Restauratie rijtuig uit Rivarossi DB-Personenwagen

Gestart door edwin1974, 26 januari 2009, 17:27:23 PM

edwin1974

Hoi ik heb het rijtuig binnen de bouw kan beginnen maar tijdens mijn speurtocht in het Utrechts archief naar info over de wagen kan ik tijden het door lezen van oude jaargangen van het matblad een heel ander rijtuig tegen die ik ook kan maken van dit rijtuig namelijk de nieuwe restauratie rijtuigen die de NS in 1989 heeft aan geschaft.
Ik heb van deze restauratie rijtuigen het verhaal laten kopieeren en ben nu bezig om het een en ander uit aan het werken op het rijtuig.
Eerst ga ik de wanden uit tekenen op papier en deze dan eens op de zijkant van het rijtuig legen om te kijken hoe het er dan uit ziet om vervolgens deze wanden in styreen uit te werken.
Ook ben ik van plan om het rijtuig te gaan voor zien van het intereur.
hierbij plaats ik de beloofde foto's

imghttp://i8.photobucket.com/albums/a14/steinbock/009.jpg/img

imghttp://i8.photobucket.com/albums/a14/steinbock/010.jpg/img

imghttp://i8.photobucket.com/albums/a14/steinbock/012-1.jpg/img

groetjes edwin1974


edwin1974

#1
Zo ik ben begonnen zo als jullie zien.
Als eerste heb ik 1 deur vlak geschuurd en heb ik reeds het stukje styreen al op elkaar gelijmd wat nu ligt te drogen en daarna geplaatst zal worden in de raam opening van dit raam.



groetjes edwin1974

edwin1974

#2
Zo weer eenkleine update van mij vorderingen voor wat betreft dit rijtuig.
De draaistellen zijn nu zover aan gepast dat deze er weer onder kunnen.


Hier zitten de koppelingsadapters van Rivarossi er nog aan.


De draaistellen geplaats op rails.


wederom geplaatst op het rails allen zijn de koppelingsadapters van Rivarossi verwijderd.


Van een ander hoek .

groetjes edwin1974

Ludwig

#3
Dag Edwin,
Zo'n ombouwing is altijd plezierig om te doen.
En achteraf heb er veel meer voldoening mee.
Ik blijf het volgen en ben benieuwd naar je vorderingen.
Want als ik iets kan leren dan ben ik e als de kippen bij.[;)]
En op dit gebied heb ik nog veel te leren.[:I]
Groeten
Ludwig

3 rail k rails, Ecos 2

Kees-Jan

#4
succes en ik ben benieuwd hoor.



[:D]

Kees-Jan

edwin1974

#5
Zo daar zijn we weer met een nieuwe update.
Gisteravond heb ik in de gescheurde deur  nog een stuk styreen geplaatst van 2mm dik zodat deze vlak ligt aan de binnenkant van het rijtuig. Dit heb ik avond vlak gescheurd zodat het ook aan de buiten kan vlak is. Verder ben ik begonnen om de nieuwe zijwanden uit te werken op papier en het rijtuig en op het dak de dakventilatoren van het rijtuig te verwijdert .Morgen zal ik weer een  paar foto?s plaatsen met de vorderingen van het rijtuig.

groetjes edwin1974

edwin1974

#6
Zoals gisteren belooft de foto's van de vorderingen tot nu toe


Dit raam heb ik dicht gemaakt met styreen en zover vlak geschuurd en nu alleen nog plamuren en  dan is dit gedeelte klaar.


Ik heb alle dakventilatoren er afgevijld/geschuurd en alleen de beide dakluiken nog dan is dit zover klaar.


Hier is nog een detail foto van het dak.

Tot zover mijn update.
Ik ga snel weer verder met bouwen  [:)] en zal jullie op de hoogte houden van de vorderingen .
tips zijn welkom over dit rijtuig.

groetjes edwin1974

edwin1974

#7
Zo ik ben vandaag weer verder gegaan met mijn rijtuig.
Als eerste heb ik de vier nokjes aan de beide zijden binnenkant van de bak verwijderd zodat ik nu ook verderkan met de bouw van het intereur van het rijtuig.
Verder ben ik bezig gegaan met de nieuwe zijwanden uit werken na dat ik deze had vergroot naar de juiste schaal [:D][:D].
verder moet aan de onderkant van het rijtuig nog het een en ander veranderen voor wat betrefd de appendages en er nog enkele bij maken.

groetjes edwin