Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

Wie "spoort" analoog?

Gestart door Frank_N, 01 februari 2009, 22:40:57 PM

Frank_N

Wie "spoort" nog altijd "gewoon" analoog ?^

Waarom?

En hoe?

Ben benieuwd.....
Groet van Frank

Klaas Zondervan

#1
Ik spoor nog analoog.
Waarom: ik ben elektrotechnieker, en bij de besturingsfilosofie die ik volg levert digitaal geen meerwaarde.

janjozef

#2
Ik spoor nog steeds analoog, waarom : digitaal is te ingewikkeld, te duur, te veel in evolutie, gewoon te veel te's

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

Gerolf

#3
Ik spoor ook (nog steeds overtuigd) analoog [^]
Waarom: ik ben elektro-amateur, en bij de besturingsfilosofie die ik volg levert digitaal geen meerwaarde [;)]
Maar JanJozef's reactie volg ik ook: de evolutie loopt nog, het is te duur voor wat de meerwaarde kan zijn, ... [8]
Wat me vooral stoort aan het "digitale modelspoortijdperk": de fabrikanten - met ??n ervan voorop - willen de digitale techniek per s? als "het enige middel" verkopen [xx(]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

arkema

#4
Ik spoor ook nog steeds analoog. Ik ben meer bouwer dan rijder en besteed graag aandacht aan wat zichtbaar is. Rhenen is onderdeel van een modulebaan, waar de voornaamste loc-leverancier (Les Ateliers Dilz) zijn collectie niet of tegen zeer hoge kosten kan digitaliseren. Aangezien ik zijn (uitstekend traag lopende ) zelfbouw materieel niet van mijn baan wil weren ga ik (nog) niet digitaal. Ik ben echt niet falikant tegen en mijn eigen bouwsels zijn in een later stadium prima te digitaliseren, maar voorlopig functioneert het prima analoog en heeft digitaal behalve het bovenstaande nadeel, geen meerwaarde.

Dirky

#5