Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Koploper 6.6 nu ook voor LocoNet en DDW

Gestart door INFO, 01 januari 2009, 15:33:46 PM

INFO

Kort na middernacht is de nieuwe versie van Koploper verschenen.
Deze ondersteund nu het LocoNet en DDW (srcp)

Voor de Intellibox en Twin-Center bezitters is dit heel erg goed nieuws, deze zijn hiermee af van de vervelende reset. Voorwaarde is dat er gebruik wordt gemaakt van een LocoNet- interface (LocoBuffer). Waardoor de RS232C aansluiting op de Intellibox of het Twin-Center geheel buitenspel wordt gezet. Dus met een kleine extra investering krijg je een perfect en stabiel systeem met ongekende mogelijkheden.
Alleen de waarheid ligt in het midden.

PeterC

citaat:
Geplaatst door INFO

Voor de Intellibox en Twin-Center bezitters is dit heel erg goed nieuws, deze zijn hiermee af van de vervelende reset.


Wim, kan je iets meer vertellen over die 'vervelende reset'?  Ik heb een IB en ben van plan om mijn baan te automatiseren met Koloper, maar over die reset heb ik nog niets gehoord of gelezen.
Groetjes, Peter


erik50

Even een aanvullend vraagje.
Vanaf welk punt is het noodzakelijk een p.c te gebruiken op je baan?
Logica brengt je van A naar B. Fantasie brengt je overal.
Groeten Erik.

INFO

citaat:
Geplaatst door PeterC


Wim, kan je iets meer vertellen over die 'vervelende reset'?  Ik heb een IB en ben van plan om mijn baan te automatiseren met Koloper, maar over die reset heb ik nog niets gehoord of gelezen.



Peter, op welke planeet heb jij dan de afgelopen 10 jaar geleefd.
Alleen de waarheid ligt in het midden.

INFO

citaat:
Geplaatst door erik50

Even een aanvullend vraagje.
Vanaf welk punt is het noodzakelijk een p.c te gebruiken op je baan?



Vanaf het punt dat jij besluit dat te gaan doen.
Alleen de waarheid ligt in het midden.

PeterC

citaat:
Geplaatst door INFO
Peter, op welke planeet heb jij dan de afgelopen 10 jaar geleefd (http://nl.wiktionary.org/wiki/leven/vervoeging).


Wim, ik ben een (her)beginner en met zo'n antwoord ben ik niet veel wijzer.

EDIT: na wat 'googlen' ben ik op volgende link gekomen:
http://www.koploperforum.nl/topic.asp?TOPIC_ID=54
Groetjes, Peter


PeterC

Wim, welke Loconet interface raad je dan aan (eventueel een link)?
Groetjes, Peter


erik50

citaat:
Geplaatst door INFO

citaat:
Geplaatst door erik50

Even een aanvullend vraagje.
Vanaf welk punt is het noodzakelijk een p.c te gebruiken op je baan?



Vanaf het punt dat jij besluit dat te gaan doen.




Bedankt voor het verhelderende antwoord INFO.[:(]
Daar zat ik nu echt op te wachten s?.[xx(]
Als beginner stel ik misschien in jouw ogen belachelijke vragen maar troost u jongen, als jij morgen in mijn branche zou zitten en een belachelijke vraag zou stellen zou je van mij wel een fatsoenlijk antwoord kunnen krijgen.
Ik hou het wel voor bekeken.
Nogmaals het bewijs dat je als beginner hier van sommige op weinig steun kunt rekenen.
Ik hou het wel voor bekeken hier.[V]
Mag ik je misschien nog een voorstel doen, verander van nick name want wat jij doet is alles behalve INFO geven.
Salukes.
Vriendelijke groeten Erik
Logica brengt je van A naar B. Fantasie brengt je overal.
Groeten Erik.

Jean

Om de gewenste informatie te krijgen, kan in ieder geval een kijkje genomen worden op onderstaande site:
www.pahasoft.nl

Via die site kun je ook contact opnemen met de maker van 'koploper'.

Tot slot is er ook nog het 'koploper' forum.
www.koploperforum.nl

Veel succes, je krijgt vast meer gehoor.  


mvg,
Jean

INFO

citaat:
Geplaatst door erik50

Even een aanvullend vraagje.
Vanaf welk punt is het noodzakelijk een p.c te gebruiken op je baan?



Erik, je mag natuurlijk moord en brand schreeuwen, maar welk antwoord verwacht je dan?

Dit is een zeer openvraag, waar ik zo 1 2 3 geen antwoord op kan geven.

Weet bijvoorbeeld niet wat je al hebt, wat je wensen zijn, en welk doel je voor ogen hebt. Begin eens met een vraag te stellen die wat meer over jezelf en je wensen verteld. Dan is er met zekerheid een beter antwoord op te geven.
Verder kan ik het niet helpen dat het antwoord niet aan je verwachtingen voldoet, maar speel mij dan daarvoor ook niet de zwarte piet door.
Alleen de waarheid ligt in het midden.

INFO

citaat:
Geplaatst door PeterC

Wim, welke Loconet interface raad je dan aan (eventueel een link)?



Peter de goedkoopste, meer informatie in de handleiding van koploper of op het koploperforum.
Alleen de waarheid ligt in het midden.

eddy

Hoi Erik,
Wim bedoelt hiermee dat er geen normen of criteria bestaan,wanneer men moet overschakelen op besturing met de pc.Dit hangt volledig van u af,er zijn mensen die een heel uitgebreide baan bezitten en nog volledig analoog rijden.Anderzijds zijn er die een baantje met bv 3 loks volledig pc gestuurd rijden.Modelbouw is geen exacte wetenschap,alles hangt af van de bouwer.Wat is belangrijk voor u,digitaal - analoog,hand of pc gestuurd,exact tijdperk?Dit zijn U keuze's en niemand kan u verplichten tot overstappen op een of ander systeem.

groeten Eddy[;)]

erik50

Jean en Eddy, bedankt voor de antwoorden.
Daar ben ik inderdaad wel iets mee.
Dus als ik goed begrijp is er niet zo heel veel wat ik met p.c besturing kan bereiken dan dat ik met het bestaande Marklin materiaal kan bereiken.
Of zie ik dat verkeerd.
In ieder geval ga ik mij wat verder verdiepen in de materie op de site van Koploper.
Nogmaals dank voor de uitleg.[;)]
Erik
Logica brengt je van A naar B. Fantasie brengt je overal.
Groeten Erik.

eddy

Dag Erik,
Kan U reactie begrijpen,maar Wim is de kwaadste nog niet.Als U doelgerichte vragen hebt in verband met digitaal rijden,of wat daar rond hangt,zal hij U vast wel helpen.

groeten Eddy[:)]

PeterC

citaat:
Geplaatst door INFO

citaat:
Geplaatst door PeterC

Wim, welke Loconet interface raad je dan aan (eventueel een link)?



Peter de goedkoopste, meer informatie in de handleiding van koploper of op het koploperforum.



Wim, bedankt voor het verhelderende antwoord, waar ik tussen de regels lees: zoek het zelf uit!
Groetjes, Peter