Edits-pro

Gestart door just4fun, 03 mei 2005, 12:58:27 PM

just4fun

Hallo,
graag had ik willen weten of er forumisten zijn die ervaring hebben met Edits-pro. Ik had willen starten met digitaal, kan overweg met elektronica, maar wil dus weten of dit 'loont' (en dan niet alleen financi?el, maar ook qua gebruiksgemak, ...).
Is Edits-pro zowieso trouwens een goede keuze. Ik volg al wel een tijdje de verschillende draadjes op dit forum, maar het is me zeer duister in het bos (wat zeg ik: oerwoud!) van digitale modelspoorwegsturing.
Groeten,
Paul

n/a

Paul,

EDiTS-Pro, heeft een slechte ondersteuning. Als je voor zelfbouw kiest, bouw dan alleen een booster en gebruik een oude PC of je huidige PC als digitale centrale.

Voor de oude PC kijk eens naar www.mrdirect.nl
Of voor de nieuwe PC http://home.snafu.de/mgrafe/
Wellicht een optie.

Brunel

EditsPro is gemakkelijk te bouwen. De ondersteuning via Elektuur is beroerd. Daar heeft Max gelijk in. Wel is er een Franstalig forum onder Yahoo en een Nederlandstalig forum hier. http://home.hccnet.nl/dk.hen/

Maar het is gebaseerd op het oude Motorola2-systeem van M?rklin. Om die reden eigenlijk niet meer aan te raden.

Havoc

citaat:
Maar het is gebaseerd op het oude Motorola2-systeem van M?rklin. Om die reden eigenlijk niet meer aan te raden.


Dat is het besluit waar ik ook toe gekomen ben. Als je interesse hebt in zelfbouw, dan is DCC de weg om te gaan. Er is genoeg te vinden op het net voor alles wat je wil: boosters, centrals, software, locdecoders, terugmelders,etc... En omdat het een redelijke standaard is heb je een goede kans op compatibiliteit met commerciele producten.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Gerolf

Ik zou nog even afwachten: Elektuur heeft blijkbaar ook DCC ontdekt.
In het laatste nummer (mei) staat immers een bouwpakket voor een DCC-programmer met nogal wat mogelijkheden. Misschien gaan ze er ook een echt systeem aan breien ...
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Brunel

Dat zou mooi zijn.
Met een specifieke voor DCC geprogrammeerde controller in het EditsPro ontwerp zouden we al een heel eind zijn. Daarvoor hoeft de controllerprint niet te worden aangepast. Terugmelding kan gewoon via de S88 blijven verlopen.

argilla

Edits-pro is alleen compatibel met Marklin sorry heren  DCC valt hierbij uit de boot ( zie elketuur van mei 2005 blz 51 tabel bovenaan)
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

n/a

citaat:
Geplaatst door argilla

Edits-pro is alleen compatibel met Marklin sorry heren  DCC valt hierbij uit de boot ( zie elketuur van mei 2005 blz 51 tabel bovenaan)



Maar dat wisten wij al [:D]

Brunel

Kan heel goed heren, kan heel goed. [:p]

Het hart van EditsPro is de controller op de controllerprint. Daarin zit het programma dat bepaalt met welke signalen het systeem werkt. In de huidge versie van de controller is dat Motorola, maar het is zonder meer mogelijk die controller zo te programmeren dat het systeem met DCC-signalen werkt. Als Elektuur iets met DCC zou willen, dan kan dat door een anders geprogrammeerde controller aan te bieden. De print blijft hetzelfde, de booster blijft bruikbaar en als terugmelding kan gewoon S88 blijven.

De decoders uit het boek zijn bij DCC niet bruikbaar, maar DCC-lokdecoders zijn kant-en-klaar sowieso beter en goedkoper dan de EditsPro zelfbouwdecoders, terwijl er ook voor de schakeldecoders inmiddels bouwpakketen bestaan die goedkoper zijn dan de onderdelen voor de edits-decoders.

Maar dan moet Steffen van de Vries nog wel even die controller herprogrammeren en daar zal hij wel geen zin in hebben. [B)]