Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Autootje van kleur veranderen

Gestart door PeterBrz, 14 januari 2009, 19:13:21 PM

PeterBrz

Ik had een vraagje;

Ik zou dit autootje (VW T3:D) willen veranderen naar een witte kleur. Graag zou ik er ook letters op plaatsen in een blauwe kleur(8letters, evenveel zoals nu). Welke verf zou ik hiervoor het beste gebruiken en hoe krijg ik de letters op het autootje geplaatst? Ik ben nog niet in het bezit van het voertuig omdat ik niet zeker ben of dit lukt.
Jullie vaklui weten heus wel een antwoord 8D!!

IMGhttp://i175.photobucket.com/albums/w150/peterbarzeele/1zu87_VW_T3_Kasten_Schenker_herpa_1.jpg/IMG

Alvast bedankt, Peter

Peter

Auto volledig demonteren.
Oude beschrifting verwijderen (glasvezelpotlood of schuren met 500, later 1000 schuurpapier)
Geschuurde vlakken polieren met bv. tandpasta (niet met borstel h?)
Grijze grondlaag spuiten, bv. Humbrol nr.1
Daarna met glanzende witte verf spuiten (Humbrol , Tamiya enz.)
Aan een bevriend modelspoorder of zelf, een decal maken met blauwe cijfers volgens eigen keuze, en op het model bevestigen
Decal en auto nog een laagje (dun) vernis geven, bij voorkeur satijnglans
Met vriendelijke groeten
Peter

PeterBrz

Bedankt :D voor een beginner als mij een hele opgave! [:D] Maar dit maakt deze hobby net zo leuk!

Peter

janjozef

Nog een oplossing, koop gewoon zijn witte broertje moet je niet herschilderen. Beslis je toch om deze te gebruiken niet vergetende huidige beschifting te verwijderen, deze blijft altijd een niveau verschil geven en dat blijft ge zien, ook zult ge meer dan eenmaal moeten spuiten (schilderen zou ik niet doen) om dat groen gedekt te krijgen.

Jan

Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

PeterBrz

Ja ik had de witte versie ook gezien maar heb deze niet direct een mogelijkheid gevonden om deze te kopen..

Peter

br212

Mijn eigen mening is dat een mooi gespoten witte auto mooier is dan een plastic witte. Gespoten ziet er echter uit. Wel zal een plastic witte natuurlijk makkelijker dekken tijdens het spuiten, dus dat is wellicht een klein voordeel als het al wit is.

PeterBrz

hmm ja ik zal nog eens uitkijken of ik er eentje vindt, maar tot nu toe niet helaas [:(]

Peter!

eddy

Niet vergeten van nummerplaten aan te brengen.Kunt ge op decal kopen.

groeten Eddy

PeterBrz

Eddy wat bedoel je met 'kun je op decal kopen', is dit een winkel ofzo? (ben pas een beginner xD)

thnx! Peter

eddy

TL-decals heeft Belgische,Nederlandse,en Luxemburgse nummerplaten in hun gamma.Heel makkelijk aan te brengen.Eerst uitsnijden,dan een in beetje lauw water laten weken,tot de decal loskomt van de kartonnen drager.Dan met een pincet  de nummerplaat aanbrengen op het voertuig.
Eventueel fixeren mer een laagje vernis.

Groeten Eddy

PeterBrz


PeterBrz

om deze zou het gaan, maar kan hem helaas nergens meer vinden [:(]



Peter!

Thommy

Ik heb die recent nog gezien op het forum van VW busjes (zelf een T4 rijder). Komen meermaals voor...

Ben zelf ook begonnen met een T4 om te bouwen van kleur/koetswerk. Vermits het model dat ik heb niet in model te vinden is, behalve in allerlei beschriftingen van politie/brandweer.
Rode brandweerwagen gekocht. Met staalwol 00 afgewreven, en met spuitbus grondlaag een witte waas erop gezet. Dan laten drogen en terug staalwol erop.
Nu nog verder doen met het dakraam erin te zetten. Vermoedelijk iets moeilijker dan in het echt (heb die er zelf in gezet).

als het af is, dan post ik het resultaat wel
Greetz

Thommy