mijn eerste spoorbaan

Gestart door joeri, 27 januari 2009, 15:13:29 PM

joeri

hallo iedereen

ik ben joeri en ben woonachtig te blankenberge , ik zou graag mijn eerste modelspoorbaan bouwen in spoor N , mijn voorkeur hierbij gaat dan ook naar fleischmann ,

ik ben al druk bezig geweest met het ontwerpen van een sp?orbaan , de plaats die ik heb beperkt mij tot spoor N , moest ik meer plaats gehad hebben zou ik graag met HO gewerkt hebben

mijn spoorbaan zou ik met een level willen maken , dus de begane grond en dan nog een level hoger

hier een voorbeeld van het ontwerp van de spoorbaan

IMGhttp://i301.photobucket.com/albums/nn69/truckdriver8370/baanmet2levels.jpg/IMG

het ontwerp is nog niet volledig klaar , ik moet nog wat nadenken over hoe en wat ik nog wil in de spoorbaan , als het ontwerp klaar is plaats ik het definitieve ontwerp hier in deze topic

ik vroeg me ook af of er hier meerdere mensen aanwezig zijn die afkomstig zijn van blankenberge of brugge , misschien ik bij deze mensen raad kan vragen over de bouw en dergelijke

alvast bedankt

grtjes joeri

Gerolf

Achter een toonbank in Blankenberge bevindt zich ene Tony Cabus.
Daar kan je alvast v??l van te weten komen [;)]
Over je plan: je helling kan mogelijk te steil zijn.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

conducteur

Ho, het begint hier te stikken van de mensen uit Blankenberge(ik, jij en Tony).
Nee, een zeer goede raad, spring eens binnen in MTE in ons station.
Als je een beetje geluk hebt zit je bij Tony Cabus(o.a. moderator van ons forum.) Pas wel op, neem een geluidsrecorder mee,want hij zegt in 1 seconde waar wij een uur voor nodig hebben om alles te verstaan.[:D]
Dit is Tony:
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

joeri

hallo

de helling zou technisch gezien moeten werken , ik heb een afstand van 3meter om ca 10 cm hoger te geraken dus zou dit in princiepe moeten lukken , ik heb tony inmiddels al ontmoet , zeer aardige persoon die weet waarover hij babbeld

ik ben al 2 keer in de winkel geweest hier in blankenberge en moet zeggen dat ik me ogen uit keek en zeer goede raad en uitleg kreeg , een echte service met andere woorden

ik ben bezig met hier en daar wat dingen aan te schaffen qua sporen , omdat naar mijn inzien een rail kan opgekuist worden , locs en zo koop ik liever in eens nieuw , omdat dit al weer wat complexer is

dus bij deze , moesten er nog personen zijn die nog felischmann sporen verkopen die nog in goede staat zijn mogen ze het mij altijd laten weten op joeri-dc(at)hotmail.com

grtjes joeri

Gerolf

10cm op 300, dat is 3,33%: nogal veel, zeker als je wat langere treinen wil laten rijden. Tracht naar 2,5% of minder te gaan.

ps: ik heb je email-adres "verstopt" voor zoekrobots [;)]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

erik50

Nu zou ik niet weten waarom een helling van 3,33 perct een probleem zou zijn.
ja het is het maximum, maar teveel zeker niet.
erik

oeps, ik zie nu pas dat het over N spoor gaat.
Zal daar wel mee te maken hebben zeker?
Logica brengt je van A naar B. Fantasie brengt je overal.
Groeten Erik.

joeri

deze topic mag gesloten worden ,

heb besloten om verder te gaan in HO

toch bedankt aan iedereen voor jullie reacties

grtjes joeri