Life steam

Gestart door ardjoena, 29 januari 2009, 15:56:39 PM

janjozef

echt knappe locjes,
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

argilla

citaat:
Geplaatst door ardjoena

Johan ken ik zeker, het locje dat hij gebouwd heeft heb ik nog als clubproject getekend.
Dirk




welke club , waar ??
Misschien nuttig dit te vermelden [;)]
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

Gerolf

Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

ardjoena

Inderdaad was ik vergeten ,het spoor ligt in het rivierenhof ( Deurne)
Als er iemand interese heeft in die tekeningen,copy'tjes zijn rap gemaakt. Laat het me maar weten.
Veel gereedschap is er niet voor nodig, maar een klein draaibankje is wel een must.Freesmachien is handig maar met een beetje improvisatie kan het zonder.
Bijgevoegd nog een smalspoor, deze heeft wel een regulateur, veiligheid peilglas en omkering.
Helaas geen bruikbare tekeningen van gemaakt, aleen wat schetsen op een papiertje.
Het ventje is uit fimoklei gemaakt en gebakken in de oven( met de toestemming van de vrouw)[:D]
Dirk

IMG]http://i613.photobucket.com/albums/tt216/wijnsdirk/enyaza.jpg[/IMG]


 

argilla

ardjoena, graag de copietjes, tekeningen. Kan je dit regelen, desnoods via een mailtje als het bestand niet "te" groot is, anders misschien via de post ??? [;)]

Waar staan de letters KMYCA voor ?
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

janjozef

koninklijke model yacht club Antwerpen
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

milepost48


zijn er geen mensen die interesse hebben in het bouwen van een modulaire baan voor live steam???

Paul

argilla

Hoe bedoel je Mille.
Geef eens wat meer uitleg, schetsen eventueel, hoe zie je dit , in de tuin ??

Spoorbreedte ??
Het idee is niet slecht hoor ! [:D]
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

ardjoena

Ik gebruik zoiets bij verplaatsing , diameter is 6m .
Opgesteld in een kwartiertje ( met twee man )
De poten moeten in hoogte verstelbaar zijn omdat de ondergrond in een tuin niet altijd vlak is en een stoomloc houdt niet van klimmen en dalen
De losse sporen worden met kleine spijkertjes bevestigd die er na afloop worden uitgetrokken.
Een spoor 1 tafel voor life steam moet makkelijk te kuisen zijn , na een namiddag stomen word het een vettig bedoenig.
Hoogte is ongeveer 90cm , dat werkt makkelijk en vergeet niet dat er regelmatig moet achter de loc gelopen worden om regulateur bij te stellen of blazer te regelen.
En neen ,een echte life steam regel je niet met radiobesturing , je moet je vingers toch branden. Hoe krijg je anders eelt op je vingertoppen?[:D]

Dirk
 

kurt10002

hallo iedereen
In de nekkerhal stond toch ook een modulaire life steam baan. dat is ook een goed concept hoe dat die opgebouwd was.

Groeten
Kurt
Mag het ook iets groter zijn ?

Lid van MSC De Pijl
http://www.de-pijl.be/

ardjoena

Vandaag mijn nieuw project op lucht getest , alles draait prima.
Nu kan ik aan karoserie en ketel beginnen.
Dirk

 

hobbyist

ziet er allemaal mooi uit. ik denk dat ik vroeger een verkeerde beroepskeuze gemaakt heb.

ardjoena

Hier is nog een spoor 1 van mij .
Het is een ontwerp van in de jaren 60 , maar voorzien van een modernere spiritus gestookte ketel. Heel het is eenvoudig getekend model en is voorzien van een simpele slipexentriek.Mijn "blacky" heeft al veel kilometer in zijn drijfstangen maar weet van geen ophouden. De wielen zijn ruwe gietstukken de rest is zoals gewoonlijk afvalmateriaal.
Dirk
 

Gerolf

[:0] Een klasse apart [8D]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

ardjoena

Om in dezelfde kleur verder te gaan , mijn 0-3-0 gasgestookte smalspoor suikerrietplantage loc.
Dirk