Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

LIMA JOUEF RIVAROSSI 2009

Gestart door TECHWIL, 01 februari 2009, 11:59:04 AM

TECHWIL

RENWIL

Rochevalien

#1
Heb net even de katalogus van Lima en Jouef bekeken,het ziet er op het eerste zicht   nogal speelgoedachtig uit al weten we natuurlijk dat de laatste produkten van beide merken  degelijk zijn.
Opvallend is de invloed van Hornby:de scenery toebehoren,de gebouwen(skaledale) en de sporen komen uit het Hornby gamma.Ook de digitale Hornby centrale  wordt bij beide merken naar voor geschoven.
De produkten van MKD worden volledig hernomen ,al gaat het hier natuurlijk over puur Franse gebouwen.
Helaas is er niets speciaal voor de Belgische baan te bespeuren al zijn er bij de skaledale gebouwen toch een paar leuke dingen te rapen.
Blijkbaar denkt men bij Hornby dat de Belgische vlag dezelfde is als die van Duitsland maar dan op zijn kant[:D][:D][:D]  
Opvallend is ook de beide mooie [:p]Franse stoomloks bij Jouef en het tgv gamma.
De hamvraag is natuurlijk of al dit moois in Belgie gaat verkrijgbaar zijn en dan in welke mate.
Voor de redakkers van MSM zit hier wel een artikeltje in denk ik[:D]

Gerrit


doomslu

#2
Gerrit, ik heb me dezelfde bemerking gemaakt wat betreft het speelgoedachtige uiterlijk op de foto's. Toch even afwachten wat de werkelijkheid geeft.
Ik zal er extra aandacht aan besteden in N?rnberg. Beloofd !
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Peter

#3
ik herinner me dat het CFL/SNCF treinstel er ook maar speelgoedachtig uitzag op de foto's, en toch is het een prachtstuk geworden.
Met vriendelijke groeten
Peter

doomslu

#4
citaat:
Geplaatst door Peter

ik herinner me dat het CFL/SNCF treinstel er ook maar speelgoedachtig uitzag op de foto's, en toch is het een prachtstuk geworden.

Dat klopt Peter.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Rochevalien

#5
Nog even de katalogus van Rivarossi bekeken: het lijken wel drieling broers! zelfde opmerkingen als hierboven.
Vreemd (en ook verwarrend voor de ouderen onder ons)is de modellen die vroeger bij Lima zaten nu bij Rivarossi zitten en dat bv de graanwagen bij alle drie de merken voorkomt maar dan in andere livrei.
Zouden die dan hetzelfde gaan kosten bij de verschillende merken ?
De liefhebbers van stoomloks komen wel aan hun trekken want verschillende stomers staan weer in de katalogus,oa de Amerikaanse Big Boy.
Er is ook een groot aantal ex -Lima wagons opgenomen in de katalogus,maar helaas niets voor Belgie.
Voor Nederland :de koploper ,het dubbeldekker stel en het 4-delige elektrische stel in tijdperk 3 livrei.Allemaal ex-Lima materiaal.

Gerrit
 

i11

#6
citaat:
Geplaatst door doomslu

Gerrit, ik heb me dezelfde bemerking gemaakt wat betreft het speelgoedachtige uiterlijk op de foto's. Toch even afwachten wat de werkelijkheid geeft.
Ik zal er extra aandacht aan besteden in N?rnberg. Beloofd !



Dat is een typische Lima/Rivarossi kwaal. De foto's in de catalogus van deze merken zijn in het verleden ook nooit geweldig geweest (lees: niveau foto's wat Roco of Fleischmann afdrukt in de folders).
Volgens mij moeten deze merken eens een betere fotograaf inhuren.
 

Tom

#7
Bij Rivarossi vinden we de klasiek T2 slaaprijtuig voor tijdperk V.
Maar volgens mij is dit fout en zou dat tijdperk IV moeten zijn vanwege het TEN logo en de witte streep.
Tom

argilla

#8
Ben ook eens gaan kijken en moet zeggen, ben het eens met bovenstaande forumleden. Allemaal wat speelgoed-achtig uitzicht. Typisch voor de merken als Lima en Jouef.
Alhoewel ik moet zeggen dat  gamma in schaal "0" van Lima er best mocht zijn ( zal dan uitzondering geweest zijn zekers). Mits hier en daar wat (ver)bouw aanpassingen.Maar het is ( heb enkele locs en wagens) wel stevig matriaal, de motorisatie iets minder.
Op e-bay halen deze stukken hoge prijzen.
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

Rochevalien

#9
het Lima O spoor materieel is (in mijn ogen) niets meer of minder dan groot Lima Ho materieel uit hun speelgoed -tijdperk (jaren 70)
Het ziet er maw hetzelfde uit alleen groter.Natuurlijk is dat te superdetailleren maar dan is de uiteindelijke kostprijs een veelvoud van de aankoopprijs,zeker indien je het van E-bay haald.

Gerrit

argilla

#10
citaat:
Geplaatst door Rochevalien

het Lima O spoor materieel is (in mijn ogen) niets meer of minder dan groot Lima Ho materieel uit hun speelgoed -tijdperk (jaren 70)
Het ziet er maw hetzelfde uit alleen groter.Natuurlijk is dat te superdetailleren maar dan is de uiteindelijke kostprijs een veelvoud van de aankoopprijs,zeker indien je het van E-bay haald.

Gerrit



Dat is het ook Roche, maar het feit alleen al dat het ( als jonge knaap die weinig zakgeld ter beschikking had) en goedkoop alternatief was,  om in de wereld van schaal "0" te stappen. Zoals ook Jouef en Lima een goedkoop middel was,  om te starten met H0.
Trouwens mijn eerste trein was een Jouef Bo'Bo met wat wagens derachter  (die heb ik nog steeds hoor !  en hij doet het nog steeds en voor mij, mijn instap in de wereld van modelspoorwegen)
Wat later werd veel van Lima 0 gesupperd met allerhande matrialen zoals messing e.d. (Mijn eerste loc was een Brit, en hij doet het op mijn 0 baan nog altijd. Weleenswaar alleen DC en geen DCC.
Ik wil maar zeggen Roche, misschien moeten we het bekijken van als merken van een "begin met en/of een start als ".
Maar je hebt wel gelijk als je stelt dat de locs en wagens een "uitvergroting" zijn van H0.[;)]

Toch nog dit meegeven. Rivarossi zet hedendaags in USA wel supermodellen af ( ben abonnee op Modelrail roader en model craftsman) Je kan echt niet stellen dat ( voor de Amerikaanse markt ) dit een speelgoed uitzicht heeft verre van zelfs. Wat natuurlijk ook een veel hoger prijsniveau stelt ( Loc's vanaf ongeveer 350 dollar tot over de 1000 voor een big-boy with sound and DCC decoder 21 pins) Nu kan jezelf omrekenen in ?'kes en dan is het niet goedkoop voorwaar.
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

Mr-tsjoektsjoek

#11
Hier de tekst uit Wikipedia :

Op 4 februari 2009 werd bericht dat de fabrikant insolvent is geworden nadat een leninggevende bank geweigerd heeft om een lening te verlengen. Volgens M?rklins eigen persbericht wenst het bedrijf te saneren en heeft het om faillisementsbescherming gevraagd, terwijl de productie voorlopig onveranderd voortzet[1].


ysbeer

#12
======================================================================citaat
Toch nog dit meegeven. Rivarossi zet hedendaags in USA wel supermodellen af ( ben abonnee op Modelrail roader en model craftsman) Je kan echt niet stellen dat ( voor de Amerikaanse markt ) dit een speelgoed uitzicht heeft verre van zelfs. Wat natuurlijk ook een veel hoger prijsniveau stelt ( Loc's vanaf ongeveer 350 dollar tot over de 1000 voor een big-boy with sound and DCC decoder 21 pins) Nu kan jezelf omrekenen in ?'kes en dan is het niet goedkoop voorwaar.
======================================================================

Valt we mee 300 dollar is maar rond de 250 euro,twee maanden geleden was dat nog vel beter.
wim