Nederbrakel - anno 1920

Gestart door Dirky, 23 januari 2009, 21:56:44 PM

Dirky

#90
sorry, vergeten te antwoorden hier...

Verslagje komt in ??n van de komende MSM's.

Dirky

#91


Dit zal hier wellicht voorrang krijgen op het minibaantje want het stationstafereel zal vermoedelijk tentoongesteld worden (hoop ik). Kleinere details dan de toegevoegde deurklinken zijn niet meer haalbaar met de hand... toch niet met mijn hand [:)]

Decapod

#92
Euh, kleinere details?
Als PROTO'er ben je natuurlijk nooit tevreden, maar, ik denk dat dit m??r dan goed zal zijn om tentoongesteld te worden. Trouwens, dat mag wel eens, iets echt in P87/zelfbouw hier in Belgi?, want dat gebeurt nog maar al te weinig!
Het kan alleen maar motiverend en uitdagend zijn!
NMBS IIb, IIIa, IIIb
Trots op het spoorwegverleden van ons kleine landje.

Gerolf

#93
MOOOI Dirk. [:0]
Kleine opmerking: verfspatten op je glas (of zie ik dat verkeerd?) [;)]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Peter

#94
Dirk, het is heel mooi wat je daar aan het maken bent. Proficiat.
Ben al benieuwd wat we nog allemaal van je mogen verwachten.
Die verfspetters...zijn dat soms luchtbelletjes in de heldere resin of plastiek?
Met vriendelijke groeten
Peter

Dirky

#95
Met het blote oog zijn die spatten helemaal niet zichtbaar. De ruiten zien er dan wel niet echt perfect gewassen uit maar de witte spatten zie ik niet. Kan ze ook niet wegblazen of afwrijven.
Zal voor de volgende 7 deuren en nog een pak ramen eens speciaal proper proberen te werken [:(]

evan

#96
Knap werk Dirk!!!
Inspirerend zelfs!

Het is net van dat ouderwets gegolfd glas ipv verfspatjes...ieder zijn interpretatie...;-)

Ik ben benieuwd naar het totaalbeeld.

Je sprak over een eventuele tentoonstelling?  Waar en wanneer?

Grts
Evan
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Dirky

#97
Voorlopig kan ik niets laten weten ivm het eventuele tentoonstellen. Eerst de beer schieten, daarna z'n vel verkopen... ik laat wel iets weten!
Ik zou het in alle geval een eer vinden naast ??n van jullie werken te mogen staan Evan!

'k Heb net met een groooooot vergrootglas gekeken op de ramen en er zijn idd spatjes. Zou dus toch wel eens kunnen zijn dat Gerolf gelijk heeft [:)]

Gerolf

#98
Best mogelijk dat je zoiets met het blote oog niet ziet.
Het nadeel van macrofotografie: Je merkt dan dingen die anderen nooit zullen zien [;)]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Dirky

#99
FOTO KWIJTGESPEELD... WORDT LATER WEER GEPOST

caf? Leon krijgt vorm...

adrievans

#100
citaat:
Geplaatst door Dirky



caf? Leon krijgt vorm...



Dirky
Is die muur van schuurpapier gemaakt?
Als je voeten ruiken en je neus loopt ben je ondersteboven gebouwd.

Gerolf

#101
Stucwerk-muren: ik dacht dat Dirky poeder in natte verf strooide of zoiets.
Ik ben even aan 't zoeken geweest, maar niet gevonden.
@Dirky: je eerdere collectie photobucket-foto's zijn verdwenen !
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Dirky

#102
Wel degelijk schuurpapier Adrie... uitleg is voor later!

@Gerolf: Als 50-plusser slaag je er soms in ten ongepasten tijde in ??n klik een pak dingen te wissen waar je dan achteraf teveel zoekwerk aan hebt om alles terug te vinden. Op die manier heb ik mijn Photobucket onlangs een vernieuwde structuur gegeven [:D]... Maar geen nood, alles wordt herhaald! [:)]

doomslu

#103
citaat:
Geplaatst door Dirky

Wel degelijk schuurpapier Adrie... uitleg is voor later!

...

Uitleg volgt in MSM 85. [;)]
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Dirky

#104


nog efkens verder gewerkt... nu nog de deurdrempel en de deur en dan kunnen we bij Leon nen pot pakken!