Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Ik en mijn modelbaan ...

Gestart door sn00zerman, 14 januari 2009, 11:05:34 AM

sn00zerman

#30
Net terug van verlof.
Door m'n medische toestand, zijn we dit jaar niet zo ver weggeweest.
Wel v??l modelspoor gezien tijdens m'n verlof :-)

Ik ben bezig met m'n website te updaten dus, en foto's online aan't zetten. (Ik heb een sectie "Photo Albums" toegevoegd)

Er staat waarschijnlijk wel wat interessants voor de modelbouwers onder ons tussen:
- 152 foto's van Madorudam
- 189 foto's van RailzMiniworld Rotterdam

Morgen plaats ik ook nog enkele honderden foto's van MiniaturWelt Oberhausen online.

Voor de foto's, surf je naar http://www.digitalplayground.be en klik je bovenaan in het menu op "Photo Albums" ...

P.S. Ik heb letterlijk duizenden foto's gemaakt op verlof, als er zaken bij staan op m'n website, waar je meer foto's van wil zien, contacteer me dan gerust :-)


greetz,
Kris
-=[www.digitalplayground.be]=-
Where fun meets technology ...


sn00zerman

#31
Net terug van verlof.
Door m'n medische toestand, zijn we dit jaar niet zo ver weggeweest.
Wel v??l modelspoor gezien tijdens m'n verlof :-)

Ik ben bezig met m'n website te updaten dus, en foto's online aan't zetten. (Ik heb een sectie "Photo Albums" toegevoegd)

Er staat waarschijnlijk wel wat interessants voor de modelbouwers onder ons tussen:
- 152 foto's van Madorudam
- 189 foto's van RailzMiniworld Rotterdam

Morgen plaats ik ook nog enkele honderden foto's van MiniaturWelt Oberhausen online.

Voor de foto's, surf je naar http://www.digitalplayground.be en klik je bovenaan in het menu op "Photo Albums" ...

P.S. Ik heb letterlijk duizenden foto's gemaakt op verlof, als er zaken bij staan op m'n website, waar je meer foto's van wil zien, contacteer me dan gerust :-)


greetz,
Kris
-=[www.digitalplayground.be]=-
Where fun meets technology ...


ERVIN

#32
Hoi sn00zerman , van MiniaturWelt Oberhausen wil ik h??l graag wat foto's zien, dus morgen ga ik zeker je site eens goed bekijken.[:p]

Alvast bedankt voor de foto's.[;)]

sn00zerman

#33
Foto's van Oberhausen staan er ondertussen uiteraard op (365) :-)

Ik moet zeggen, deze baan vond ik tot nu toe de meest "geslaagde" van al wat ik al gezien heb.
(beurzen, miniaturwonderland Hamburg, Railzminiworld Rotterdam enz ...)
Een echte aanrader, en helemaal niet zo ver over de grens.
Enne, die kortingsbon die in het zomernummer van modelspoormagazine stond, mag je gerust thuis laten.
In het zomernummer stond iets van 10 euro entree, en met die bon een korting van 1 euro (ofzoiets ?)
Echter, toen ik die bon toonde, wilde men mij geen korting geven, blijkbaar is miniaturwelt oberhausen recentelijk overgenomen door een ander bedrijf. De entree-prijs tijdens de week, bedraagt "slechts" 6,90 euro, wat dus een "mooiere" prijs is dan vermeld in modelspoormagazine :-)

P.S. Als je na het zien van die foto's, bepaalde zaken in hogere resolutie wil zien, stuur me dan even een mailtje met de DSC-nummers, dan bezorg ik jou de hoge-resolutie foto's :-)



groeten,
Kris
-=[www.digitalplayground.be]=-
Where fun meets technology ...


modelbaanHO

#34
Ik kan alleen maar bevestigen wat Sn00zerman zegt. Ik heb de baan in juli bezocht en het is inderdaad zeer de moeite om een uitstap naar Oberhausen te plannen.
Ik heb daar ook een massa foto's getrokken, maar nog geen tijd gevonden om ze op mijn website te plaatsen [:(].

Luc.
2R DC, analoog DB tp 3&4 - 2R DC Digitaal (Minibaantje Das Depot / HGK) - Verzamelaar Belgische modellen. Lid MTD.
http://www.modelbaanho.be

sn00zerman

#35
Ik heb even m'n nieuw baanplan, met uitleg, en wat foto's van nieuwe aanwinsten, online gezet ...

Neem gerust een kijkje in de "modelrailroad" sectie van m'n website http://www.digitalplayground.be


groeten,
Kris
-=[www.digitalplayground.be]=-
Where fun meets technology ...


ERVIN

#36
Hey sn00zerman , ik ben al een paar dagen bezig met al je plaatjes te bekijken, man man, wat een foto-reportage zeg, er zijn sommige dingen bij waarvan ik iets grotere foto's van wil zien, maar daarover zal ik je mss vandaag nog een PM sturen, alvast bedankt voor de hele mooie foto's.[;)]

sn00zerman

#37
Hey Erwin, (en alle anderen die dit lezen)


Ondertussen ben ik druk bezig om ALLE foto's in hoge-resolutie op m'n skydrive te zetten. (upload kan nog wel tot morgen duren, maar alle foto's van Oberhausen zijn ondertussen wel al beschikbaar)

Bij het desbetreffende foto-album staat nu een link naar de hoge-resolutie versie :-)


groeten,
Kris
-=[www.digitalplayground.be]=-
Where fun meets technology ...


sn00zerman

#38
Kleine update:

Dit weekend heb ik de laatste had gelegd, aan een "open vitrinekast".
Een kast met binnenmaten: 2m40 hoog, 93 cm diep, en 91 cm breed.
(voorzien van 3 glazen legplanken van 90 x 90 cm)

De 3 binnenwanden van deze kast, bestaat een "fonkelende sterretjes", gemaakt met fiber optics van minder dan 1 mm dik.
Ik elke kant van de kast, zit een fiber-optic aansturing verwerkt, met elke meer dan 340 meter fiber optics !
Verder belicht ik deze kast nog met 2 RGB LED strips, van elk 2m40 lang.

Voor foto's kan je terecht op m'n website, onder het knopje "blog".


groeten,
Kris

-=[www.digitalplayground.be]=-
Where fun meets technology ...


ysbeer

#39
Je hebt een mooie site en hele mooie fotos (en veel)

Alleen vind ik het jammer dat je(ik kan het wel lezen hoor)net zoals veel nederlanders en dus ook belgen je site in het engels maakt.
Veel connectie buiten nederland/belgieen,zal best waar zijn,maar ik zie een fransman of een duitser nog geen site in het engels ,of wat dan ook beginnen.
Alleen de Nederlander (en belg?)ziet zijn eigen taal niet staan.
Waar dat aan ligt,geen idee maar het is wel zo.
Vroeger heten een buitenmonteur ,buitenmonteur ,tegenwoordig field- engineer,en zo zij er nog honderden andere.
Zal mij allemaal worst zijn hoor ik pas me wel aan maar ,nou ja
niet boos of slecht bedoeld hoor, sorry[:D]
wim

itchy

#40
Volledig mee eens:
1? Mooie site ?n heel mooie foto's
2? Wat is er mis met Nederlands?! En voor alle duidelijkheid: ik ben g??n taalpurist, -fundamentalist of -fascist, ik spreek op mijn werk dagelijks naast Nederlands ook Frans en heb daar hoegenaamd geen enkel probleem mee, integendeel ik vind het een verrijking. Maar als we niet opletten, praten/schrijven we straks allemaal (slecht) Engels! Ik heb het zeker niet over de site in kwestie die goed verzorgd is. Ik zeg in het algemeen 'slecht' en bedoel dan 'slechter' in vergelijking met je eigen taal omdat, hoe goed je een vreemde taal ook onder de knie hebt, dit niet kan tippen aan de kennis van je moedertaal die niet voor niets... moedertaal heet.
Zo, dat moest er even af. Dit gezegd zijnde: ik krijg ook de kriebels van bepaalde 'noorderburen' die het te pas en te onpas hebben over 'retourneren' ipv terugzenden, 'svp' ipv aub, 'zuderans' ipv sinaassap (vorige week horen bestellen te Breda: 'voor mij een tomatenzuderans', jakkes)... [8D]

Steven

citaat:
Geplaatst door ysbeer

Je hebt een mooie site en hele mooie fotos (en veel)

Alleen vind ik het jammer dat je(ik kan het wel lezen hoor)net zoals veel nederlanders en dus ook belgen je site in het engels maakt.
Veel connectie buiten nederland/belgieen,zal best waar zijn,maar ik zie een fransman of een duitser nog geen site in het engels ,of wat dan ook beginnen.
Alleen de Nederlander (en belg?)ziet zijn eigen taal niet staan.
Waar dat aan ligt,geen idee maar het is wel zo.
Vroeger heten een buitenmonteur ,buitenmonteur ,tegenwoordig field- engineer,en zo zij er nog honderden andere.
Zal mij allemaal worst zijn hoor ik pas me wel aan maar ,nou ja
niet boos of slecht bedoeld hoor, sorry[:D]
wim


Rollend materieel in België anno 1995-2004 • 2-rail

sn00zerman

#41
Hey allemaal,

Bedankt voor de positieve commentaar, en ... de commentaar over de taal. Tja, dat Engels, dit is een keuze die we destijds "bewust" hebben (moeten) maken. Het is voor een Nederlandstalig persoon volgens ons nog altijd makkelijker om Engels te lezen/verstaan, dan voor een Engelstalig persoon om Nederlands te lezen/verstaan.
Als internetters zijnde, komen "we" zowieso met een boel Engels in aanraking. Verder, 14 jaar na mekaar op reis naar Amerika, levert een serieuze Engelstalige vriendenkring op.
Ik heb gemiddeld rond de 2000 bezoekers per maand op m'n site, waarvan 82% buiten Europa komt ...

Maar, binnenkort ondergaat onze site waarschijnlijk een grote verandering, en we zitten er over te denken om hem zowieso 2-talig te maken.

groeten,
Kris
-=[www.digitalplayground.be]=-
Where fun meets technology ...


sn00zerman

#42
Voor m'n "grote" vitrinekast, ga ik 3 diorama's bouwen in schaal 1/35 met afmetingen van ongeveer 85 cm x 85 cm.

Ondertussen ben ik druk doende met een WR360 C12 van Trumpeter in deze mooie grote schaal. Het bouwverslag van deze diesel locomotief kan je volgen in de "tutorials"-sectie van m'n website.
Weldra zal hier ook de bouw van de BR52 in volgen (ook een set van Trumpeter, uitgebreid met een PE-set van LionRoar),
alsook de bouw van de diorama's.

1ste diorama:
BR52 (civiele versie) op een ijzeren "arched truss bridge", met daaronder een riviertje met een sloepje met een visser in.
Parallel aan deze rivier komt nog een weg te liggen (die onder het spoorviaduct onderdoor gaat dus), met daarop een motor met 3-span en een oude VW kever. (dit alles in schaal 1/35 dus)

2de diorama:
WR 360 (maar in civiele kleuren geschilderd), voorzien van enkele goederenwagons, samen met een laad/los-platform en een kraantje, verder natuurlijk nog een oud vrachtwagentje erbij. Bedoeling is om het laden van de vrachtwagen/lossen van de goederenwagon uit te beelden.

3de diorama:
Nog niet helemaal duidelijk, maar er komt alvast een BR86 op, en misschien iets van een onderhoudsloods ofzo, waar deze loc in zal staan.

groeten,
Kris
-=[www.digitalplayground.be]=-
Where fun meets technology ...


dgrr57

#43
2 klein opmerkingen [;)]
  • Waarom niet proud to be a member of MSM-Forum [?][;)]
  • Waarom maar 1/4 van het scherm gebruiken voor uw tekst. Mijn muis was het snel beu met het scrollen [:(][:(] Ik krijg zelf niet eens een foto en de commentaar samen te zien [:(]

PeterC

#44
Kris,
Die WR360 staat hier te wachten op tijd om hem in elkaar te steken.  Die BR52 ben ik een tijdje geleden aan begonnen, maar de werken liggen momenteel stil.  De zandleidingen passen niet en ik moet deze herbouwen in looddraad of soldeertin.  Dat zal zijn voor als ik geen ander werk meer heb.
Die BR86 is in bestelling...
Groetjes, Peter