Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

Langzame RAm (Minitrix)

Gestart door Gottardo, 09 februari 2009, 00:53:52 AM

Stefan Appelmans

#15
Dus je rijdt ANALOGISCH? want digitaal dat heb ik niet en kan er dus niets aan doen...Maar anders moet dat weeral een "stom" problema zijn. De rij-eigenschappen alleen natuurlijk, de rest is toch een beetje straf[xx(]
Serieus, dat is iets dat ik graag zou "onderzoeken".
stefan.

Gottardo

#16
Ja, mijn RAm is een doodgewone analoge gelijkstroomsuitvoering.  Ik gebruik w?l impulsbreedtesturing op mijn treinbaan, maar mijn testcircuit wordt gevoed door een gewone Trix-trafo, en daar rijdt hij eveneens langzaam.

Ik veronderstel ook dat intern ergens een overbruggingsplatine ingebouwd is op de plek waar normalerwijze de digitale decoder hoort te komen.

Frank_N

#17
citaat:
Geplaatst door Gottardo

Is het jullie trouwens ook al opgevallen dat Minitrix in de handleidinkjes tegenwoordig vermeldt dat de loks niet geschikt zijn voor impulsbreedtesturingen.  Merkwaardig, want ik denk dat velen met dergelijke sturingen rondrijden.  Op die manier is dus al van meet af aan een (groot) gedeelte van de potenti?le klanten "uitgeschakeld".



Nu vraag ik me dus af met welke spanningsoort de motortjes van digitale loc's dan wel aangedreven worden.  Er is nl. van alles mogelijk: langzaam optrekken, remmen, massatraagheid, compensatie bergop/bergaf enz.
Dan ga ik er vanuit dat die motortjes toch met een of andere soort IBM werken, terwijl Trix zelf aangeeft dat ze niet geschikt zijn voor IBM................ [?]
Groet van Frank