Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Samenstelling 27 + M6 rijtuigen

Gestart door B-Modelbouw, 27 december 2008, 13:37:23 PM

B-Modelbouw

Daar de vraag niet thuis hoort bij de modellen van Hobbytrade, stel
ik ze hier bij Grootspoor nog maar eens ...

Wat is de samenstelling van de stam M6-rijtuigen gesleept door een reeks 27 ... En met samenstelling bedoel ik de verschillende rijtuigen en niet het aantal (1ste klasse - 2de klasse - Bagage - ... / Met MUX en/of Automatische koppeling).


Gerolf

Je bedoelt de rijtuignummers, bijhorend locnummer?
Bert, sinds december stoppen die toch zowat voor je deur in Ekeren? Of vergis ik me?
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Anarchy

citaat:
Geplaatst door Gerolf_Peeters

Je bedoelt de rijtuignummers, bijhorend locnummer?
Bert, sinds december stoppen die toch zowat voor je deur in Ekeren? Of vergis ik me?



Nee hij bedoeld het type rijtuigen: A, B, BD, BDx, ...

nmbs

De E2128 en E2116 (Brussel - Arlon) was deze week als volgt samengesteld
HLE 2701 + B + B + B + Bd + A + A + BD + B + B + B
Deze samenstelling wordt in het weekend in twee gekapt zodat je twee identieke samenstellingen hebt.

Bij de E2116 en E2128 kan je eventueel achteraan ook een HLE 13, 20, 27 of (enkel bij E2128 uitzonderlijk een reeks 11 hangen)  Reeks 11 heeft al diensten met M6 (E2116) gedaan richting Arlon en richting Jemelle (met M5'en).  Hle wordt dan teruggestuurd naar Brussel Zuid achteraan E2128 of andere gesleepte trein.

Reeks 11 kan je z??????r uitzonderlijk en alleen maar met de E2116 tegenkomen....om de eenvoudige reden dat de E2116 gereden wordt door een bestuurder van Brussel Zuid en wij de enige zijn op deze verbinding die reeks 11 kent [^][:p]

Mvg Stephane

B-Modelbouw

@Gerolf; Inderdaad sinds de nieuwe uurregeling bollen deze nu ook over lijn 12 ... Helaas heb ik sinds 15 december nog geen tijd gehad om ze te fotograferen. En ja, ze rijden op nog geen 100m van mijn deur, maar de haag staat te hoog om ze rechtstreeks te zien.

@Anarchy; Toch ne slimme op 't forum [;)] ... Heb je trouwens mijn mailtje aangehad i.v.m. ander berichtje op dit forum (klassiek tweetje) ???

@nmbs; Bedankt voor de samenstelling ... dat van die reeks 11 lijkt me dan weer vreemd, maar ja alles kan h

Anarchy

Ik heb niets gezien van mail b-modelbouw? [:I]

nmbs

citaat:
@nmbs; Bedankt voor de samenstelling ... dat van die reeks 11 lijkt me dan weer vreemd, maar ja alles kan h?.


Het blijft dan ook z??????????????????????????????????????????r uitzonderlijk ....maar wel knap om te zien rijden [:p]

nmbs

E2129 op 31/12/2008
HLE 3005 + B + B + B + BD + A + A + B + B + BD + BD (+ 1354 op sleep tussen Brussel Zuid en Schaarbeek.  Na de rit Arlon Brussel gaat het materieel leeg via Lijn 28 naar Schaarbeek)

Mvg Stephane

Bundesbahnfreak

De samenstelling van de Hasseltse M6 is simpel

27 met Gf+ B (of soms BD)+B+A+BD+Bx met GF

Groeten

Rudy

nmbs

citaat:
Geplaatst door nmbs

E2129 op 31/12/2008
HLE 3005 + B + B + B + BD + A + A + B + B + BD + BD (+ 1354 op sleep tussen Brussel Zuid en Schaarbeek.  Na de rit Arlon Brussel gaat het materieel leeg via Lijn 28 naar Schaarbeek)

Mvg Stephane


En gezien meer dan de helft van de 13en in panne staat, kan men nu ook terug 23 ers in treinschakeling tegenkomen op de lijn naar Aarlen [^][:p]

Anarchy


doomslu

citaat:
Geplaatst door nmbs

citaat:
Geplaatst door nmbs

E2129 op 31/12/2008
HLE 3005 + B + B + B + BD + A + A + B + B + BD + BD (+ 1354 op sleep tussen Brussel Zuid en Schaarbeek.  Na de rit Arlon Brussel gaat het materieel leeg via Lijn 28 naar Schaarbeek)

Mvg Stephane


En gezien meer dan de helft van de 13en in panne staat, kan men nu ook terug 23 ers in treinschakeling tegenkomen op de lijn naar Aarlen [^][:p]

Vandaag, Brussel Schuman, trein naar Arlon van 15u50 (IC 2115), 1 uur en 8 minuten vertraging [:0]. Als ik het goed gezien heb, want mijn ogen waren bijna vast gevroren, was het de 2313 die ze van stal gehaald hadden om de 9 M6-en te slepen. Ter aankomst was de vertraging al opgelopen tot 1 1/2 uur.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

nmbs

citaat:
Geplaatst door Anarchy

Voor de verandering:

http://treinfoto2000.be/januari2009/I2503.JPG


[:p][:p][:p][:p][:p][:p][:p][:p][:p][:p][:p][:p][:p]
WE WANT MORE!! WE WANT MORE!![^]

Anarchy

Blijkbaar rijd er op de IC verbinding Antwerpen C. - Charleroi S. de laatste tijd weer ??n trek-en-duw stam met op beide uiteinden een 27. Net zoals vroeger v??r dat de stuurrijtuigen er waren. Waarom weet ik niet, maar heb hem nu al 2 keer tegengekomen. Te weinig stuurrijtuigen? Onderhoud? Defecten?

eric

Toeval denk ik Jeroen.
Heb hem deze week een 3tal keer gezien hier op lijn 12 om ?8.15 uur in Kalmthout maar steeds met stuurstand.
Maar we zien de laatste tijd wel meer rare combinaties rijden.
Zelfs iets met roze handgrepen [:D][:D][:D]