Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

bedding marklin c rails vervuilen

Gestart door jeroen, 20 februari 2009, 17:52:50 PM

jeroen

Hallo iedereen

Ik heb Marklin c-rails op mijn baan en ik zou de spoorbedding willen vervuilen en verroesten. Ik heb op een deel van mijn baan al stroken schuurpapier gekleefd om zo hetzelfde uitzicht te bekomen van de reeds bestaaande bedding van de c-rails.

Maar nu zou ik het geheel willen vervuilen en verroesten. Met behulp van spuitbussen heb ik al eens geprobeerd op een beetje schuurpapier, maar het probleem is om die beddingen van de rails ook in die kleur te krijgen.
Zo te zien een werk van heel lange adem...

Bestaat hier een betere oplossing voor ?

Jeroen

doomslu

Jeroen, heb je MSM 39 bij de hand ? Daar staat alles in beschreven.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

dirkkerckhofs

Er zijn hier al minstens twee draadjes over geweest. Probeer de zoekfunctie eens. Ik heb de zijkanten van de rails met Humbrol geschilderd in roestkleur, dan de balken in grijsbruin, die gedrybrushed en dan ballast 'Fine' van Woodland Scenics gebruikt. Het is niet 100% realistisch, maar stukken beter dan de blote rail uit de doos ...


Dirk
citaat:
Geplaatst door doomslu

Jeroen, heb je MSM 39 bij de hand ? Daar staat alles in beschreven.


doomslu

Mooi gedaan, Dirk.

Toch zou ik willen afraden om de zoekfunctie te gebruiken. Die is te traag en blokkeert het forum voor de anderen.
Google werkt veel sneller.
Ik herhaal het nog even: zoek in Google op het onderwerp, bvb. c-rails en beperk de zoektocht tot het forum.
Zo : c-rail site:www.modelspoormagazine.be/newforum

luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *