Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

Omgangsvormen op het forum

Gestart door quf, 27 april 2005, 11:41:22 AM

quf

Zo?ven op een Duits forum gelezen dat het offici?le M?rklinforum gesloten werd omwille van de toon en de gebruikte omgansvormen op dit forum, dewelke de M?rklindirektie niet langer meer wenste te tollereren. Ik citeer "Man ist nicht mehr bereit den Ton und die Umgangsformen der letzten Zeit l?nger zu tolerieren."
Alhoewel ikzelf geen M?rklinrijder ben, vindt ik het toch spijtig voor de "M?rklinnisten" onder ons, daar zat men echt  aan de bron.

Dit is niet het eerste Forum dat in Duitsland omwille van die redenen gesloten werd; ik ken er persoonlijk nog enkele van andere organisaties. De duitsers kunnen er blijkbaar stevig tegenaan gaan.

Gelukkig blijven wij hier op ONS forum van zulke kommentaren gespaard.En gebeurt het al eens, dan grijpt onze modereator op tijd en stond in (z??r belangrijk). Maar het wijst er ons alleen nogmaal eens op, hoe belangrijk het is om tweemaal na te denken, en eventueel eventjes af te koelen, (dit geldt ook voor mezelf) alvorens op sommige berichten te reageren. Het zou spijtig zijn dat dit forum zou gesloten moeten worden omdat we ons niet kunnen beheersen. Er zou te v??l intressante info verloren gaan.

Groeten

Frank


svvander

Persoonlijk vind ik het heel spijtig dat zulke zaken gebeuren... We zijn volwassen mensen en ok, een discussie moet kunnen... maar mensen gelijkmaken met de grond kan niet.

Daarom zou ik ook toch nog eens snel, onze moderators willen bedanken voor hun goed werk. Zonder dit forum, had ik mijn hobby nu al grotendeels niet meer beoefend!


Sven Vandersmissen
HO, 3rail digitaal, IB, NMBS, III IV V
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

Havoc

Nu moet ik eerder zeggen dat ik duitse forums mijd om de omgangsvormen. Maar niet omdat het er te straf aan toegaat, maar eerder het exclusief willen doen. Kan je je inbeelden dat de posts op dit forum zouden beginnen met "Zeer Geachte Heer..." en alles met U, familienaam en Titels (Herr Doctor, Herr Diplom Ingenieur etc). En als je als buitenlander je best doet en in het duits (met haar op) iets wil posten, dan krijg je geen antwoord. Geen duitser, dan kom je er niet in.

Johan

Expert in non-working solutions.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Gerolf

Heel juist, Havoc: de Duitse 'grundlichkeit' (allicht verkeerd gespeld [;)]) gaat hier weer eens te ver.
Al bij al doen we het op dit forum niet slecht. Af en toe reageert er wel iemand op een al t? erge vormgeving van berichten, en die heeft dan meestal 'ten gronde' gelijk. Op die manier houden we mekaar beschaafd. Houden zo, forumleden ! [:)][:)][:)]

Gerolf vanuit "Marche-en-Bi?res"
http://home2.scarlet.be/gerolfp/
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

marctje

Geachte heer administrator, waarde forumleden en andere niet nader genoemde personen.
Als ik dit zo elke keer moet typen gaan mijn vingers afslijten tot het bot en kan ik niet meer modeleren en aan banen werken, dus hou ik het maar op een simpel HOI aan iedereen en laat al die stijve leuterei voor the lady of the house en haar etiqette (volledig fout waarschijnlijk) en ga gewoon door met de stijl die ik al gebruik.

Saluutjes

marc
marc
Union Pacific and Amtrak models
a world on the other side of the ocean
Lid van de Westmalse Treinclub

rgp

Dag,

laten we het plezant houden moet het motto zijn (straf, he van ene die nogal ne keer durft doorgaan).

Ik meen het echt.

Roland

PS: wat die M?rklin-site betreft: ik vind het spijtig en ... verkeerd van M?rklin.  Want als ze nu consequent zijn, moeten ze ook alle reclame in Duitse tijdschriften stoppen, want daar worden ze ook niet altijd even poeslief behandeld.
Het zal zich oplossen op het ogenblik dat men bij M?rklin weet waar men aan toe is en de organisatie terug vlot loopt.

tonycabus

Hij moest het juist nog zeggen, ENE DIE NOGAL NE KEER DURFT DOORGAAN...
Ik proestte het uit, Roland, toen ik je kommentaar las over de tijdschriften....

Maarrr...waarom hebben ze (M?rklin)dan geen moderator aangesteld op hun forum??? [:(][:(]
Dan had er tijdig ingegrepen kunnen worden en de sluiting voorkomen !

Oef, wat h?b ik w??rk om hier in te grijpen zeg[;)]
Laten we ons inderdaad,
Hooggeachte weledelgeboren nietmisteverstane modelspoorbaanenthoesiasten,
gelukkig achten. (Ai, wijsvinger verstuikt met het typen [xx(])

Tony

Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)

janjozef

"jo de mannen" klinkt inderdaad beter dan "weledel geborene dokter Provinciael" (de naam is juist de titel is iets anders) hou het gewoon "KIS"

de weledel geborene
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

rgp

Dag,

Tony, toch niets aan overgehouden aan dat proesten, he.

Roland

tonycabus

Jawel,[V] een zere keel!
Maar van't lachen heb ik dat graag!!

Tony

Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)