Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

vrij of tegen de muur - Brakel anno 1905

Gestart door Dirky, 27 januari 2009, 11:55:29 AM

conducteur

#15
Ze zullen die banaan nemen en u doodschieten.
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

Michiel

#16
Ik vind de vorm wel wat hebben. Misschien nog de scherpe hoeken ook nog afronden...?

Maar toch een opmerking kwa sporenplan. Je gaat voor Proto87. Dat is is een hele uitdaging en lovenswaardig om dat te will. Ik heb zelfs, na de vele prachtige frutsels die je hier hebt getoont, alle vertrouwen dat je dat aan kan. Maar, ik vind het sporenplan, met die vele erg sherpe bochten en stijle hellingen niet passen met je Proto87 uitgangpunt. Nu, ik ken er niet veel van, en je mag me gerust tegenspreken, of jou visie hierover geven, natuurlijk.

In verband met diefstal tijdens een tentoonstelling, zijn  hier al een paar draadjes over getrokken. Het blijkt jammergenoeg een probleem te zijn waar rekening mee gehouden moet worden tijdens het ontwerp en manier waarop je je baan tentoon stelt.

groetjes,
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Dirky

#17
Idd, de hoeken zouden er ook af mogen...

De wirwar van sporen op de tekening was een "zoeken" naar een weg om op een nivo van zowat 16 a 18 cm te komen. De scherpste bochten zouden verborgen zijn onder het landschap... Maar toch heb je gelijk, P87 gaan en te scherpe bochten nemen moet ik zeker vermijden. Misschien moet ik me beperken tot een verborgen klimspiraal en een zo ruim mogelijke keerlus op het hoger nivo. Vanavond weer tekenwerk...[:)]

bedankt voor de opmerking!

Dirky

#18
De technical notes  van NMRA betreffende Proto87 laten bochten toe in extreme omstandigheden tot 28cm radius (voor uiterst korte locs van 45mm wielbasis). Als ik 600mm minimum kan aanhouden valt het best mee en kan in principe met ca 85mm wielbasis gereden worden...