Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

MSM 79

Gestart door ronny-vdv, 13 februari 2009, 20:11:18 PM

mahtoska1

Nieuw nummer aangekomen./ Lag op mij te wachten als ik thuis kwam van mijn werk.
Het ziet er weer goed uit.

De groeten,
Pieter

janjozef

ziet er een goed nummer in, al heb ik nog geen woord gelezen, enkel doorbladert,

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

Peter

Weeral een goed nummer met een uitvoerig en duidelijk artikel over de reeks 21/27 van LSM
De N?rnberger messe is inderdaad maar magertjes. Wat me wel opvalt in die reportage: een heel blad met foto's over M?rklin, en maar een klein en summier artikeltje over Roco, Fleischmann en Trix zonder foto's.[:0][:0][:0] Tja, ieder zijn voorkeuren nietwaar.
Voorts weer een goed mix artikelen zoals dat van Jos over struiken,
de reeks 16 van M?/Tr verfijneren voor wie nog niet overgeschakeld is op de Vitrains enz.
Met vriendelijke groeten
Peter

Jurgen

Vandaag menne laatste en daarna een weekje vakantie.
De facteur kan 'm maar beter in de bus gestoken hebben. [:D]
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Rochevalien

+ men is afgestapt van foto's op postzegelformaat
+ men houd vast aan het gekende en gewaarde format
+nieuwigheden worden kort maar duidelijk voorgesteld
+men durft de lat al eens wat hoger leggen[:D][:D][:D][:D] :proto 87,Pempoul,bomen van de Jos
+ leuk en onderhoudend Neurenberg artikel,zonder langdradig te worden want men kan hier gemakkelijk een kompleet nummer mee vullen[;)]
+ leuk artikel over een leuk mini-baantje,ik verwacht w?l nog een vervolg over het zelfbouwen van huizen en trams in schaal N [}:)]
+ebay :lijkt mij een zeer nuttige "handleiding" te zijn voor beginnende modelspoorders en ebayers.bovendien is dit blijkbaar een vervolgverhaal dus men kan (na het herlezen van de vorige artikels) een paar trends bespeuren en daar op inspelen (=eigen materieel verkopen dat 'plots' weer gewild is)

tot zover de bloemen,nu volgen de bloempotten[;)]

- van de 16o4 wordt al??n de aandrijving "gered",de frontlichten,koppeling,en het dakdetail blijven hetzelfde....
-reeks 55 grootbedrijf : t? kort en t? bondig.misschien is het beter om "? la spoorwegjournaal" een grotere foto te plaatsen met een ondertekst
-Herkat ontkoppellaar: geen schema,de volgende keer misschien een foto waarop de gehele aansluiting te zien is (is nogal onduidelijk)
voor de rest:ik gebruik die Fieischmanne koppelingen niet dus ik ken ook de problemen bij het ontkoppelen niet maar de uitleg in het artikel zal wel kloppen.
+- 7003: mooie realisatie,klakske gaat af maar het artikel is weer wat t? kort naar mijn smaak.Ik kan mij bijvoorbeeld wel iets voorstellen bij de gebruikte technieken maar ik ben er van overtuigd dat dit bij veel lezers niet het geval is.Miscchien komt er ook hier een vervolg op???

Gerrit




conducteur

Wat ik grappig vind is de foto bij het artikel over ebay. Daar staat een foto met van die wagonnen met allemaal rostjes in[:D]
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

Michiel

Ik onthoud uit dit nummer vooral de "achter de schermen" van Ninove, gevels van Pempoul, Herkat ontkoppelaar en de vele nuttige bouwtips in H0-finescale.

Maar het hele verslag van Nurnberg en aanvulende besprekingen zijn erg eenzijdig. Ik kan me niet voorstellen dat er geen nieuws uit de N-hoek te rapen viel. Jammer.

Maar in het geheel genomen, weer een rijk nummer met vele praktische bouwtips. En dat is en blijft de kracht van dit blad, mijn gedacht.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

doomslu

Ondanks dat ik alle artikels al m??r dan eens gelezen heb, ben ik toch telkens weer blij als ik MSM en TMM in mijn brievenbus vind. Vooral als dat net voor het weekend is. [:p]

Ik lees dan maar TrainMiniature Magazine. Een pluim trouwens voor onze vertalers. Dat mag ook wel een keertje. [^]

Het blijft een hemelsbreed verschil om de foto's op echt papier te zien.

Bedankt aan jullie voor de lovende commentaren.

@Gerrit : een zeer nuttige analyse maak je daar. Ik ben het trouwens volledig met je eens dat de foto's de laatste tijd meer tot hun recht komen.

@Peter : Bij Roco en Fleischmann was niets Belgisch te zien, dus ook niet te fotograferen. En wat erger is, ze hadden de foto's ook niet ter beschikking voor de pers ! [:(]

@conducteur : Dank je wel. Opvallend hoe groot die muntjes zijn h?. [;)]

@Saraan : Ik heb samen met Guy drie dagen van ruim 8 uur in die hal rondgelopen. We hebben iedere stand binnenste buiten gekeerd. We zijn terug thuis gekomen met meer dan 300 zelfgemaakte foto's, en dan nog honderden andere door de fabrikanten ter beschikking gesteld. We hadden na afloop amper 24 uur om het artikel samen te stellen, en ik denk dat we er in geslaagd zijn een vrij volledig verslag neer te pennen. Dat er zo weinig Belgisch is in N is echt niet onze schuld, want anders hadden we het zeker verteld.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

ronny-vdv

citaat:
Geplaatst door AtMoPo

hiep-hiep-hoera,
de Ronny is jarig

gelukkige verjaardag


Bedankt Marijn,

Ronny-vdv[8)][8)][8)][:)][:)]
Mvg,

ronny-vdv

Michiel

@Luc, ik geloof je op je woord! [;)] Maar dan is het voor Belgisch N toch vrij triestig gesteld. Bon, positief is dan dat we een heleboel zelf kunnen bouwen zonder bang te moeten zijn dat het een maand later kant-en-klaar te koop is. En, de hoop is nu gezet op 2010, misschien zien we dan iets Belgisch in N? [8D]
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

tonycabus

Triestig gesteld met Belgisch N-materiaal?????????
Er is ??n zaak die ik ken goed ken maar niet noem om ethische redenen die een h??l gamma Belgisch N heeft, tot de 77 toe..!
Maar de zaakvoerder was niet in N?rnberg.
Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)

Michiel

Inderdaad Tony, ??n zaak met een lovenswaardig aanbod.

groetjes,
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

loebaske

Het artikel van onze engelse collega komt perfect op tijd, want had vorige week al eens geoefend maar met duidelijke foto's erbij is het een stuk ??nvoudiger [:)]

Jurgen

Ik weet niet waarom, maar ik vond dit nummer beter dan het vorige.

Maar dat moet kunnen, je kan ook niet alles goed vinden h?.
Eerlijk gezegd duurt mijn vakantie nu te lang, want ik heb het nummer al bijna uit. [}:)]
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Gerolf

Ik moet hem nog beginnen lezen (enkel wat doorbladerd), maar er zijn alvast enkele artikels die ik zeker grondig zal lezen (de gevels, over Finescale, ...)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw