Life steam

Gestart door ardjoena, 29 januari 2009, 15:56:39 PM

ardjoena

Dat komt hier nog goed , zijn er nog meer met eelt op hun vingers? [:D]
Geweldig machiene overigens , hoe oud is die loc ,het lijkt mij een zeldzaam model.
Dat het niet altijd serieus moet zijn , zie het volgende model.
Het is geen "stoom"loc , maar een met warme lucht. Dus geen ketel en geen water ,maar hij werkt perfect. Rendement is een heel stuk beter ( of moet ik zeggen : minder slecht ) dan een stoomloc. Ik heb het nog niet geprobeerd maar denk dat hij met twee waxinlichtjes kan lopen.
De naam is een idee van mijn dochter, kon nog kiezen tussen " hulk" en "Quazimodo"[;)]

 

eddy

Ik denk zo,dat die lok ongeveer in het midden van de jaren 80 is gekocht als bouwpakket en gemonteerd.Als ik mij niet vergis,is deze lok besteld bij Fulgurex in Zwitserland.Heb hem enkel kunnen testen op een rollenbank.

groeten Eddy

Kris

Hallo,
Ardjoena best een grappig lokje , Eddy mooie loc  eens in de kataloog van Aster gekeken , loc is inderdaad van de 80er jaren ( met wat zoekwerk kan ik wel uitvinden hoeveel kits er ooit van gemaakt zijn ) Dat van Fulgurex kan kloppen want er zijn altijd banden geweest tussen fulgurex en Aster ( de 1 Aster loc was in opdracht van Fulgurex vervaardigd.
Van Mijn Castle is de loc nagenoeg volledig afgewerkt nu nog de tender Hierbij enkele foto's



ardjoena

Eddy
Voor u natuurlijk hetzelfde, als je hem eens graag op de sporen laat rijden , je bent welkom.
En Kris , wat een mooie loc , de kwijl loopt hier op mijn toetsenbord.
Ben je niet bang om hem te gebruiken? Hoe krijg je zoiets in hemelsnaam terug proper?
Dirk
 

eddy

Knappe lok Kris.
@Dirk,mischien eens met Kris afspreken ,dan kunnen we samen eens zien hoe onze bouwsels het er van af brengen.Alvast bedankt.

groeten Eddy

ardjoena

Kris , Eddy, stoomolie, water en spiritus staan klaar . We zullen wel afspreken.
Dirk

 

kurt10002

Hey dirk en al de rest. Dat vindt ik het pleznte aan een life steam dat eerst opstoken en dan het plezier van het rijden hebben. Ik heb ook een aster. De loc die ik heb is een pruisische P8. Hier onder een foto van met de expo van modelspoormagazine in 2008.
http://i665.photobucket.com/albums/vv20/kurt10002/P8indenekkerhal.jpg

Groeten
Kurt

De foto is in een link want k weet nie hoe je die hier kunt plaatsen zoals de rest.
Mag het ook iets groter zijn ?

Lid van MSC De Pijl
http://www.de-pijl.be/

dgrr57

citaat:
Geplaatst door kurt10002



De foto is in een link want k weet nie hoe je die hier kunt plaatsen zoals de rest.


Zo :


ps.: click op het icoontje 'reageer met citaat' en zo kun je dat ook [;)]

conducteur

of [.img]link naar afbeelding[/img] [/u](punt weglaten.
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

Kris

Hallo,
Deze weekend verder gewerkt aan de tender , loc is nu af zie foto in bijlage , dgrr57 uw P8 is ook prachtig , is hij gemakkelijk proper te houden?
 

kurt10002

Hallo kris
Die P8 is wel van mij maar ik kreeg hem zo nie gepost hier ik heb enkel een link naar de foto op photobucket kunnen plaatsen. Hij is nie gemakkelijk proper te houden maar dat mag wat vettig zijn vindt ik. Zo ziet men dat je er mee rijdt. Hij is vooral rond de schouw het vettigst. Dat is de keuze die je bij een life steamer moet maken ofwel rijdt je er mee of wel zet je hem in een vitrine want na dat je 1 keer er met gereden hebt kun je die nog moeilijk in een vitrine zetten want die reukt heel hard naar de brandspiritus.

Groeten
Kurt
Mag het ook iets groter zijn ?

Lid van MSC De Pijl
http://www.de-pijl.be/

ardjoena

Voorbeeld Bericht
Hallo
In mijn vitrinnekast staan een paar spiritusloc's, maar van reuk heb ik geen geen klachten.
Het is wel zo dat een life steam die je jaren gebruik niet moet "geweaterd" worden. Dat komt vanzelf
Ben wel van oordeel dat hij er alsmaar mooier door wordt.
Als je meer dan 80 jaar oud bent mogen er wel sporen van gebruik zijn.Deze heeft de vlam wel rechtstreeks onder de ketel "potboiler"
Vandaar de verbrande verf
Dirk




 

janjozef

Dat van die verbrande verf is wel erg spijtig

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

Kris

Hallo,
Kurt ik had moeten zien dat het uw loc was , mijn vraag hoe hou je het proper kwam doordat ik op het internet bij de foto's van stoomdagen alle loc's er altijd zo netjes uitzien en uw loc ziet er ook zo netjes uit
Ik heb ook iets dat brandspirius als brandstof gebruikt maar echt veel geur blijft er niet over.

ardjoena

Hallo
Zelf gebruik ik eigenlijk geen spiritus maar ethanol.
Ze zijn alle twee blauw van kleur maar het percentage alchool is verschillend ( gemeten met tester)
Als ik mij niet vergis 88% tegen 95% en dat scheelt toch een " slok op een borrel " in de prestaties. Als je een rendement hebt van slechts een paar procentjes moet ge er ook niet gooien [:D]
Met dit locje was ik in de nekkerhal wel iets sneller klaar met poetsen dan Kurt [;)]
Dirk