Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

Schuif bareel

Gestart door belair, 04 februari 2009, 20:08:39 PM

Gerolf

[8D] 't Is gelukt (na enkele mailtjes....) [:p]
Mooi gefilmd, trouwens
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

janjozef

alleen waren ze vroeger niet geautomatiseerd [:)]
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

belair

Dat klopt Jan. Maar daar heb ik ook wat op gevonden, maar dat moet ik nog uitproberen.
Als ik het juist heb werden deze hier in Gistel met een windas-zwengel in beweging gebracht.
Wat zou het niet mooi zijn om een bewegende figuur daar aan te zetten.
Proberen waard zou ik zeggen, niet?
Luc

janjozef

dat wel natuurlijk, zou zeer knap zijn

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

Peter

Je kan altijd proberen een Preiser figuurtje aan te passen. Het is  mogelijk in elk geval. In de Miba hebben er al verschillende van zo'n figuurtjes gestaan, maar dan zou ik wel een hele tijd zoet zijn met dat op te zoeken (ong.48 jaargangen)
Alternatief kan je natuurlijk ook proberen met een beweegbaar Viessmann of Noch figuurtje om te bouwen (nee, niet degene die bier drinkt of die met zijn .. in bed[:D][:D][:D]
Met vriendelijke groeten
Peter

belair

We kunnen toch proberen er ??n te maken, lukt het niet dan hebben we toch een poging gedaan.

Luc

dirkkerckhofs

Ben aan het prutsen met mijne nieuwe airbrush, zie ook bij "gezocht". Ik ben op dat vlak blijkbaar een echte oen! Zal hem misschien schilderen met penseel.

Dirk
citaat:
Geplaatst door belair

@Dirk
Nog geen foto van de stand van zaken, Dirk. Benieuwd naar uw bareel.
@Eric
De CD is aangekomen, man, daar staat wat gegevens op, alvast bedankt.
Luc


belair

Dirk, laat het resultaat al eens zien, we zien graag foto's.

Luc

railman56

dirk,
wat lukt er niet met je airbrush?
stel gerust gerichte vragen en iemand zal je wel een oplossing geven
marc
wat is het fijn om een beetje kind te zijn

belair

Ondertussen is mijn PCB schema voor het elektronisch gedeelte ook reeds klaar en heb ik deze morgen mijn messing onderdelen kunnen aanschaffen.
Een blik van het schema.



Luc

dirkkerckhofs

@ Luc

Dit is het tot nu toe: alles staat in de grondlaag

@Marc


Ik kocht me een GRAFO 2 van Harder&Steenbeck en had vroeger in occasie van een kennis al een compressor van een onbekend merk gekocht. Het is er ??n met regelbare druk en misschien ligt daar al een deel van het probleem. Want ik las op die tweede link hierboven dat de druk 35-40psi zou moeten zijn en hij stond veel lager ingesteld. Ik had ook het gevoel dat die verf van Vallejo Air nogal dik was. Normaal is die toch spuitklaar? Op de site van Vallejo staat wel dat je er best wat van hun thinner bij doet, maar die heb ik (nog) niet. Ik had dan wat verdund met water, maar ik kreeg nauwelijks dekking en wel spetters.[xx(] [V] [?]

Dirk

belair

Dirk,
Mooie bareel tot nu toe, proficiat. Ik denk vandaag nog eens te proberen met messing.
Wat de pistool betreft, je kunt geen verf die je met thinner moet verdunnen, gaan verdunnen met water.
Je blust ook geen vuur met benzine! ( grapje, een beetje beroepsmisvorming, sorry)
Luc

janjozef

Vallejo heeft 2 verven, een om te schilderen en een om te spuiten.
Verf om te spuiten moet bijna de viscositeit van water hebben, is ze te dik verdunnen, is ze te dun zal ze niet dekken

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

marc goovaerts

Als je eens op de site van Valejo gaat kijken (er zijn ook heel interessante youtube-filmkes), dan zal je merken dat de eerste soort verf (non-airbrush) zelfs bedoeld is om altijd in mindere of meerdere mate verdund te worden, naargelang het beoogde gebruik en effect.

Dirky

@Eric,
bedankt voor de CD... Meer dan voldoende voor een perfect schaalmodel!

Dirk