Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Nieuw ontwerp - schaal N.

Gestart door nijvnet, 28 december 2008, 16:59:55 PM

nijvnet

Hoi mede-forummers :)

Altijd lekker de kerstvakantie: tenminste veel tijd om in de hobby te duiken. Ik heb mijn baanontwerp ook helemaal herzien. Ik wil namelijk een trambaan en treinbaan in 1 maken.

imghttp://modelspoor.nijvnet.nl/compleet.jpg/img

De zwarte lijnen is de trambaan
Blauw is het tandradbaantje van Fleischmann
Rood en groen zijn overige (normale) passagiers en goederentreinen.
Daar waar de kleuren lichter zijn is het spoor uit het zicht (alleen bij de trambaan is dat op de tekening niet zichtbaar).

Het grote grijze vlak zal eerst open zijn, omdat ik anders niet kan werken met zo'n oppervlakte/diepte. De maximale stijging bij het tandradbaantje is 20% en bij de normale sporen 3%.

Ik heb echter nog 1 probleem gevonden. Dat is dat ik een R3 brug nodig ben, die heb ik nog niet gevonden, dus dat zal wel zelfbouw worden. Misschien iemand een suggestie? Ik dacht zelf aan decorplaten en daar een brug uitsnijden. Uiteraard wel gelet op de goede stenen.

Groetjes,
Dani

Gerolf

#1
Bereikbaarheid is een probleem als je die werkopening definitief afdicht. Ik zou daar een wegneembaar baandeel maken.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

nijvnet

#2
citaat:
Geplaatst door Gerolf_Peeters

Bereikbaarheid is een probleem als je die werkopening definitief afdicht. Ik zou daar een wegneembaar baandeel maken.



Zit ik zelf ook aan te denken, moet alleen even kijken hoe ik dat het beste kan gaan doen, maar dat komt helemaal goed.

n/a

#3
ziet er vet uit :P
flinke baan hoor [:D][:D][:D][:D]