Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

Ik en mijn modelbaan ...

Gestart door sn00zerman, 14 januari 2009, 11:05:34 AM

sn00zerman

Hoi allemaal,


Bij deze vind ik het zelf toch ook even tijd om mezelf voor te stellen
Ik ben dus "Sn00zerman" (Kris), en zag voor het eerst de zon in m'n ogen schijnen op 3 april 1974. Van beroep ben ik analyst-programmeur, maar ondertussen schrijf ik alleen nog software in m'n vrije tijd, en tijdens m'n werkuren vertel ik "hoe het moet"  Ik ben IT business analyst dus ...

Als sinds ik een kleine knaap was van 4 jaar, was ik gebeten door modeltreintjes. Destijds van mijn grootvader enkele lima en jouef materiaal gekregen, alsook een plaat van 4 bij 1 meter, met verscheidene wissels enz ...

Na het overlijden van m'n grootvader, toen ik 6 was, is alles afgebroken en wat in de vergeethoek geraakt, maar rond m'n 17de heb ik die doos met spullen terug ontdekt bij m'n grootmoeder. Echter, tegen de tijd dat ik er een plaatsje voor had, ben ik begonnen met m'n hogere studies, en is alles terug in de "vergeethoek/put" geraakt.

Toen ik uiteindelijk op m'n 29ste, een hartaanval had gekregen (enerzijds door een erfelijke aandoening in m'n bloed, anderzijds door "teveel" te werken), besloot ik om m'n leven over een andere boeg te gooien. Het werd dus tijd voor "hobbies". Al snel nam m'n voorliefde voor modelspoor, terug de bovenhand. Enkele beurzen en modelspoorclubs werden bezocht, er werd wat 2de hands materiaal aangekocht, en er werd druk gepland. Ik had de beschikking over 2 kamers in mijn eigen huis, met m'n eigen vrouw & dochtertje
Wanneer de tijd was aangebroken om te beginnen met de bouw, ben ik echter in een echtscheiding verwikkeld geraakt, en ben ik bij m'n vrouw weggegaan.
4 jaar zijn er ondertussen gepasseerd, en in die tussentijd heb ik "de liefde van m'n leven" ontmoet, terug een nieuwe woonst gekocht (een voormalig winkelpand eigenhandig verbouwd in loft-stijl naar een eigentijdse moderne woning) Er was halvelings ruimte voorzien voor een modelspoorbaan, maar eigenlijk wilde ik die plek nooit gebruiken, aangezien ze deel uitmaakt van onze leefruimte.

Enige maanden geleden wilde onze buurman z'n garage wel verkopen aan ons. (z'n garage grenst aan de onze, dus we zouden een muur kunnen weghalen) Al gauw was de beslissing genomen om die garage over te kopen, en deze garage als ruimte te gebruiken voor een heuse modelbaan.
Al snel was ik aan de gang met wintrack, om een sporenplan te bedenken.

Het lijkt wel of het mij niet gegunt is om een eigen baan te hebben, want wederom ... Deze buurman bedacht zich op het laatste moment, en is niet
van plan om de eerste jaren die garage te verkopen. Aangezien ik een bedrijfswagen heb, en elke 3 jaar een nieuwe krijg, hoeft voor mij die auto niet pers? binnen te staan. Na overleg met m'n lieftallig vrouwtje, werd besloten om de huidige garage om te bouwen tot hobbyruimte.

Ondertussen is de garage omgebouwd tot hobbyruimte, en liggen de eerste rails er al. (C-rails, ik ben een Marklin-rijder dus)
Ook al diverse locs en treinstellen zijn in m'n bezit ...

U kan alvast een kijkje nemen op urlhttp://www.digitalplayground.be/url
In de "modelrailroad" sectie van onze site, kan U het bouwverloop van onze baan volgen, in omgekeerde chronologische volgorde.
In de "tutorials" sectie, kan U foto-tutorials terugvinden van eventuele omgebouwde zaken enz ...

(Ook een berichtje in ons gastenboek is van harte welkom)


groeten,
Kris

-=[www.digitalplayground.be]=-
Where fun meets technology ...


sn00zerman

#1
UPDATE !

tijdelijke URL terug verwijderd, website is terug in z'n volle
glorie te "bewonderen" op http://www.digitalplayground.be

groeten,
Kris
-=[www.digitalplayground.be]=-
Where fun meets technology ...


loebaske

#2
Hartelijk welkom op dit forum Kris[:)]

Gerolf

#3
Welkom, Kris.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

janjozef

#4
welkom kris, denk eraan gezondheid is het hoogste goed,
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

sn00zerman

#5
citaat:
Geplaatst door buckfast_beekeeper

Hallo Kris,

Kom ik U hier nu ook weer tegen? [;)]

Groetjes



Dat is nu al het 3de forum ;-) LOL
of zijn het er 4 ?


groeten,
Kris
-=[www.digitalplayground.be]=-
Where fun meets technology ...


Michiel

#6
Van harte welkom, Kris. Ik heb je site bezocht, en ik moet toegeven, een indrukwekkende hobbyruimte! Je baan beloofd!

groeten,
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

sn00zerman

#7
Bedankt allemaal voor de complimenten en verwelkoming ;-)
Hopelijk kan ik nog veel leren van jullie op dit forum.


groeten,
Kris
-=[www.digitalplayground.be]=-
Where fun meets technology ...


adrievans

#8
citaat:
Geplaatst door sn00zerman

Bedankt allemaal voor de complimenten en verwelkoming ;-)
Hopelijk kan ik nog veel leren van jullie op dit forum.


groeten,
Kris


Van ons leren!! volgens mij kunnen we wat van jou leren.
Wat een indrukwekkende baan/hobbyruimte.
Welkom op dit forum.
Als je voeten ruiken en je neus loopt ben je ondersteboven gebouwd.

sn00zerman

#9
Adrie, tja, technisch lukt het me allemaal wel, en de ruwbouw, daar ben ik ook wel handig genoeg voor. (ik heb zelf onze huidige woonst helemaal gebouwd, uit de "ru?nes" van een winkelpand).
Maar op gebied van "realisme" en "scenery", kan ik hier nog h??l wat leren ;-)

groeten,
Kris
-=[www.digitalplayground.be]=-
Where fun meets technology ...


sn00zerman

#10
Ondertussen even m'n webstek geupdate, met de nieuwste foto's van alle nieuwe aanwinsten die ik in januari 2009 gekocht heb ...


groeten,
Kris
-=[www.digitalplayground.be]=-
Where fun meets technology ...


PeterBrz

#11
mooi! Een vraagje voor je Kris, heb je dat station zelf gemaakt?

Peter

sn00zerman

#12
Hoi Peter,


Ik had je berichtje in m'n gastenboek al gezien, maar kon niet antwoorden via email ;-)

Dat station is het dammtor station van Trix.
(artikelnr 66115 & 66117)
Een uitgave van meer dan 4 jaar geleden alvast, maar zeker nog
ongebouwd en in ongeopende verpakking terug te vinden op Ebay.
(Ik heb destijds voor de 2 sets samen bijna 300 euro betaald)
Met deze 2 sets samen, heb je een 4-sporig station, van 140 cm,
en de sporen op "het eerste verdiep".
Wel ben ik volop bezig om dit station naar m'n wensen aan te passen.
Echt werkende klokjes aan de buitenkant, op basis van h??l kleine LCD schermpjes, een complete winkelgallerij eronder enz ...
(Ik heb vorig jaar het "echte" dammtor station bezocht, en ga dit zo goed mogelijk proberen nabootsen)


groeten,
Kris
-=[www.digitalplayground.be]=-
Where fun meets technology ...


PeterBrz

#13
oei dan zal er iets fout gelopen zijn..
Ok bedankt voor de info!

Peter

sn00zerman

#14
Peter,

Als je er zo eentje zou kopen, let dan op bij de montage,
er zijn namelijk een paar "valkuilen", waardoor het nadien bij
menige modelbouwer niet past zoals het hoort.
(ikzelf heb hier geen last van gehad)

Misschien is dit ook wel een interessante link:
http://www.hetgroterdamproject.nl/index.php?option=com_content&task=view&id=34&Itemid=81
11 pagina's over de bouw van dit station ;-)


groeten,
Kris
-=[www.digitalplayground.be]=-
Where fun meets technology ...