Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

Nieuwe verzamelmap MSM

Gestart door Jurgen, 28 april 2005, 11:52:12 AM

Jurgen

Ik heb vandaag mijn exemplaar toegekregen. Mooie omslag trouwens.
Ik heb er bij mijn bestelling ook meteen een MSM 33 bijbesteld.
Nu blijkt dat dit nog steeds de oude geniette MSM 33 is met daarrond nog eens een extra cover. De zijkant is nu wel wat dikker, maar nog altijd een beetje gebogen. Is dit bij al die herdrukte nummers zo?
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

nico

'Economisch' is eigenlijk niet het juiste woord, want het was eigenlijk de op ??n na duurste oplossing.
Er is voor een herdruk van de cover in de vorm van een kaftje waarin MSM 33 past gekozen, omdat alleen op deze manier de hoogte van het nummer ongewijzigd kon blijven. In het andere geval (oude cover vervangen door nieuwe en vervolgens inlijmen) zou er zowel in de breedte als de hoogte een halve centimeter verloren gaan omdat het nummer in dat geval versneden moest worden. Vooral dit verlies in de hoogte zat ons dwars in die zin dat het eerste nummer in de verzamelbox dan opvallend kleiner zou zijn dan de 10 andere nummers. Vanuit esthetisch oogpunt niet bepaald fraai, vandaar dat gekozen werd voor de huidige oplossing die, technisch gezien, de enige mogelijkheid was om de originele hoogte van MSM 33 en het MSM-logo over de rug van de 11 nummers te behouden.
Vriendelijke groeten,
Nico Monnoye
Redactieco?rdinator