Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

MSM 79

Gestart door ronny-vdv, 13 februari 2009, 20:11:18 PM

janjozef

alleen is men er weer in geslaagd om op blz 47 de tabel in het frans te zetten, [:(!]
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

doomslu

citaat:
Geplaatst door janjozef

alleen is men er weer in geslaagd om op blz 47 de tabel in het frans te zetten, [:(!]

Dat had ik nog niet opgemerkt. Goed gezien.
Het gekke is dat ze daar nog in slagen om dat na de eindcontrole te doen. Het blijft een raadsel...[V]
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

tonycabus

De spreekwoordelijke zetduivel, Luc!
Btw, mersie voor het compliment voor de vertalers[:I]
Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)

tonycabus

Maar 't is weer een smakelijk boekske, met zeer hoog kwijlgehalte.
Nog van da, Guy!
(Ik weet het al, de volgende wordt ook weer goe!! Ik heb ook weer een pak bijgeleerd en ik hoop dat jullie de "vertolking" -want vertalen doe ik niet!- in het Vlaams van sommige artikels kunnen smaken).
Nico deed het erg goed, maar nu een "echte" modelspoorder aan het roer zit vind ik zelf ons blad een flinke bank vooruit gegaan.
En de fora (ja, beide!!) zijn daar niet vreemd aan. Dankzij bijdragen van jullie wordt onze redactie steeds groter, met een grotere verscheidenheid aan inbreng (en veel werk voor den deze[;)]).
Maar voor zo'n publiek doe je dat natuurlijk met nog meer liefde.
MSM en TMM zijn bladen met een modelspoorhart gemaakt. En zo hoort het.
Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)

teessee

Ik heb het artikel over de gebouwen voor Pempoul zeer ge?ntresseerd doorgenomen. De methode die hier wordt gebruikt lijkt mij misschien ook op mijn eigen baan haalbaar.
Wat ik echter niet uit het artikel kan opmaken is hoe de DAS Pronto modelleerklei op het architectenkarton wordt aangebracht. Welk gereedschap wordt hiervoor gebruikt? Kan je deze klei er met je vingers opbrengen???
Ik vind het resultaat alvast adembenemend; de modelfoto op pg 58 lijkt sprekend op de foto van het echte voorbeeld op pg 59!
Geslaagd MSM
Tom

JurgenM

Ook in Nederland MSM 79 net voor het weekend in de bus! Geweldig. Snel gebladerd en enkele artikelen gelezen. Zaterdag naar OnTraxs en daar live Ninove Terminus kunnen aanschouwen, naast alle andere schitterende banen. Zag volgens mij ook de redactiechef van MSM rondlopen.
Dank aan de makers (en dan vooral de schrijvers en fotograven) voor het schitterende nummer!
Groet,
JurgenM

erik50

citaat:
Geplaatst door tonycabus

Maar 't is weer een smakelijk boekske, met zeer hoog kwijlgehalte.
Nog van da, Guy!
(Ik weet het al, de volgende wordt ook weer goe!! Ik heb ook weer een pak bijgeleerd en ik hoop dat jullie de "vertolking" -want vertalen doe ik niet!- in het Vlaams van sommige artikels kunnen smaken).
Nico deed het erg goed, maar nu een "echte" modelspoorder aan het roer zit vind ik zelf ons blad een flinke bank vooruit gegaan.
En de fora (ja, beide!!) zijn daar niet vreemd aan. Dankzij bijdragen van jullie wordt onze redactie steeds groter, met een grotere verscheidenheid aan inbreng (en veel werk voor den deze[;)]).
Maar voor zo'n publiek doe je dat natuurlijk met nog meer liefde.
MSM en TMM zijn bladen met een modelspoorhart gemaakt. En zo hoort het.



Je moet altijd goed weten wat je in het verleden hebt gezegd Tony.
Modelspoorders heb jij ooit dozenverzamelaars genoemd !!
MSM is een goed blad voor de zelfbouwer naar Belgisch voorbeeld.
Maar is in mindere mate een blad voor de modelspoorder.
Ik vind MSM goed, maar van mijn stoel vallen doe ik er ook niet van.
Daar zijn completere bladen voor op de markt, wel in het buitenland.


Logica brengt je van A naar B. Fantasie brengt je overal.
Groeten Erik.

cyberbeast

Even off-topic maar ik wil er geen nieuw draadje over beginnen:
Ik zag een overweg met Belgische seinen (ik kan nu op de naam niet komen). Waar haal ik zoiets? Maakt Viessmann dat?
 

Michiel

In H0 is er Henckens. Was het deze dat je bedoelde?
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

cyberbeast

citaat:
Geplaatst door Saraan

In H0 is er Henckens. Was het deze dat je bedoelde?



Prachtig, bedankt!!!
 

ERVIN

@Cyberbeast , ik heb je net een PM gezonden.[;)]

tonycabus

Nee, erik 50, d?t heb ik nooit gezegd! Wel dat veel modelspoorhandelaars "dozenverkopers" waren...
Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)

tonycabus

TC calling, TC calling TC (alias teessee)[;)]
Das-klei moet je met vochtige handen bewerken, en "uitsmeren" is helemaal niet zo moeilijk. Best eerst worstjes rollen tussen de handpalmen en deze dan platdrukken. Daarna met de natte vinger de wostjes aan elkaar strijken, en zo kan je het gewenste oppervlak vullen.
Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)

Michiel

Ik heb ook nog 2 vraagjes betreffende nummer 79:

Gaat het verhaal van de Repa-koppelaar ook op voor de Fleischmann schaal N kort-koppelingen? (Ik ben er binnenkort aan toe!)

In welk MSM nummer verscheen het Belgisch lokdepot "Nieverans"? Dan ga ik die eens nabestellen.

groetjes,
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

dgrr57

citaat:
Geplaatst door Saraan


In welk MSM nummer verscheen het Belgisch lokdepot "Nieverans"? Dan ga ik die eens nabestellen.

groetjes,



Michiel, in mijn handtekening, op de juiste link clicken, het gezochte woord invoeren, op de knop zoeken clicken en daar komt het antwoord : 69 [:D][:)][;)]