Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

sporenplan schaal HO

Gestart door sloefken, 03 januari 2009, 09:50:15 AM

sloefken

ik ben sinds 2/1 nieuw lid en tevens beginnend modelbouwer. heeft er iemand tips voor mij om een realistisch sporenplan uit te tekenen ? ik zou graag gebruik maken van peko-rails, bestaan er in de handel eventueel boeken of computerprogramma's daaromtrent ? het zou spijtig zijn sporen te kopen in het wilde weg.
alvast bedankt, ik kijk al uit naar jullie reacties,
spoorse groeten,
sloefken,:D

sloefken

het begint al goed. moet schaal HO zijn. moet precies nog veel leren.
sloefken.[:p]

ERVIN

Hoi Sloefken, eerst en vooral welkom op het forum, ik heb ondertussen je titel aangepast, van schaal O naar HO.
Maar over welke ruimte beschik je, hoe groot is alles, wat zijn je wensen, groot station, havengebied, rangeerterrein of anderzijds een kleine stopplaats, lokaal verkeer.

Dus heel wat vragen h?, vertel het ons eens dan kunnen we je mss op weg helpen.[;)]

sloefken

Beste,
bedankt voor jouw snelle reactie. ben vlug eens gaan meten, mijn baanonderstel is reeds klaar en meet 2m30 op 3m80.zou graag een groot station inbouwen (trix) met vier doorlopende sporen en het leven van een stationsbuurt(tram, handelszaken, enz...).daarnaast wil ik mij vooral toeleggen op landschapsbouw in tijdperk III. ik zit reeds te popelen op jouw reactie,
sloefken, [:I]

loebaske

Hey sloefken, welkom op dit forum[;)] en zoals Erwin al aanhaalde je kunt 100plannen maken, maar over zoiets moet je nadenken en de Erwin weet het wel,heeft ook een beetje in het wilde weg aan zijn project begonnen en het nadien een stuk weer uitgebroken...
Ben eens gaan kijken in jou profiel, maar daar staat niet veel in...  welk regio ben je woonachtig, want misschien is het intressant om daar eens de plaatselijke clubs te gaan bezoeken, daar ga je al veel leren[;)]

sloefken

hoi loebaske,

ben een knappe veertiger uit gent[:p]
kijk al uit naar onze volgende afspraak[:D][:)][8D]



sloefken

doomslu

citaat:
Geplaatst door sloefken

hoi loebaske,

ben een knappe veertiger uit gent[:p]
kijk al uit naar onze volgende afspraak[:D][:)][8D]



sloefken

Uit Gent ? Dan moet je eens op de club bij loebaske binnenspringen. Op enkele uren tijd kunnen ze jou veel meer vertellen dan wij hier kunnen neerpennen.

In Modelspoormagazine vind je regelmatig baanplannen die als inspiratie kunnen dienen, en op dit forum vind je er ook heel wat. Succes er mee. [;)]
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

loebaske

Merci Luc, idd. er zouden hier een pak pagina's aan uitleg worden gedaan, dus is het voor sloefken beter dat die eens afzak naar onze club in Gentbrugge[;)][;)]

sloefken

beste,
waar is jullie club gelegen in gentbrugge, en wanneer mag ik eens een kijkje komen nemen.
met dank, sloefken[:)]

n/a

hallo "sloefken "
Volgens je uitleg zit je zowat in hetzelfde schuitje als ik .
Na in mijn jeugd een baan gehad te hebben wil ik de draad terug opnemen . De plaats is er ; de sporen en treinen van vroeger vanonder het stof gehaald . Alleen hoe hieraan beginnen. Dus ; hoe begin ik aan een goed sporenplan . Zijn er clubs in de regio Gent (zelf woon ik in Deinze) waar ik voor raad en informatie terecht kan.

Alvast bedankt voor de reactie  

De groeten;
Peter

loebaske

Hey Peter, Deinze is zowat een 30min van Gentbrugge, ook jij bent welkom in onze club te Gentbrugge[;)][;)]

n/a

Goedeavond Loebaske;
Kan je me met julie club in Gentbrugge in contact brengen ?  Een mailadres of telefoonnnummer of zo . Dan neem ik contact op en we spreken eens af .Is zoveel makkelijker als alles te moeten uitikken.


De groeten ;
Peter



sloefken

beste issabeho,
tof dat we al met twee zijn!hoe meer zielen, hoe meer vreugd.
we kunnen misschien samen eens de club van loebasken gaan
bezichtigen, dan moeten ze daar geen twee keer dezelfde uitleg
geven.
choeke choeke oei, de trein is al weg.
spoorse groeten,
sloefken,[^]

loebaske

Dat is wel een goed idee, anders moeten we tweemaal den uitleg geven, je kan me bereiken op dummi@euphonynet.be en geef je dan men GSM nr. om duidelijker af te spreken. En wie er al is geweest zoals de laatste forummeeting weten al dan we maar een klein ovaaltje hebben[:D][:D] waarop je uw locje kunt laten rijden[:)][:)]
En bij ons moet je uw handen niet thuis houden, maar je handen uit de mouwen steken, want als je niets mag doen kan je het ook niet leren of wijzen op de fouten die je maakt, ik leer ook nog elke dag bij van de grote modelbouwers[;)][;)]

Gerolf

De club in Gentbrugge groeit ... ferm!
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw