Nieuws:

Nu in MSM 249 TEST: KATO NMBS 5405 in spoor N

Hoofdmenu

262/273 - 73/74/82

Gestart door Mr-tsjoektsjoek, 26 december 2008, 17:47:34 PM

pandur

Dit model biedt al deze mogelijkheden, gezien alle 8 lampen (Led) afzonderlijk aangesloten zijn, en de Plux 22 decoder meer dan voldoende functie aansluitingen heeft.
Het gaat hem dus om een juiste mapping van de lampen en functies
Eric
NMBS-DB / H0 2rail DCC - ABC / ECoS II 4.2.13 / ECo Boost /MC II / LokPro 5.2.7 (2.7.9)

Metpetergaathetbeter

ik dacht al een filmpje van de Piko 28 (hier?) gezien te hebben die dat ook allemaal kon  ;)

eve

Citaat van: pandur op 30 april 2015, 01:15:16 AM
Dit model biedt al deze mogelijkheden, gezien alle 8 lampen (Led) afzonderlijk aangesloten zijn, en de Plux 22 decoder meer dan voldoende functie aansluitingen heeft.
Het gaat hem dus om een juiste mapping van de lampen en functies
Eric

Alle lampen van de Piko 8217 zijn idd afzonderlijk aangesloten. Je hebt op je decoder dus minstens 8 uitgangen nodig om elke lamp direct aan te sturen. Plus 1 uitgang voor de cabineverlichting. Totaal 9 uitgangen. De ESU Plux 22 heeft er ... 9. Juist genoeg.

Erik

eve

Citaat van: pandur op 29 april 2015, 22:59:45 PM
Ziet er goed uit,
Maar wat is "voor" , de lange neus ?
Al is dit bij een rangeerder niet belangrijk, of
Eric

Voor is inderdaad rijrichting.
Bij het nabouwen in model ga ik uit van lokzijde 1 en lokzijde 2.

Erik

eve

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 30 april 2015, 03:46:31 AM
ik dacht al een filmpje van de Piko 28 (hier?) gezien te hebben die dat ook allemaal kon  ;)

Dat is juist : zie de bijdrage van Break302.

De rangeerverlichting "wit rondom" mankeer ik daar echter. Misschien bestond die toen nog niet.
Daarom heb ik het schema opgesteld in de hoop volledig te zijn.
Als je correcties hebt : graag !!!

Erik

eve

En als je er één van de Antwerpse haven wilt nabouwen heb je nog een uitgang te kort voor de oranje flikkerlichten...

Erik

loebaske

Een oranje knipper led???

eve

Een oranje miniled is voldoende. Je kan hem via de decoder doen "flikkeren". Een knipperled alleen is onvoldoende : je moet hem ook kunnen uitschakelen.

Erik

SuSke

En dan nog een uitgang voor een Kroiskoppeling erop en we komen weer een uitgang tekort (zitten dus al op 11 uitgangen)

Zullen dus een paar prioriteiten moeten stellen  ;)
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

eve

Niet noodzakelijk. Zet een functiedecoder parallel.

Erik

loebaske

Of een Kadee koppeling, ben er tevreden van, nadeel je moet op dezelfde plaats ontkoppelen (magneet)

bellejt

herconnect 2 lichten en je hebt 2 functieuitgangen vrij.

Huugooke

'k was al content als'm serieus reed! Kan daar nog een powerpack bij?

eve

Citaat van: bellejt op 30 april 2015, 13:09:08 PM
herconnect 2 lichten en je hebt 2 functieuitgangen vrij.

?

Erik

bellejt

iedereen zegt dat alle lichten apart op een functieuitgang zitten.Als je dan de gewone witte lichten per 2 koppeld dan komen er 2 uitgangen vrij.Ben je wel de noodsituatie armer.