Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

Roco neuheiten 2009

Gestart door eric, 26 januari 2009, 08:34:40 AM

eric

De link zwerft op het forum al wel ergens rond, maar hier staat hij toch beter.;)

http://download.gbbkolejka.pl/doc/Roco_NH09-Innenteil_051208.pdf

vanaf blz 51 het NMBS materieel


janjozef

#1
Blijkbaar gaan ze de type 96 ook heruitgeven

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

Peter

#2
Aan die 96 zal nog wel werk zijn om hem "echt" belgisch te maken.
Niettemin: de basis is er in elk geval.
Hopelijk brengen ze van de 60 vlug een 210 versie.
Met vriendelijke groeten
Peter

Michiel

#3
...en zoals was aangekondigd, geen enkel schaal N model meer, laat staan Belgisch N! Echt triest! [V][V][V]
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

eric

#4
De N afdeling zit nu in het kamp van Fleischmann.


Mr-tsjoektsjoek

#5
citaat:
Geplaatst door Peter

Aan die 96 zal nog wel werk zijn om hem "echt" belgisch te maken.
Niettemin: de basis is er in elk geval.
Hopelijk brengen ze van de 60 vlug een 210 versie.



Mooi model, mits wat ombouwwerken.

En een groot verschil met M?rklin : de omloopplaat is vlak, bij M is deze getrapt. Zo kun je twee verschillende versies bouwen, als je ook een M-model aanschaft, natuurlijk.

Alleen jammer dat Roco geen wisselstroomversie uitbrengt.

Mr-tsjoektsjoek

#6
Oeps, ik heb mij vergist.

Zopas gekeken op de M?rklin site. Het nieuw model van het type 96 is een nieuwe ontwikkeling met vlakke omloopplaat, hetzelfde dus als het Roco model.

Bundesbahnfreak

#7
Ben tevreden dat ze de V36 uitbrengen. Maar waarom alleen in wisselstroom en in TP3?  Waarom geen gelijkstroom en TP4?????

Groeten

Rudy

eric

#8
Rudy,

Het art nr. 62803 is DC en nr. 68803 is AC.
Ze hebben enkel het pictoteken = weggelaten.
Wel misleidend natuurlijk

Bundesbahnfreak

#9
Inderdaad, een beetje lomp  van me[:I]

Nu nog op de TP4 wachten

Groeten

Rudy

eric

#10
Ik heb zo een stille hoop dat ze de V36 in de Belgische ABL uitvoering zouden uitbrengen, maar het zal bij hopen, dromen en of ombouwen blijven denk ik.

boke

#11
Zou het kunnen dat de Rocoloc 8033 al in de winkels ligt? Dat zou vrij snel zijn. Maar als ik het goed bekeken heb, zou het nog steeds een model zijn zonder verlichting. [}:)] En dat in een tijd waar andere merken om ter meest functies proberen in te bouwen. Dan laat ik hem aan mij voorbij gaan. Het uitgespaarde geld is volgens mij dan beter besteed aan andere modellen. [:D] Pech voor Roco. [:I][V]
Wie bevestigt mijn vermoeden?

Jurgen

#12
citaat:
Geplaatst door boke

Maar als ik het goed bekeken heb, zou het nog steeds een model zijn zonder verlichting.



Op de website staat inderdaad geen vermelding van front- of sluitseinen. Die heeft het model dus niet.


Er is blijkbaar ook nergens een adviesprijs te vinden voor dit model.
Ik heb ondertussen de prijslijst van 1 handelaar in mijn bezit en ook hierop staat geen prijs vermeld. Is dit model gratis ofzo? Doe mij er dan maar meteen 2. [:D]
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Anarchy

#13
Oei een model uitbrengen zonder werkende koplichten en eindseinen in deze tijd ... [:0] Dan laat ik dat model hier ook wel voorbij gaan en wordt het wachten op het arsenaal rangeerlocomotieven van LSM (dat geen reeks 80 voorziet).

Peter

#14
Inderdaad, het model van de 80 heeft GEEN verlichting. Het is dus het oude model, met een normstekker voor decoder. Spijtig, een gemiste kans of........Raf van Brelec...zou...[:D][:D][:D]
Met vriendelijke groeten
Peter