Nieuws:

Nu in MSM 249 BAAN: Saint-Hilaire * RĂ¼gen kustbaan

Hoofdmenu

KeyKits

Gestart door jean-luc, 08 januari 2009, 16:27:19 PM

jean-luc

Hallo vrienden,

Heeft er iemand ervaring met de bouw van kits van KeyKits ?
http://www.keykits.net/
Enkele van hun modellen interesseren me wel, maar ik ben een beetje bang dat ik me voor evenveel Euro's aan problemen zal aanschaffen. Of is het juist andersom ?

Graag reacties van bouwers.

Groeten, Jean-Luc

jacques timmermans

#1
Jean-Luc,

Bij deze modellen handelt het om bouwkits van gegoten witmetaal met accessoires van witmetaal en of gegoten messing. Daar er geen beeldmateriaal op de site staat, kan ik de kwaliteit niet beoordelen. Van Model Loco (DJH) heb ik meer dan 20 kits gebouwd en van de kwaliteit kan ik zeggen, dat deze gemiddeld tot goed was; de accessoires waren vaak an de mindere kant en hadden de kwaliteit van de voormalige Duitse M&F bouwkits en konden niet aan de kwaliteit van Weinert en of Reitz tippen alhoewel ze geld genoeg kostten.

Algemeen is van Engelse bouwkits bekend, dat je er zeer mooie modellen mee kunt cre?ren, maar dan wel bereid moet zijn om er zeer veel tijd, geduld en vaak ook nog de nodige portie extra geld aan willen spenderen om de vaak slechte motorisatie en dito overbrenging en vaak ook nog de wielen op de huidige stand van techniek te willen aanpassen zodat de modellen optimaal lopen.

Jacques Timmermans

Peter

#2
Ik moet Jacques gelijk geven. Heb in het verleden "voor derden" verschillende Model Loco of DJH  gebouwd.(type 1, 7, 10, 16 enz.  Toen waren ze vrij duur (de bouwdozen) en voor ze aan de hedendaagse standaard aan te passen vraagt het wel nog meer investeringen.
De motor en de overbrengingen zijn vrij grof, wat resulteerd in matige, soms redelijke rij-eigenschappen. Een aantal details zijn pover en worden best vervangen door onderdelen van Paul Bellon, Weinert enz. Als je ook de motor en de wielen (redlijk hoge flenzen) moet vervangen; wordt het kostenplaatje wel vrij duur.
De hedendaagse modellen van PB, Weinert enz zijn veel beter.
Ik wil je niet ontmoedigen maar je zal er werk aan hebben (veel zelfs)[:D][:D][:D]
Met vriendelijke groeten
Peter

jean-luc

#3
Vrienden,

Jullie reacties zijn zeker en vast welgemeend, maar mijn vraag was of er iemand ervaring heeft met de kits van Keykits ?

Groeten, Jean-Luc [:)]

janjozef

#4
Je kunt je vraag eens proberen hier te stellen, mogelijk ga je hier meer respons krijgen

http://www.newrailwaymodellers.co.uk/Forums/index.php

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem