Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

MSM 78

Gestart door doomslu, 13 januari 2009, 20:56:12 PM

doomslu

Nog enkele keren slapen en hij ligt weer in jullie brievenbus of bij de (dagblad)handelaar : MSM 78

IMGhttp://i144.photobucket.com/albums/r184/doomslu/Diverse/MSM78cover.jpg/IMG

We hebben weer gezorgd dat er voor elk wat wils is :

Bijvoorbeeld de loctest: de reeks 60 van Van Biervliet
wordt aan een kritische blik en een uitvoerige test onderworpen.

We hebben heel wat pagina's gereserveerd voor prachtige foto's van een bijzondere baan: Pempoul, de R?seau Breton op 1/50 gezien door een Britse bril.

Of wat dachten jullie van een beetje theorie in de rubriek Praktijk?
Tijdens de minibaantjes wedstrijd in Mechelen hebben we ??n van de bouwers gevraagd een artikel te schrijven over de gebruikte techniek van het baantje Veldhoven. Zonder moeilijke wiskundige formules beschrijft Peter Dillen hoe je stap voor stap een diorama in perspectief kan bouwen in het artikel : In perspectief bouwen, een kunst om diepte te cre?ren

In de rubriek Digtaal is er een Test van de Fleischmann Profi ?Boss.
Met het uitbrengen van de Profi -Boss van Fleischmann is de derde generatie van compacte en modaal geprijsde digitale handregelaars geboren. We kijken of de Profi -Boss de ideale basis is voor het digitaal besturen van kleine tot middelgrote modelbanen.

Waar men gaat langs Belgische wegen komt men Maria tegen. Ons land staat vol met kleine en grote kapelletjes in alle vormen en bouwwijzen. Toch vinden we deze op een modelbaan zelden terug. De bouw van een kleine kapel is helemaal niet moeilijk, zeker als je de aanwijzingen van onze kapelmeester
van dienst opvolgt in praktijk: Heilige huisjes: zelfbouw van een kleine kapel

Naast een paar reportages kijken we deze keer in detail naar het MINI-BAANTJE YPSILON en hebben we ook wat kleinere knutselwerkjes aan bijvoorbeeld de LICHTEN van een  ROCO REEKS 20 of de  HOUTEN VLOER van een RONGENWAGEN of TANKCONTAINERS VAN WALTHERS en natuurlijk maken we weer een boom.


luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

dikken

Laat maar komen, Greetje![:p][:p][:p][:p][:p]
Bart Lambert
3-rail gebruiker
Ecos bediening
www.modelspoorhobby.be

Rochevalien

Van Pempoul hebben we al iets gezien ?n gelezen dus we kunnen een vergelijking maken[}:)][}:)]. Ben benieuwd of de foto's ook zo mega gaan zijn als in de voorlaatste VL.
Houten vloeren in wagons? hebben we dat al niet eens gehad?
Voor de rest: laat maar komen.[:)]

Gerrit

ronny-vdv

Geen loktest van LSM reeks 21/27 ?

ronny-vdv[8)][8)][8)][:)][:)]
Mvg,

ronny-vdv

Tom

Dat ziet er alvast veelbelovend uit; ik kijk er naar uit! [:p][:p]
Wat betreft de loctes van de LSM 21/27 vind ik dit ook wel jammer.
Het is mischien niet de schuld van MSM, maar voor diegene die liever de loctest afwachten, kan het met de werkwijze van LSM al te laat zijn.
Van de andere kant, een nummer vol loctests is ook maar niets...
Van mij part mag er naar de toekomst toe zou er van mij ook wel een beetje meer electronica mogen.
Ik wil zeker niet te veeleisend zijn nog voor het nummer in de bus ligt, maar bezie het als een paar kleine opmerkingetjes.
Tom

BD1701

De loctest van de reeks 21/27 van LS-Models had ik ook zeker en vast verwacht in dit nummer. Het is een top model geworden waarvan een bespreking in MSM zeker niet zou mogen over het hoofd gezien worden.
Hopelijk staat er een test in het volgende nummer dan.
 

janjozef

Als we luc zijn uitleg lezen moeten we hem bijna niet meer kopen, alles is al gezegd, de spanning is er uit [:)]
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

Peter

Jezzzz, hier is hij al aangekomen.
Ziet er weeral goed uit op het eerste zicht. Nee, geen test van de 21/27 maar wel van de 60/61 van VB. Met de gauwte die test even gelezen, want het is wel een prachtig model.
Helaas ook met een nadeel. Voor te digitalizeren is de decoder alleen bij VB te koop, en enkel dat type wil je alle mogelijkheden van de lok benutten. Raar, ik dacht dat koppelverkoop (nog altijd?) verboden was in Belgie.
Een praktijk die trouwens ook LSM met de 21/27 doet.
Tja, dan maar een 60 ineens gedigitaliseerd kopen.[:D][:D][:D]
DIt zal nog een hele discussie geven op de verschillende forums.
Met vriendelijke groeten
Peter

Mr-tsjoektsjoek

Ik denk dat de wet op de koppelverkoop veranderd is, wegens niet conform de Europese richtlijnen...

Trouwens, is dit wel koppelverkoop ? Wilde je vroeger M?rklin digital rijden, moest je toch ook M?rklin decoders inbouwen ?

Laat de postbode maar vlug komen, ik ben nog een dag thuis wegens slecht weer, kan ik een beetje lezen...

De nieuwe wind in MSM geeft toch mooie achtergrondfoto's opgeleverd op de kaft van ons geliefd tijdschrift.[8D]

domie-o2

T'zal ongetwijfeld terug een goed nummer zijn, voor elk wat wils!
@Mr-tsjoektsjoek; werkzaam in de bouwsector ( thuis ivm het weer)
dominiek

loebaske

Jan, nie neuten h?, je moet alles lezen [:)] zelf tussen de regels[:D][:D]
Ben al in volle verwachting van het nieuwe nummer[;)][;)]

doomslu

citaat:
Geplaatst door ronny-vdv

Geen loktest van LSM reeks 21/27 ?

ronny-vdv[8)][8)][8)][:)][:)]

Dat is voor het volgende nummer. Zoals Tom al schreef : een nummer vol loctests is ook maar niks. [;)]
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

janjozef

Eric het zou het eerste nummer zijn dat ik niet heb als het uitkomt, dit zal dus niet gebeuren

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

erik de noorman

Liever een volgend nummer zonder loctest en de gewonnen ruimte over modelbouwen.[:I]

Erik

janjozef

Voor mij mag er gerust 1 loctest instaan,
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem