Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

Schuif bareel

Gestart door belair, 04 februari 2009, 20:08:39 PM

tonycabus

Binnenkort is die leverbaar in ge?tst messing als bouwpakket, Adviesprijs +/- 20?.
Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)

argilla

Bij wie Tony ? ( eigen beheer [:D])
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

marctje

zo'n schuifbareel zouden ze terug moeten invoeren,kan automatisch worden in deze moderne tijden.met zo'n schuifbareel kan men niet meer slalommen tussen de bareels en zo kunnen er serieus wat dodelijke ongelukken voorkomen worden.
marc
Union Pacific and Amtrak models
a world on the other side of the ocean
Lid van de Westmalse Treinclub

loebaske

moet ik nog een CD branden met alles der op en der aan [?][?]
als je alles kunt verkrijgen bij onze Tony [?][?]

Dirky

ik blijf nog kandidaat voor de CD. De oude postkaarten die ik hier heb tonen evenals de foto's in deze rubriek veel verschillende soorten schuifbarelen... hoe meer info, hoe meer vreugde!
thx
Dirk

dirkkerckhofs

De rolbareel is ondertussen ook verkrijgbaar bij Atelier Belle Epoque http://homepage.mac.com/abe281/ABE/index.html .

Ik ben hem op dit moment zelf in mekaar aan het knutselen volgens de aanwijzigingen van het MSMartikel. Ik zal een foto posten eens hij op mijn baan staat.

Dirk

argilla

citaat:
Geplaatst door dirkkerckhofs

De rolbareel is ondertussen ook verkrijgbaar bij Atelier Belle Epoque http://homepage.mac.com/abe281/ABE/index.html .

Ik ben hem op dit moment zelf in mekaar aan het knutselen volgens de aanwijzigingen van het MSMartikel. Ik zal een foto posten eens hij op mijn baan staat.

Dirk



Bij de prijslijst staat voor de Belgische bareel geen prijs.
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

argilla

citaat:
Geplaatst door loebaske

moet ik nog een CD branden met alles der op en der aan [?][?]
als je alles kunt verkrijgen bij onze Tony [?][?]



Loebaske dit was een grapje hoor den Tony is van de MTE vandaar de link.
Maar als je nog een CD'eetje meer wil branden.....altijd liefhebber.[;)]
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

belair

In afwachting van de CD van Eric heb ik al wat zitten piekeren over het hoe automatiseren van de schuifbarelen.
Ik zit al aardig in de goede richting, samen met Gerolf.

Luc

Dirky

Heb dit weekend ge-experimenteerd en volgens mij is de gemakkelijkste manier om een schuifbareel aan te drijven dat je het bareel vastmaakt aan de rail waarop die verondersteld is te lopen en dat je van onder de tafel de rail verschuift. Links en rechts zijn de uiteinden gemakkelijk te camoufleren. Nadeel, wieletjes lopen niet mee! Tenzij je ze op ??n kant nog kan laten rollen over de "straat" naast de rail.
Dirk

belair

Dirk, ik zit al meer te denken in geetste materiaal, messing. Daar kan een kleine stang aan gesoldeerd worden die onder de treinbaan aangesloten is op een mechanisme die de bareel zal doen bewegen. Door een kleine spleet in de bodemplaat gaat hij dan op en af, waarschijnlijk bijna niet zichtbaar.
't Is een gedacht. Uitvoering is wat anders.
Luc

Dirky

Lijkt goed op mijn eerste gedacht maar ik ben naar de schuivende rail overgestapt omdat het schuifbareel da'k hier gemaakt heb - foto's volgen wel nog - zodanig licht is dat het gaat "zweven" van zodra je het wilt verschuiven. De bewegende rail kan je beter lageren aan de onderkant zodat die niet "springt" als ik het zo mag noemen.
Dirk

belair

Dirk, als de bareel in een geleider zit en onder de bodemplaat gewoon los in een schuifdeel zit zal het waarschijnlijk geen probleem mogen geven.
Daarom ook dat ik denk in messing te werken,omdat het toch heel wat steviger is en niet vervormd zoals met plasticard.
Ik kijk uit naar de foto's.
Luc

dgrr57

Misschien een beetje laat, maar HIER enkele foto's.

Dirky

zeker niet te laat!
Bedankt!

Dirk