Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Life steam

Gestart door ardjoena, 29 januari 2009, 15:56:39 PM

Gerolf

Mijn draaibankske is momenteel ook "in bedrijf", maar die dom is verdomd mooi gedaan [8D]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

ardjoena

Loc is klaar om geschilderd te worden. Alles voor de zoveelste keer demonteren, ontvetten, grondverf spuiten en aflakken. Nog een paar maanden werk dus.Ik kijk al uit naar een volgend project. Wat een hobby!! Eigenlijk is het meer een verslaving.
Dirk

 

tonycabus

Schilderen????
Da's doodzonde, vind ik! Het edele handwerk komt zo eigenlijk beter tot zijn recht. Prachtstuk, man!!
Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)

swa

Ik denk inderdaad dat Tony overschot van gelijk heeft, zonde om al dat moois onder de verf te stoppen!
Indien enige vorm van bescherming toch onontbeerlijk blijkt, zou ik er eerder een blanke vernis overzetten.
Alleszins proficiat met dat prachtstuk!

ardjoena

Heel vreemd , die reactie heb ik nog gehoord. Persoonlijk vind ik een ongeschilderde loc niet "af"
Is eigenlijk ook niet te onderhouden met al dat water en stoom , een vernislaag zou ook niet goed hechten op de messing delen. Ik gebruik daarom ook zoveel mogelijk "gewoon" ijzer, daarop hecht een etsende grondverf prima.
Kan me ook niet voorstellen dat mijn "grasshopper" niet geschilderd zou zijn, t'is nu al een karwei om hem netjes te houden.Het is overigens een 5 duim spoorbreedte.
Dirk

 

ardjoena

Alles ( of toch bijna ) is gedemonteerd om te ontvetten en te schilderen. Er blijft nog een doos met kleine onderdelen plus de ketel over, welke geen nabewerking nodig hebben.
Een handleiding is niet nodig ,als je ieder onderdeeltje zelf maakt kan je het bijna in de donker monteren [:D][:D]
Dirk

 

Gerolf

Leuk, zo'n bouwpakketje [8D]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Roderik

Ongelooflijk dat je dat helemaal kan uit mekaar halen. Ik zou het persoonlijk niet zien zitten om dat te doen.
Als ik mijn airbrush uit mekaar haal ben ik gegarandeerd een half uur naar dat verdomd veertje op zoek. (Ook al gebruik ik de truc met de plastieken zak[:(])

Ik zou het trouwens niet zien zitten om dit te gaan bouwen. Lijkt mij een iets te correcte wetenschap en dat is mijn sterke kant niet. Daarom verkies ik ook het suggestieve van N-schaal.
Always be modelling!

ardjoena

Er komt schot in de zaak , nog wat kleine afwerkingen ( decals o.a.)
Heeft er iemand een adres (omgeving Aarschot Mechelen) waar ik water decals kan laten drukken?

Dirk
 

Kris

Hallo,
Ik ben ook bezig een live steam loc spoor 1 te maken
Het is en 4 cilinder Castle class , een Aster bouwkit
hierbij 2 foto's van de vorderingen , ondertussen reeds op perslucht
een test uitgevoerd


janjozef

prachtig, zou niet weten hoe ik het moet doen,

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

Gerolf

Al goed dat het een bouwkit is. Al die onderdelen zelf maken "from scratch" lijkt me een levenswerk [:0]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

ardjoena

Aster maakt inderdaad prachtige spoor 1 loc's. Alleen jammer dat het voor mij niet is weggelegd door de ...... prijs.[:(]
Komt zoiets niet op een 4000 ? ? Ik denk dat ik er niet mee zou durven rijden. Is er een reden waarom je geen kant en klaar model gekocht hebt?
Het zal in ieder geval een juweeltje worden.
Dirk
 

Kris

Hallo,
Geen gebouwde aster gekocht daar dit nog duurder is en het bouwen is de grootste fun
de bouwdoor is zeker niet goedkoop maar u krijgt waar voor uw geld ;In bijlage nog enkele foto's ,



Gerolf

Mooi, Kris [:p]
Ik heb eens op de webstek van Aster gaan kijken. 4000 ? 5000 pond voor een bouwkit - pittig bedrag [:0]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw