Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

262/273 - 73/74/82

Gestart door Mr-tsjoektsjoek, 26 december 2008, 17:47:34 PM

loebaske

#330
Ben tevreden dat ook (bijna) iedereen tevreden is over zijn exemplaar, heb het gemeld indertijd dat het een pracht exemplaar zou zijn voor de prijs kwaliteits verhouding, er zijn in enkele winkels nog een paar beschikbaar...
Wie nog de andere uitgaves wil zou ik aanraden die tijdig te bestellen, nadien is het wachten... in de loop van volgend jaar komen nog andere versies en nr op de markt.

Idd. Mattias, eens uit de verpakking hoef het niet terug, dan is een dure wegwerp verpakking het niet waard...elke cent telt bij een produktie  ;) ;)

Klopt Sicco, LS zijn model zou uiteraard meer details hebben, wie heeft er baat bij?? 90% niet, hang of staat toch in de weg bij het rijden....en ja....zou wel eens het begin kunnen zijn van nog meer pracht modellen bij Piko, laat ons hopen en LS kan dan weer iets nieuw aankondigen voor 2030???

Sicco

Inderdaad Loebaske het mag gezegd worden dat je niets teveel hebt gezegd  :)
Ik kan nu al niet wachten tot we de volgende nummers weten.... wat ben ik toch ongeduldig  ;D

Mattias

Citaat van: Sicco op 07 maart 2015, 14:14:41 PM
Ik kan nu al niet wachten tot we de volgende nummers weten.... wat ben ik toch ongeduldig  ;D

Mijn winkelier (die ik niet bij naam mag noemen) zei gisteren dat je voor het volgende locje (7384) nog 11 weken geduld moet voor hebben..  ;)

Citaat van: loebaske op 07 maart 2015, 14:12:52 PMKlopt Sicco, LS zijn model zou uiteraard meer details hebben, wie heeft er baat bij?? 90% niet, hang of staat toch in de weg bij het rijden

Idem wat een toilet in rijtuigen en andere details betreft, die je toch niet kunt zien, tenzij je de kast van zijn draaistel heft..
Dan betaal ik liever 20€ minder voor een model zonder WC of leidingen of dergelijke die je toch niet ziet op een modelbaan..

Citaat van: Sicco op 07 maart 2015, 14:12:43 PM
Super bedankt voor de goede foto's Mattias. Nog 4 daagjes wachten voor ik de mijne kan ophalen.

Met plezier, Sicco!  ;)
Je zult er trouwens geen spijt van hebben!  8)
www.bfoto.be   |   Treinbestuurder

GDE

Blij te horen dat de loc kan kruipen . Naast het artikel in MSM tonen de extra foto's en info in dit draadje  dat het echt wel een prachtige loc  is. Ik denk niet dat LS dit zou beter kunnen . Nu is het voor mij nog afwachten op de 7301  ;D

Brossel

Citaat van: Mattias op 07 maart 2015, 14:30:05 PM
Mijn winkelier (die ik niet bij naam mag noemen) zei gisteren dat je voor het volgende locje (7384) nog 11 weken geduld moet voor hebben..  ;)
Citaat van: Sicco op 07 maart 2015, 14:12:43 PM
Super bedankt voor de goede foto's Mattias. Nog 4 daagjes wachten voor ik de mijne kan ophalen.
Met plezier, Sicco!  ;)
Je zult er trouwens geen spijt van hebben!  8)

Ha Mattias, ook namens mij bedankt voor de goede, duidelijke foto's! Het is een pracht model geworden.

Nu zal ik zelf dus nog 11 weekjes moeten wachten op de door mij bestelde 7384...ik kan niet wachten!  :P
Maar helemaal super dat deze toch wel erg kenmerkende lokreeksen nu eindelijk eens als goed model verkrijgbaar zijn.
Ze mogen gewoon niet ontbreken op een modelbaan naar Belgisch voorbeeld (alleh...in hun tijdperken dan hè!)
En na jaren wachten/hopen op de aangekondigde LSM versies.....kom ik die 11 weekjes wel door!

Eerst woensdag maar eens Sicco's exemplaar gaan ophalen bij een niet bij naam te noemen winkelier.
Waar ik tevens mijn 5204 kan gaan ophalen...
Dan hebben we voor de geplande rijsessie over twee weken een paar leuke nieuwe items op mijn baantje in aanbouw rijden!

Groetjes Davy
Spoorse groeten, Davy

Heb een zwak voor Belgische dieseltractie uit tijdperk IV, de rivierdalen in de Ardennen, de fameuze Athus-Meuse, staalindustrie en verzamel internationale reizigerstreinen door de Ardennen....enne oh ja: kleine rangeerlokjes voor mijn kalktoko in planning!

jb

+1. Mooi verslag, mooie foto's. MSM verslag nog niet kunnen lezen, enkel stukje in de preview. 

Nu is het wachten op de eerste fimkes  ;) ...dus als er iemand zichzelf geroepen voeld  :D

cassteels

Gisteren ook mijn exemplaar op gehaald en ik kan alleen bevestigen wat hierboven reeds is gezegd: deze loc is een schot in de roos. Kleur en afwerking zijn dik in orde.
Dit model is niet te vergelijken met de 77-er van Piko, waar men veel compromissen heeft gemaakt om het goedkoop te kunnen leveren. De 77-er is leuk speelgoed (en ik bedoel dat niet slecht, wat ik heb hem en beleef er ook plezier aan). Maar deze 82 is een echt geslaagd Belgisch model.
Met bovengenoemde tips krijg je de rij-eigenschappen veel beter dan ie uit de doos komt. (een van de voordelen om op dit forum te snuffelen)

bellejt

mooi als ik dan mijn AC versie volgende week kan ophalen.Mss kan iemand hier de esu file zetten dan hoef ik niet alles terug uit te zoeken.

OlivierV

Precies echt een mooi dingetje die 82, enige minpunt bij Piko is hun plastieken verpakking, die scheurt als er lange tijd een loc in ligt, dit is het geval bij mijn 28, nu staat die toch in een wijnkistje dus geen last meer van.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

knibbelknabbel

Citaat van: jb op 07 maart 2015, 16:43:53 PM
+1. Mooi verslag, mooie foto's. MSM verslag nog niet kunnen lezen, enkel stukje in de preview. 

Nu is het wachten op de eerste fimkes  ;) ...dus als er iemand zichzelf geroepen voeld  :D

Guilty... ???  ;) :D
http://youtu.be/v3TAMKGqU_I

Rangeerduivel

Citaat van: evan op 06 maart 2015, 15:08:42 PM
Oh ja... de trekkracht is veel beter dan de roco reeks 80!
Klopt Evan,
en ik denk dat dit hoofdzakelijk ligt aan het feit dat de wielvlakken minder glanzen dan bij de Roco,want anti-slipbandjes heeft de Piko ook niet.

Het gewicht van de Piko is denk ik ook wat hoger(ik heb nog geen van beide gewogen)

;)

Michael

Joeri, ge moogt de lampkes wel een beetje dimmen hé, kan in ieder geval goed doorrijden.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

centauri167

Citaat van: Michael op 07 maart 2015, 18:53:27 PM
Joeri, ge moogt de lampkes wel een beetje dimmen hé, kan in ieder geval goed doorrijden.

ik dacht eerst dat het een nieuwe versie was van de tgv ...   8)

trainboattools

Heeft iemand een idee welke decoder erin zit?
Hebben jullie al soundfiles gevonden?  Ik in ieder geval niet bij esu of uhlenbrock.

Voelt iemand zich geroepen om een filmpje te maken met detail van de loc en het motor/rijgeluid...

@joeri   dump het kattengejangel en laat het locgeluid horen ::)

Yf Johan
2R Digitaal, Profi-rail, Loconet, TwinCenter, Koploper.
Duitse en Belgische baan, Tp IV-V, Duitse Stomers Tp II-III

evan

Is alleen nog maar DC leverbaar.  Er dient zelf een decoder ingestoken te worden.  vb: ESU LOPI 4
Er komt binnenkort een Sounddecoder uit met het specifieke geluid voor de 82.

De 73 komt uit met geluid aan boord en dat zou in principe moeten verschillen met dat van de 82...

Grts

Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.