet iemand en adres waar ik  ( integenstelling tot veel handelszaken) goedkoper aan ESU decoders kan geraken ?? webadres of zo telefoonnummer ??



Argilla,

Mag ik je vragen wat deze vraag nog met het onderwerp te maken heeft??

Wim.

argilla

Tony heeft gelijk [:D] Daarom dat ik een ESU bestelt heb in Brussel. Leek mij inderdaad het veiligste Dank Tony[8D]
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

argilla

Ben ik bijgod nog vergeten te vertellen waar. Wel bij Van Den Bossche in de Leon Theodoorstraat 2527  Heel vriendelijke mens En niet duurder dan op een ander 31,50? port inbegrepen. ESU - 52....[8D]
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

tonycabus

Die heeft ook Zimo en zo[;)]
Niet alleen vriendelijk, bezeten zelfs door digitaal. Een aanrader.
Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)