Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

MSM 79

Gestart door ronny-vdv, 13 februari 2009, 20:11:18 PM

ronny-vdv

Jongens,ik kan niet blijven wachten !:p

Wanneer wordt hij gedrukt en wanneer valt hij in de bus ?

ronny-vdv8)8)8):):)
Mvg,

ronny-vdv

Peter

volgende week??[:D][}:)][:D]
Met vriendelijke groeten
Peter

doomslu

MSM 79 is donderdagmorgen naar de drukker vertrokken. Tenzij er plots een tekort zou zijn aan drukinkt mag hij dus eind volgend week in de winkel en in de brievenbus van de abonnees verwacht worden.

Zondagavond zal ik de cover en de inhoud hier prijsgeven. [}:)]

Alles jullie braaf zijn natuurlijk. [:D][:D]
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

loebaske

Wij zijn toch braaf pappa [:)]

doomslu

citaat:
Geplaatst door loebaske

Wij zijn toch braaf pappa [:)]

Ik zal morgenavond de vrouwtjes ne keer contacteren ! [:D]
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

loebaske

De vrouwtjes [^][^] is al niet meer op zijn werk dat hij met schoon volk bezig is, nu nog met het WE ook nog [:D][:D][:D]

doomslu

Ik heb het even nagevraagd bij jullie vrouwen en vriendinnen en het blijkt dat jullie braaf geweest zijn. Zoals beloofd dus een korte blik vooruit naar nummer 79 dat h??l binnenkort in de winkels en jullie brievenbussen zal liggen.



Dit jaar werd voor de zestigste maal de N?rnberg Messe gehouden. Vanzelfsprekend was Modelspoormagazine er bij en brengt een uitgebreide reportage. De start van deze jubileumeditie werd overschaduwd door de financi?le moeilijkheden bij M?rklin, dat dit jaar zijn 150ste verjaardag viert. De Belgische nieuwtjes bij de grote fabrikanten beperken zich vooral tot kleurvarianten, het zijn de kleine Belgische fabrikanten die in Nurnberg voor de echte verrassingen zorgden.

Het baantje Ninove Terminus behaalde in de mini-baantjes wedstrijd de derde plaats. Ninove Terminus is het werkstuk van ons forum-lid Roderik Vanderkelen, een jonge getalenteerde modelbouwer die hiermee aan zijn eerste eigen modelbaan toe is. Roderik koos bovendien voor de ongebruikelijke schaal Nm. Zijn verhaal staat uitgebreid in dit nummer.

Het was een tijdje wachten op een nieuw schaalmodel van de elektrische locomotieven van de reeksen 21 en 27, maar uiteindelijk werd dit wachten beloond. Het model van de reeks 21/27 is een schitterend afgewerkt model, met een vergaande detaillering. Uiteraard vertellen we u er alles over.

In de vorige editie kon U uitgebreid kennis maken met ?Pempoul? , de Bretoense modelbaan op schaal 1/50 van Maggie en Gordon Gravett. In dit nummer toont Gordon aan de hand van de constructie van een typisch washuis langsheen een rivier welke technieken hij gebruikt voor het maken van de zeer natuurgetrouwe gebouwen van Pempoul. Echt iets voor de knutselaars !

In een nummer dat bol staat van de nieuwigheden blikken we toch nog even achterom, want we mogen niet vergeten dat er in het verleden talrijke Belgische modellen zijn uitgebracht die helaas vandaag uit de catalogi verdwenen zijn. Wie zich dit materieel vooralsnog wil aanschaffen zal aangewezen zijn op de tweedehandsmarkt. Vaak is de vraag dan : ?Hoeveel mag dit kosten??. Hierop trachten we u een antwoord te geven in ons jaarlijks overzicht van de tweedehandsmarkt.

De reeks 16 van de NMBS staat weer helemaal vooraan in het nieuws door de nieuwe modellen van Vitrains. Maar ook M?rklin bracht in een ver verleden een reeks 16 op de markt zodat we ons de vraag kunnen stellen : kopen we een nieuwe loc of gaan we onze oude upgraden? Modelspoormagazine probeerde het voor u uit.

Verder testen we voor u de Plan W rijtuigen van Artitec en is er een heel interessante bijdrage over FineScale. Natuurlijk is Jos er ook weer bij. Hij toont ons hoe je snel struiken maakt. Nog voor de knutselaars wordt getoond hoe de Herkat ontkoppelaar verbeterd kan worden en hoe je de koppeling van de I5 rijtuigen van LS-Models kan verbeteren. En ??n van onze forum-leden presenteert zijn zelfbouw loc.

En nu hoop ik maar dat ik jullie geen slapeloze nachten heb bezorgd.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

loebaske

Zal wel niet zijn Luc, lig van andere dingen wakker [:D][:D]
Alweer een ferm goed nr. alleen al aan de cover en de samenvattende inhoud van Luc....eerstdaags lig/steek die in de bus [:)][:)]

ERVIN

Mooie cover, en zo te lezen weer een sterk nummer, laat de postbode maar komen.[:p]

conducteur

citaat:
Geplaatst door doomslu

Ik heb het even nagevraagd bij jullie vrouwen en vriendinnen en het blijkt dat jullie braaf geweest zijn. Zoals beloofd dus een korte blik vooruit naar nummer 79 dat h??l binnenkort in de winkels en jullie brievenbussen zal liggen.


en ??n van onze forum-leden presenteert zijn zelfbouw loc.

En nu hoop ik maar dat ik jullie geen slapeloze nachten heb bezorgd.



Mag ik ??n keer raden?
Erik De Noorman met zijn type 1 of zijn Juliette?
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

doomslu

citaat:
Geplaatst door conducteur

citaat:
Geplaatst door doomslu

Ik heb het even nagevraagd bij jullie vrouwen en vriendinnen en het blijkt dat jullie braaf geweest zijn. Zoals beloofd dus een korte blik vooruit naar nummer 79 dat h??l binnenkort in de winkels en jullie brievenbussen zal liggen.


en ??n van onze forum-leden presenteert zijn zelfbouw loc.

En nu hoop ik maar dat ik jullie geen slapeloze nachten heb bezorgd.



Mag ik ??n keer raden?
Erik De Noorman met zijn type 1 of zijn Juliette?

Fout gegokt, maar wel een goed idee ! [;)]
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Rochevalien

Mooie foto op de voorpagina,maar wat is dat voor een baan??? en van wie???
Raar is dat men het al gaat hebben over On-tracks en Rail terwijl beide evenementen nog moeten plaatshebben,kan men er nogmaals op terugkomen [:)]
Interresant artikel over het "redden" van de Marklin 16(ik vindt deze nog niet zo slecht gezien zijn leeftijd en zou bijgevolg ook niet over "redden" spreken)ben alvast benieuwd wat men er van gemaakt heeft.
Ook benieuwd naar de zelfbouw lok van een forum- lid,wie zou dat toch kunnen zijn? rarara

Voila,als dat geen mooie "avant-sortie commentair " is[:D][:D][:D]

Gerrit



modelbaanHO

citaat:
Geplaatst door ERVIN

Mooie cover, en zo te lezen weer een sterk nummer, laat de postbode maar komen.[:p]



Dit kan ik alleen maar bijtreden !
Luc.
2R DC, analoog DB tp 3&4 - 2R DC Digitaal (Minibaantje Das Depot / HGK) - Verzamelaar Belgische modellen. Lid MTD.
http://www.modelbaanho.be

martintje

citaat:
Geplaatst door Rochevalien


Raar is dat men het al gaat hebben over On-tracks en Rail terwijl beide evenementen nog moeten plaatshebben,kan men er nogmaals op terugkomen [:)]



Gerrit, wat is er mis mee om alvast een klein voorproefje te geven wat er allemaal te zien is ??
niet alle lezers komen ook op het forum, en leze misschien nu pas dat ontraxs aanstaande is.
Achteraf is leuk, maar misschien zijn er dan heel veel lezers die denken, goh daar had ik ook wel heen gewild als ik het geweten had.
Op tv wordt je al jaren doordgegooid met voorstukjes en previews, dus zo vreemd is dit toch niet ??
Mvg Marty

janjozef

Ze noemen het daarom ook "beurstips", beurzen die gaan plaatsvinden, zonder deze tips zouden we veel niet weten, toch niet zo moeilijk he Gerrit [:D]
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem