Nieuws:

Nu in MSM 249 TEST: KATO NMBS 5405 in spoor N

Hoofdmenu

Nieuwe krokodillen?

Gestart door Michiel, 22 januari 2009, 08:56:20 AM

Michiel

Is de NMBS na zo'n 60(?) jaar overgestapt naar een nieuwe type krokodil? In elk geval zijn deze vers van de pers in Eigenbrakel, en zijn geplaatst bij elk sein, 10 meter van de oude krokodillen. Wie weet meer?
imghttp://users.edpnet.be/Saraan/images/extra/NieuweKrokodil.jpg/img
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

knibbelknabbel

Hoi,

Dit type kroko's worden meestal gebruikt bij werken bij de tijdelijke signalisatie. Je ziet op de foto de steunarm van het aankondigingsbord, en op dat perron de voet van het bord.

En ik geloof dat ze ook op de lijn 26 liggen, omdat dat iets te maken heeft met de metro-stellen die ook op die lijn kunnen, maar de grote krokodillen beschadigden... Het fijne weet ik er niet van...

Michiel

citaat:
Geplaatst door knibbelknabbel

Dit type kroko's worden meestal gebruikt bij werken bij de tijdelijke signalisatie...



Men is er bezig met de uitvoering van het RER-plan: op 4 sporen brengen van de lijn 124 tot Linkebeek. Hoogstwaarschijnlijk zal men voorlopige signalisatie plaatsen tijdens de overschakeling van 2-spoor naar 4-spoor. Ik sta al op de uitkijk hoe ze dat gaan doen! [:p]

groeten,
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Roderik

citaat:
Geplaatst door knibbelknabbel

En ik geloof dat ze ook op de lijn 26 liggen, omdat dat iets te maken heeft met de metro-stellen die ook op die lijn kunnen, maar de grote krokodillen beschadigden... Het fijne weet ik er niet van...



Metrostellen op het NMBS-net? Da's kompleet nieuw voor mij... Ik wist niet dat dat kon? Die rijden toch met een stroomrail en niet met bovenleiding?

Heeft iemand hier meer info over?
Always be modelling!

nmbs

citaat:
Geplaatst door Roderik

citaat:
Geplaatst door knibbelknabbel

En ik geloof dat ze ook op de lijn 26 liggen, omdat dat iets te maken heeft met de metro-stellen die ook op die lijn kunnen, maar de grote krokodillen beschadigden... Het fijne weet ik er niet van...



Metrostellen op het NMBS-net? Da's kompleet nieuw voor mij... Ik wist niet dat dat kon? Die rijden toch met een stroomrail en niet met bovenleiding?

Heeft iemand hier meer info over?



Ja dat kan zeker.....maar ze worden dan gesleept door een HLR....er bestaan foto's van, die hebben ook al in Spoorweg journaal gestaan.  Het zijn wel niet dezelfde krokodillen als deze hier, maar nog kortere...en hebben net het bovenzicht van zo een bruine borstel met stekeltjes :-)

Mvg Stephane