Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

Ombouw HLE 23

Gestart door eddy, 16 februari 2009, 21:44:37 PM

eddy

Dag allemaal,
Ga me wagen om een oude Lima 23 om te bouwen,en te spuiten in de recente kleurstelling.Moet als dummy dienen om in tractie te rijden met een HLE 26.

Begonnen met het verwijderen van de gegoten leidingen op het dak.

IMGhttp://i216.photobucket.com/albums/cc236/eddy2430/hle23001.jpg/img

imghttp://i216.photobucket.com/albums/cc236/eddy2430/hle23002.jpg/img

groeten Eddy

railman56

als je de kast gaat spuiten zou ik de opgegoten handgrepen ook verwijderen en vervangen door zelfgemaakte, het resultaat zal je zeker bevallen
marc
wat is het fijn om een beetje kind te zijn

knibbelknabbel

Dit draadje ga ik zeker volgen, want ik heb ook nog zo'n scharminkel liggen[;)]

Succes!

chef garde

citaat:
Geplaatst door knibbelknabbel

Dit draadje ga ik zeker volgen, want ik heb ook nog zo'n scharminkel liggen[;)]

Succes!

Idem!

Peter

Ter info,

Jocadis verkoopt/verkocht setjes voor de ruiten, en ge-etste roosters voor de zijkanten. Beschrifting niet meer dacht ik.
Met vriendelijke groeten
Peter

chef garde

citaat:
Geplaatst door Peter

Ter info,

Jocadis verkoopt/verkocht setjes voor de ruiten, en ge-etste roosters voor de zijkanten. Beschrifting niet meer dacht ik.

Was dat niet voor de 22, ipv de 23??

Peter

De ruiten en de roosters waren zowel voor de 22 als de 23.(horizontale en vertikale lamellen).
Er is/was zelfs nog een extra setje om een 25 te bouwen, met details voor op het dak. De beschrifting (een A4 vel) bestond zowel in geel als in zilver (voor de 25, de 15 enz.)
Met vriendelijke groeten
Peter

dgrr57

citaat:
Geplaatst door chef garde

citaat:
Geplaatst door Peter

Ter info,

Jocadis verkoopt/verkocht setjes voor de ruiten, en ge-etste roosters voor de zijkanten. Beschrifting niet meer dacht ik.

Was dat niet voor de 22, ipv de 23??



Roosters voor de 22 ?

Peter

Ruiten waren voor de 22 - 23 en 25 (+25.5)
De roosters voor de 23, de 25 en de 25.5
De dak roosters voor de 22, dus die aan de scheiding dak/zijkant bestonden vroeger van Dacker. Normaal zaten die bij hun bouwset van de 22, doch die geetste roosters waren ook los te koop.
Met vriendelijke groeten
Peter

eddy

@Peter,thanks voor de info,maar het is niet mijn bedoeling om er een supermodel van te maken.Dit projectje is om de verschillende voor mij onbekende technieken toe te passen.Dus materiaal wegnemen,plamuren ,schuren,spuiten met de airbrush enz.

Gisteren de onderzijde onderhanden genomen,de vaste koppelingen van de draaistellen verwijdert,en voorzien van Ribu kortkoppelingen.Ook tandwielen verwijdert van de motor,zodanig dat deze niet meer meedraait.

Straks ga ik het dak eens in de grondverf zetten,om de eventuele fouten beter te zien.

foto's volgen later,bij  gebrek aan toestel.

Rochevalien

citaat:
Geplaatst door Peter

Ruiten waren voor de 22 - 23 en 25 (+25.5)
De roosters voor de 23, de 25 en de 25.5
De dak roosters voor de 22, dus die aan de scheiding dak/zijkant bestonden vroeger van Dacker. Normaal zaten die bij hun bouwset van de 22, doch die geetste roosters waren ook los te koop.



waren :voltooid verleden tijd.je kan altijd eens proberen bij Jocadis maar ik denk dat die setjes al h??l lang uitverkocht zijn.
je kan die raampjes ook zelf maken (je kan all?s zelf maken) uit doorzichtig plexi -plaat ,zelfs de ronde ramen[:0][:0][:0] maar dat is wel gefrul en gekul.Maar je hebt er maar 8 nodig ?n 4 frontramen ?n 4 raampjes voor in de deuren.t'issch en hobby ee

Gerrit

eddy

Wat foto's van de vorderingen

Zicht op de vernieuwde dakpartij





Verwijderde handgrepen


opmerkingen en of verbeteringen altijd welkom.
groeten Eddy

tonycabus

Begint er goe op te trekken!!
Een 23 in zijn blote gat[:D][:D]
Doe zo voort en gij zult spinazie eten[;)]
Btw, roosters voor de 22 waren (en zijn misschien nog) te vinden bij Polle Bellon.
Best een uitdaging om nog een andere ouwen bak ( scharminkel 125012 bvb) onder handen te nemen en er een 22 van te maken. Je kan het, Eddy, geloof dat maar!
Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)

Rochevalien

Eddy ,waarom zet je die kap niet eerst helemaal in de grondverf? een "echte" karrosier doet dat ook. Pas dan zie je alle(en ik bedoel echt alle) krasjes,putjes enz.Die kan je dan nadien gemakkelijk weg werken met bv Tamiya putty.Je zal het plamuren+afschuren+ grondfverf spuiten misschien een paar keer moeten herhalen.
Nog even dit:gebruik watervast schuurpapier en schuur die kap af met nat schuurpapier .Je zal zien dat de primer+ putty achterblijft in de krasjes die het schuurpapier gemaakt heeft.

Gerrit

eddy

@ Gerrit,
Inderdaad,ga de kap volledig in de grondverf zetten.Dan komen de fouten naar voor.

Weer wat verder gepruld,allee zo noemen ze dat thuis.

beetje sloopwerk,plaats gemaakt voor de persluchtreservoirs.opening afgedekt met een plaatje en geplamuurd.


eerste aanpassing van de panto's


vervangen van de oude koppelingen door Ribu  kortkoppelingen


groeten Eddy