Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

Scenery teststrookje

Gestart door PeterC, 22 februari 2009, 15:12:05 PM

PeterC

Het geheel is nu bezaaid met gras.  Het geeft wel een eentonige indruk:




Om het diorama wat opte fleuren heb ik al mijn strooisel en begroening bovengehaald en daar kan ik terug mee aan de slag om het geheel wat aan te kleden:




Ook mijn voorraad testbomen staat al klaar om er enkele van te planten:




Wordt vervolgd...
Groetjes, Peter


PeterC

Gisteren en vandaag nog een beetje verder gewerkt aan de berg en ik denk dat de berg bijna klaar is.  Wat zou ik er nog kunnen aan wijzigen?  De straat, de rivier en enkele bewoners worden binnenkort afgewerkt



Groetjes, Peter


railman56

zoals reeds eerder gezegd ziet het er zeer goed uit
de stenen van het kasteel zou ik persoonlijk nog wat meer vervuilen (verouderen) nu heeft elke steen nog ongeveer dezelfde kleur
een ru?ne ziet er niet zo mooi uit (meer donkere tinten gebruiken)
marc
wat is het fijn om een beetje kind te zijn

PeterC

Marc,
Het is wel zo dat de kleuren op de foto's bedrieglijk over komen.  De ru?ne is wat donkerder dan de rotsen en ik was nog van plan om die met lichte pastelkrijtjes nog wat 'op te lichten'.
Bij de steenresten die ik bekeken heb om idee?n op te doen was het wel zo dat die overeenkwamen met de kleur van de rotsen waarop ze gebouwd waren en dat lijkt mij logisch ook.  Blijkbaar staat deze ru?ne in een omgeving waar ze (nog) niet te veel last hebben van luchtvervuiling [:)]
Ik vrees er een beetje voor dat als ik ze nog donkerder maak, de details verloren gaan gaan of ben ik mis?
Groetjes, Peter


railman56

peter,
de muren zijn te egaal (eenkleurig) vandaar mijn opmerking om enkele stenen een andere kleur te geven
dit kan je uiteraard met pastelkrijt of verweerpoeders
gewoon wat meer variatie aanbrengen
voor de rest prima werk
mvg
marc
wat is het fijn om een beetje kind te zijn

ERVIN

Als ik dit allemaal al kon maken dan was ik al heel blij, goe bezig hoor Peterc.[;)]

PeterC

@Erwin
Bedankt voor het commentaar!  Maar als ik jou baan bekijk is dat toch ook geen kattepis![:p]

@Marc
Je hebt gelijk wat de eentonigheid van de stenen betreft.  Ik zit echter met ??n groot probleem: de ru?ne is met stevige lijm op de ondergrond gekleefd en niet meer los te maken.  Bijwerken zal ter plaatse moeten gebeuren.





Op bovenstaande foto is links de originele muur te zien.  Rechts heb ik een stukje (langs de achterkant van het diorama) bijgewerkt met verschillende (al dan niet gemengde) kleuren pastelkrijt.  Het effect is sober maar ik vind het toch al een grote verandering.  De eentonigheid is op die plek verdwenen.  Doe ik verder op die manier (subtiel) of moeten de kleurschakeringen drastischer?

Groetjes, Peter


railman56

hoi peter,
dit is ongeveer wat ik bedoel
bruin- en groentinten (de hoeveelheid moet je zelf bepalen)
lichte en donkere schaduwplekken
een ander voorbeeld heb ik niet maar hopelijk kan je er wat mee
nog veel schilderplezier [;)]
marc

wat is het fijn om een beetje kind te zijn

PeterC

Marc,
Ik begrijp nu wat je bedoeld.  Het zal wel iets minder groen zijn want het water ligt wat verder.  Ik experimenteer morgen verder want mijn groene krijtjes zijn niet bijster van kwaliteit en ik haal er morgen nieuwe.
Groetjes, Peter


Gerolf

Probeer eens met een washing met bruine tinten, of zelfs het spoelwater van je verfbortsels [;)]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

PeterC

Nog wat verder gewerkt.
Ik heb jullie raad opgevolgd, en ben tevreden van het resultaat.  Op foto zie je er niets van.  Er zijn heel wat (zwaar verdunde) washes op de ru?ne aangebracht en verschillende tinten groen.
Toch maar een foto, maar het resultaat valt erop tegen:



Ondertussen ben ik begonnen aan het afwerken van de weg.  Ik heb verkeerstekens (Duitsland - Periode III) gevonden en laten afdrukken op fotopapier.  Met een lijmstift werden de (nog niet uitgesneden tekens) op een dun stukje styreen gelijmd.  Het stukje syreen werd vooraf wat opgeschuurd om beter te hechten.  Met een scherpe cutter zijn ze dan uitgesneden nadat de lijm was opgedroogd.  Een styreen paaltje erop en ze kunnen geschilderd worden:




Groetjes, Peter


eddy

Ziet er goed uit Peter,maar U LKW(lastkraft wagen)mag ook wat vervuiling krijgen,om mooi in het gehele plaatje te passen.

groeten Eddy[;)]


PeterC

Eddy,
Die komt net uit de Kibr* fabriek en is nog op weg met zijn eerste lading.  De bestuurder staat er net achter (buiten beeld) en vervult zijn primaire behoeften [:D][:D][:D]
Groetjes, Peter


eddy

Nu snap ik die blik van de wulpse dame.[:0][:0]

groeten Eddy

PeterC

Ik wou het nog bijvoegen tijdens mijn edit van de reactie, maar ik heb mij ingehouden, jij blijkbaar niet [:D][:D][:D]
Groetjes, Peter