Life steam

Gestart door ardjoena, 29 januari 2009, 15:56:39 PM

Greg

Zeer knap. Die techniek in miniatuur is echt indrukwekkend.
Greg

Märklin H0, digitaal via Central Station.

                      IMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanHerschaaldekopie.jpg/IMGIMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanHerschaaldeko-2.jpg/IMGIMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanDSC01690.jpg/IMGIMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanHerschaaldeko-3.jpg/IMG

Gerolf

E?n ding vraag ik me al wel een tijdje af:
Kan zo'n ding niet met servo's en een RC-afstandsbediening gestuurd worden? Dan zou het zicht in de cabine wat realistischer kunnen zijn.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

conducteur

citaat:
Geplaatst door Gerolf

E?n ding vraag ik me al wel een tijdje af:
Kan zo'n ding niet met servo's en een RC-afstandsbediening gestuurd worden? Dan zou het zicht in de cabine wat realistischer kunnen zijn.


...dan bouwen we gelijk een elektriciteitscentrale in(om de servo's te doen bewegen), of zit daar stroomafname op voor lichten?
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

Kris

Hallo,
Er bestaan modellen met afstandsbediening , servo's zitten dan in de tender en met trekstangen naar de bediening
meestal wordt de loc eerst opgestookt met ventilator tot 2 bar dan wordt de stoomejector geopend om voor trek te zorgen en op 4 bar wordt de loc warm gereden en dan aan een last gekoppeld , afregelen van de waterbypass klep zodat het waterniveau gelijk blijft bij het wegrijden er voor zorgen dat hij niet op hol slaat , en met de vooruit en achteruitregelaar ook de vullingsgraad regelen , kortom een beetje zoals een echte loc , dus zoals u ziet veel dingen te regelen , dus moeilijk via servo's bovendien is de tender reeds aardig vol met de alcohol , watertank en handpomp(vullen ketel als de loc stil staat)
Eenmaal de kabine gemonteerd is ziet men niet zo veel meer van al die leidingen

ardjoena

Hallo
Nee !!! op een spoor 1 hoort geen radiobesturing. Je moet er achter lopen en nu en dan je vingers verbranden [:D]
Kris , wanneer denk je de maidentrip te doen? Heb je een eigen baan?
Dirk
 

Kris

Hallo,
Ik hoop dit weekend de kabine en de bedieningen af te werken , dan moet ik nog de tender bouwen ( 2tal weekends voor de tender ) en dan hoop ik hem ergens te testen want ik heb wel een tuin maar geen baan
enkel een roltestbank voor het uittesten , In Nederland zou ik hem wel kunnen testen ( de Vertegenwoordiger van Aster in Nederland heeft een baan waar je kan testen en de eerste maal dat ik de castle opstook zou ik dit liever met een ervaren iemand doen.
Hebt u een baan , Ik bewonder uw schilderwerk , ronduit schitterend
Bij een Aster zijn de decals die moeten aangebracht worden ( lijntjes en nummer op bufferbalk) van een speciale soort die ik nog nergens elders zag .
De decal is zoals een andere decal op een paper drager aangebracht en de doorzichtige film is reeds in de vorm van de aan te brengen decal ( bv van een lijntje ongeveer 1 mm rond het lijntje . de decal wordt aangebracht zoals een andere decal , maar nu komt het na 24u drogen kan de doorzichtige bovenlaag afgetrokken worden en blijf enkel de decallijn of kleur nummer over , ze raden het ook aan om daarna het stuk 20 min in een open oven van 120? te leggen om nog steviger te fixeren ( alle stukken, zijn natuurlijk in metaal) resultaat enkel verf blijft over en geen enkele zichtbare rand

Kris

Hallo ardjoena,
Deze middag nog eens alle reacties , van in het begin van dit draadje gelezen , het is mij nu wel duidelijk dat u een erg ervaren bouwer bent , zelf doe ik ook reeds geruime tijd aan modelbouw maar ik heb altijd een beetje drempelvrees gehad om aan een complete zelfbouw te beginnen. het uittekenen is niet zo'n probleem ik heb al wagons in 3D getekend , zelf bezit ik ook een 3d router freesmachine en een draaibankje , bepaalde messing onderdelen maken moet ook mogelijk zijn maar het is moeilijk om een haalbaar basisplan te vinden en andere mensen met ervaring , mogelijks moeten we eens contact met elkaar opnemen

ardjoena

Hallo Kris
Natuurlijk kan je komen rijden op mijn baan , de lengte van de testbaan is een 4O meter , de straal van de bochten 3 meter. Dat is groot genoeg voor iedere 4-6-0 .
En hulp bij het opstoken en rijden kan ik je natuurlijk ook geven.
Je zegt maar wanneer het je er klaar voor bent.
Als je liever " indoor" wil rijden kan ik dat ook regelen.
Ik woon in de omgeving van Aarschot - Mechelen.
Ben je van plan om iets zelf te bouwen uit "afvalmateriaal",laat maar iets weten , tekeningen genoeg!!
Dirk


 

ardjoena

Hier is nog een voorbeeld van een smalspoorlocje dat ik uit afval gemaakt heb. Simpel en plezant[:D]

 

tonycabus

Ho HOOOOOOO........
Afval, laat maar komen hoor!
Wat een schatje [:X]
Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)

ruben13

wouw dat is zeer mooi ,
zijn de klink nagels voor de sier of voor het bevestigen

ardjoena

Sommige klinknagels zijn nep , anderen hebben een doel.
De machinist is uit fimoklei geboetseerd en gebakken.
Dirk
 

Gerolf

Zelf geboetseerd [?] Erg knap gedaan [:0]
Mooi locje ook, trouwens [:p]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Kris

Hallo ardjoena,
Prachtige baan , gisteren nog verder gewerkt aan de kabine van de loc , met een beetje geluk dit lang weekend de loc afwerken en dan nog de tender dank voor aanbiedingen voor testrit en plannen we moeten zeker eens afspreken , ik zal u eens een rechtstreekse mail sturen met mijn gegevens ( ik woon in Oostduinkerke)

eddy

Heb hier ook een Aster,geerfd van mijn vader.Zal het stof toch eens moeten afdoen.






groeten Eddy