Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

De 55'ers, het is bijna voorbij..

Gestart door B-Cargo, 03 februari 2009, 00:19:12 AM

B-Cargo

sinds het ingaan van de nieuwe beurtregeling op 2/2/2009 hebben de 55'ers bijna al hun reguliere diensten verloren. E?n reguliere dienst op woensdag nl. 48567 Hermalle s/Huy=>Aachen-West en 48566 Aachen-West=> Hermalle s/Huy blijft nog even behouden (??n enkele 55, geen treinschakeling)
De overige diensten worden overgenomen door Traxxen en 3xT.77 in treinschakeling.. De bestuurder van Genk rijden nu ook met de Traxx via lijn 21A. Lijn 21C zal dus niet vaak meer benuttigd worden door B-Cargo.. Alweer een bladzijde werd omgeslagen in de dieseltractie, alweer een locreeks die behoort tot "de spoorwegnostalgie"..VV

Groetjes,
Bram

marc goovaerts

In het grootbedrijf 'de spoorwegnostalgie', in realiteit weer een extra op onze miniatuur'museumbaantjes'. Want, let's face it, heel wat van onze banen tonen aan de toekomstige generaties 'bewegende geschiedenis'...

B-Cargo

h??l mooi gezegd van u Marc en het klopt volledig, gelukkig kunnen we op onze eigen baantjes die mooie locs nog jarenlang inzetten!
groetjes,
Bram

ERVIN

Met een bang hart heb ik mij de laatste weken telkens weer aangemeld op het " ons" forum, een bang hart om te lezen wat ik hier nu lees, het zat eraan te komen natuurlijk, maar dat het al zo snel zou zijn??[:(][:(]

Verdorie, ik ga die machientjes missen hoor, dit is weer een rouw-proces waar ik doorheen moet, net zoals toen, toen de 51ers verdwenen.[:(]

R.I.P.

janjozef

er is toch altijd leven na de dood, zij zullen herleven in de hemel der museumlocs, zo kunnen we ze eeuwig herdenken

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

Arbeco

Jongens...

Ik kom er nu achter dat ?l die lange reizen naar lijn 24 niet voor niets zijn geweest! Vele malen heb ik nog foto's kunnen maken van de 55, om maar te zwijgen van de +/- 3 uur die ik daar gefilmd heb. Zulke dagen waren voor mij wel lang, het is van bij bij thuis toch zo'n 3 uur rijden naar Gemmenich! Maar nu weet ik weer waarvoor ik het gedaan heb. Het zware, volle geluid van twee zwoegende 55'ers zit nog vooraan in mijn gehoororganen, en volgens mij vergeet ik het ook nooit meer. We moeten toch wel toegeven dat deze loc's met een welverdiend pensioen gaan he, al word het nu wel ?rg mager met de ?chte diesels...

Groetjes Len[;)]

Old diesels never die...

nmbs

Nooit te snel reageren....TRAXXN zijn ook nog niet zo fantastisch goed, dus er zal nog wel her en der een beroep gedaan worden op 55'ers...
En vergeet de TVM 55ers niet...die ook nog een tijdje blijven om die rappe trams te depanneren [:D]

Stephane

D_Loc

Voor het geluid kun je altijd nog de Luxemburgse 1800'en gaan opzoeken. Ze zijn het meest te vinden tussen Bettembourg en Belval.
Hier een filmpje met opnames uit Noertzange:
http://nl.youtube.com/watch?v=zu9thtMUF3k

Voor wie nog wil genieten van brullende 55'ers bij Reinartzkehl (Duitse zijde tunnel):
http://nl.youtube.com/watch?v=p0vDGKez0VY
Filmpjes - Foto's ***(Model)spoor is FuN!!!***
Dirk

chef garde

Mooie sound, leuke filmpjes!!!  De nieuwe 57 hoor je praktisch niet, die vogeltjes fluiten nog luider!!  Nu ja, we leven immers in een tijdperk van lage emmissies en klachten van nachtlawaai enzovoort ...

55erke


Hoy
Ja idd zeer jammer dat de 55ers weggaan van lijn  24.
Ik ben eens benieuwd wat ze er mee gaan doen ,ergens anders inzetten, verkopen? slopen? nog efkes als reserve?

Soms zie je ze nu wel opduiken op andere lijnen.
Ook ik ben de laatste 5 jaar regelmatig naar lijn 24 afgezakt om ze te kunnen horen , zien , op foto zetten en filmen.
Ik ga er dus nog lang van kunnen genieten[;)]

Het is nu eenmaal de vooruitgang maar het is tog allemaal veel minder spectaculair geworden. Een 55er hoorde je in gemmenich van heel ver de helling opklimmen. Terwijl het gehuil dan steeds luider en luider klonk kwam hij uiteindelijk met zen trage gangetje boven aan en dan mooi op de foto zetten. en nu.... reeks 28  , zip en voorbij. al maar goed dat de wagons nog een beetje lawaai maaken...anders hoor je hem nog niet afkomen [:(]

Maar ja swat zo gaat dat nu eenmaal, reeks 28 is niet lelijk en er zullen mischien nog andere E-locs van andere maatschapijen gaan komen dus dat is dan ook weer wat nieuw[;)]

Groetjes
Johan





B-Modelbouw

Vandaag iets na 20:00u kwam er nog eens een 55'er voorbij op L.12 richting Nederland.
Als ik het hier zo lees zullen we weldra zijn typisch geluid en gedaver moeten missen, want zeg nu zelf; drie 77'ers samen kunnen mij niet bekoren met hun gesis, zelfs het glas in mijn vitrinekast laat dat koud. Alles doet er aan denken dat een 55'er in aantocht is en dat zullen we weldra nog enkel op oze modelbaan kunnen aanschouwen. Snik

B-Cargo

de 5523 heeft vandaag nog eens de 47612 Genk Ford => Vlissingen Sloehaven gereden. Deze loc wordt nog steeds standby gehouden te Genk Goederen om eventueel de 77'ers ATB te vervangen. De class 66 van Railion wordt niet meer gebruikt op deze verbinding.
Verder heeft de 48567-48566 Hermalle<=>Aachen West vandaag met de 5517+5533 gereden..

ERVIN

En ik heb verleden week vrijdag om 05.00u. s'morgens een containertrein door Mol zien komen met twee 55ers, nummers weet ik niet meer, maar normaal wordt die trein altijd door twee 77/78ers getrokken.

Peter

Aan Erwin, en al degene die bij Erwin op bezoek gaan. Pas op want ze hebben een flitspaal gezet aan de overweg, om al de rood-rijders en voetgangers die nog snel oversteken of te vroeg terug oversteken te betrappen. En ze hebben nog gelijk ook dat ze die mensen die dat doen bekeuren. Als ik zie wat hier (Station Hoboken-Polder) dagelijks aan die overweg gebeurt.....[:0][:0][:0]
Met vriendelijke groeten
Peter

trainfreak

Dat het einde van de 55'ers er zat aan te komen dat wist ik wel al.
Maar dat het zo vlug ging gaan?[:0]

Ik dacht dat het einde maar gepland was voor juni.
Maar misschien doet TSP nog wel een afscheidsrit ofzo?
Spoorse groeten
Dimitri