Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Matisa VM 500

Gestart door locomotion, 29 april 2005, 15:32:48 PM

locomotion

PB Messing Moelbouw verkoopt een Matisa VM 500
Iemand enig idee welke firma hiervan de leverancier is. Niet dat ik het model wens te kopen, of dat dit in het buitenland goedkoper zou zijn. Louter uit interesse.
Locmotion

n/a


Euromodell F.P.

Voor de prijs: kijk eens op de site van Jocadis! Het model wordt zowel in H0 als N geproduceerd.

loco

Bestaat er een website van Euromodell F.P.
Loco

_______________________
www.de-pijl.be : met een overzicht van alle aangekondigde Belgische Nieuwigheden 2005

tonycabus

Ik geloof bij Oskar, 'k ga eens zoeken....dus niet!
Dit is de goeie:

http://www.euromodell-fp.de/

Tony

Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)

loco

Blijkbaar is PB Messing Modelbnouw ook invoerder van dit model voor een Belgische variant.
Zo was ik ook op een Zwitserse site terecht gekomen voor .... de Zwitserse versie.
Thanks

Loco

_______________________
www.de-pijl.be : met een overzicht van alle aangekondigde Belgische Nieuwigheden 2005

locomotion

Hartelijk dank voor deze informatie.
Ik heb ook dit gevonden http://www.suter-meggen.ch/exclusiv/linea/kran.htm
Op deze pagina staat geen enkele verwijzing naar Euromodell F P. Ik veronderstel dat het echter wel om het zemlfde model gaat?
In de hyperk-link zie wel "linea" staan. Is dit geen verwijzing naar een Italiaans merk?

Weet iemand toevallig ook wie de Matisa P811 maakt? Is dit ook van Euromodell FP of gaat het hier om nog een ander merk. Of gaat het hier juist om Linea.

Iemand die deze knoop kan ontwarren? 't Is precies zoeken naar ... in een hooiberg

Locomotion

n/a


vlummens

Beide modellen (VM500 en P811) zijn van Euromodell en zijn door Paul Bellon (PB-Messing Modelbouw) aangepast naar de Belgische versie. Voor de VM500 zijn het enkel de opschriften die veranderd moesten worden.
Voor de P811 is er een nieuwe bestuurderscabine ontworpen en bijkomende beschermingscabines langs de zijkant van het model. Deze waren niet aanwezig op het oorspronkelijk Duitse model. Dit nieuwe etswerk werd dan door Euromodel gebruikt voor de Belgische variant. Ook de opschriften werden naar Belgisch (Vlaams) voorbeeld ontworpen.
Ikzelf ben hier vrij goed van op de hoogte omdat ik samen met Paul de opzoekingen heb gedaan naar de verschillen tussen de Duitse en Belgische P811.
Deze modellen zijn enkel verkrijgbaar bij PB-messingmodelbouw en Jocadis. Jocadis haalt zijn modellen trouwens bij PB.
Jan Vlummens  (http://www.vlummens.net/)
- HO 2rail, analoog en digitaal met IB, NMBS & USA
- Live Steam 7"1/4 184mm
- Lid Lierse Modelspoorwegen en Stoomgroep Turnhout

locomotion

Toch nog iets vreemd vastgesteld.
Op de website van Linea worden deze modellen in Kit aangeboden. Blijkbaar bestaat er een goede samenwerling tussen Linea en Euromodell. 't Zullen wel allebei wel Italianen zijn zekerst.
Ik vermoed dan ook dat Linea de ontwerper is en Euromodell de uitvoerder. Ik vraag mij dan ook af of Euromodell wel de echte fabrikant is van de modellen, zoals Vlummens zegt. Wie weet meer?
Linea blijkt toch niet zomaar een hobbywinkeltje te zijn, als je ziet wat die allemaal aanbieden. Jammer dat ze geen Nederlands spreken. Mijn Italiaans is niet zo goed.

Locomotion

tonycabus

Maar hun spullen verrekt mooi!
Die kunnen wat van messing bewerken, zeg[:0]
Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)


tonycabus

Laurent's model is intussen klaar.
Ik ga de foto's downloaden en ze hier ook tentoonstellen, ?cht verduveld mooi werk, een zekere Greg heeft het er trouwens ook goed vanaf gebracht, zag ik!
Dit zijn de foto's van Laurent Fraikin (laufbe):







Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)

tonycabus

En hier die van Greg:

Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)

locomotion

Knap en schoon werk.
Hier zitten blijkbaar echte artiesten op het forum
Locomotion