Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

Nieuwe modellen Olaerts

Gestart door Jurgen, 24 februari 2009, 16:39:43 PM

smartje268

effe een bedenking bij het onderwerp "nieuwe modellen".

Waarom moeten de mensen dikwijls een half jaar aan het lijntje gehouden worden vooraleer er iets in de winkel verschijnt ?
Ik wacht al heeeeeeeel lang op de nieuwe 45 geel rood in dubbel.

t Is prachtig dat onze gevestigde waarden in de modeltreinwereld initiatieven nemen om nieuwe reeksen te laten maken.
Maar kunnen ze op voorhand geen betere afspraken maken met de Chineesjes (waar ze dikwijls geproduceerd worden) in verband met leveringsdata ?
Ik ben zelf interieurarchitect en als een project te laat zou worden opgeleverd dan heb ik het spek aan mijn been met clausules;
Een Chinese producent mag zonder blozen een leveringsdatum 6 maanden uitstellen...

Doeme toch.[8]

t moest effe van mijn hart.
Voor de rest niks dan lof voor al die initiatieven die handenvol geld moeten kosten...[:I]
"Poor planning on someone's part does not necessitate an emergency on mine... "

Michiel

Doeme toch, ik zit in de verkeerde schaal bezig! Types 10, 36, 5, 12, ... [:p][:p][:p][:p][:p]
Jullie H0'ers worden toch maar dik verwend! [:D]

groetjes,
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Sicco

citaat:
Geplaatst door smartje268
Ik wacht al heeeeeeeel lang op de nieuwe 45 geel rood in dubbel.


Die is er al lang, je bedoelt de reeks 44 zeker?

Michiel

Zou het niet om een nummerverwarring gaan? Type 45 is het type 10, maar dan ten tijde van de oude "Belgische Staatsspoorwegen". Het type 10 in bruin kleedje, als het ware. Dat lijkt me vrij evident en logisch dat die er zou komen, nee?

groetjes,
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Sicco

Lijkt me niet als er specifiek over rood en geel gesproken wordt [:D]
OK dat maakt samen ook bruin wellicht..... [8D]

T03

Ja inderdaad, ho'ers maar dan wel die me nen dikke portefeuille [;)]
Marc

citaat:
Geplaatst door Saraan

Doeme toch, ik zit in de verkeerde schaal bezig! Types 10, 36, 5, 12, ... [:p][:p][:p][:p][:p]
Jullie H0'ers worden toch maar dik verwend! [:D]

groetjes,

"I have a train riding in my brain"

Michiel

Liever sparen voor 1 van dit Belgisch caliber, dan 3 ex-Pruissische machientjes. Dikke portemonee? 't maar wat je verkiest waar je je geld aan uit geeft. Maar in N hebben we die keuze (nog) niet. En dus zijn die Pruissische machientjes zo slecht nog niet. [:D]

groetjes,
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

T03

Ja dat is juist Michiel, volledig mee eens, voor sommigen is dat hun jaarlijks budjet. Daarom doe ik o.a. ook DRG want stoomtijdperk met 100% Belgische loks is peperduur. De type 12 kon er nog door, maar drie keer meer betalen is niet voor mij weggelegd. Ik ben benieuwd hoeveel forumleden, lezers zich een lok van deze prijs kunnen aanschaffen ? En dan wellicht nog beperkte oplage, ik noem dat big business, maar dat mag, geen probleem, alleen doe ik niet mee.

SpGr[;)]
Marc

citaat:
Geplaatst door Saraan

Liever sparen voor 1 van dit Belgisch caliber, dan 3 ex-Pruissische machientjes. Dikke portemonee? 't maar wat je verkiest waar je je geld aan uit geeft. Maar in N hebben we die keuze (nog) niet. En dus zijn die Pruissische machientjes zo slecht nog niet. [:D]

groetjes,

"I have a train riding in my brain"

SirGresley

Het hangt zelfs in de lucht dat er sprake is van een rangeerloc!!!![}:)]
Leef niet te materialistisch, want alle bezit is ballast. Dalai Lama

stevend

Heeft iemand foto's van dit type 36?

daniel

Daar, enkele foto's van de locomotief








Een dikke proficiaat aan Treinshop Olaerts voor dit model !

prulleman

Ik vind het een prachtige lok. De rijeigenschappen zijn super. Ook analoog. Maar het is heel spijtig dat er geen kortkoppelmechanisme op de tender zit. Er hangt een nem-schachtje te zwabberen achter de bufferbalk. Dus alleen beugelkoppeling[B)]. Welgeteld 3 meter afstand tussen de buffers dus[:0][B)] Das helemaal geen niet om aan te zien. Het zal te maken hebben met de schaalkoppeling zeker. Voor deze prijs zou de klant moeten kunnen kiezen tussen kortkoppeling en schaalkoppeling.

stevend

Da's waar. Niet tegenstaande is dit toch weer verbluffend!

De gele versie, was deze enkel in deze kleur gestoken voor die wereldtentoonstelling of heeft hij nog enkele jaren zo rond gereden?

Nu ik toch bezig ben met vragen [:D], olaerts bracht een aantal jaren geleden een model type 10 uit. Deze in het blauw, ter gelegenheid van... wat? En heeft er iemand daar foto's van?

rixke rail

citaat:
Geplaatst door stevend

olaerts bracht een aantal jaren geleden een model type 10 uit. Deze in het blauw, ter gelegenheid van... wat?


Zelfde gelegenheid : wereldtentoonstelling 1910.
3 verschillende types 10; de blauwe was van Cockerill, eentje in lavendelgrijs met gouden biezen van St-L?onard, eentje in olijfgroen, rode biezen, zwarte kaders, ... van Zimmerman & Hanrez.
2 types 36; de gele van Haine-St-Pierre en eentje in middelgroen met een bakteenrood chassis van Franco-Belge.
Er was ook nog een of meerdere type 9, maar daarover vond ik geen details ...
Er zijn zo nog wel meer speciale schilderingen geweest, naargelang de fantasie van de constructeurs, al dan niet n.a.v. nationale of internationale expo's.
Zij behielden deze livrei tot hun volgende grote revisie.
(Bron : Onze onvergetelijke stomers van Phil Dambly)
Uitzondering is natuurlijk het type 18 van de koninklijke trein van Leopold II, die behield zijn lila-livrei en is nog ergens in het museumbestand van de nmbs-groep, dacht ik. (Edit : zie verder !)
Modelspoorse groeten,
Eric.
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

B-Cargo

Prachtige loc van Olaerts! zal wel een zware loc zijn maar met goede motorisatie mag dat geen probleem zijn zeker? [:)]
De T.18 van de koninklijke trein staat nog steeds te wachten op betere tijden in de museumbewaarplaats van Leuven!