Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

262/273 - 73/74/82

Gestart door Mr-tsjoektsjoek, 26 december 2008, 17:47:34 PM

Jurgen

#30
Citaat van: thor op 03 januari 2015, 11:08:21 AM
zit ook al jaren te wachten op die rangeer diesels, ga mogelijk de beide kopen, 73 & 82, doch hoop alleen van harte dat ze de realiteit perfect weergeven en er niet op lijken zoals hun reeks 77 met een massa aan tekortkomingen.....

De reeks 77 was dan ook een Hobby-model, de reeks 82/73 wordt een Expert-model. Geen appelen met peren vergelijken hé!
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

evan

#31
Ik ben ook enthousiast!  Ik zal ze allebei bestellen en evt. latere nummer varianten.

Van Piko vind ik het een goede zet en ze kunnen er nog varianten van maken voor de Nederlandse spoorliefhebbers.  (bv.  Rotterdam Railfeeding).

De kleur schrikt wel een beetje af, maar de NMBS stoomloc van Piko is ook bleker in de brochure dan het effectieve model...  dat zal dus meevallen.  Het model getoond in de brochure lijkt me in orde qua details en vorm.

GO PIKO! en bedankt voor de Belgische vertegenwoordiger want ik denk dat hij hier goed zijn best heeft gedaan!

Groetjes,

Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

ERVIN

#32
Citaat van: evan op 03 januari 2015, 11:45:47 AM


GO PIKO! en bedankt voor de Belgische vertegenwoordiger want ik denk dat hij hier goed zijn best heeft gedaan!

Groetjes,

Dat is het werk van Robert Deneef , hij was vroeger de vertegenwoordiger van Fleischmann en is nu overgestapt naar Piko , een heel vriendelijke mijnheer met het hart op de juiste plaats , heb hem al meerdere keren mogen ontmoeten. ;)

Sicco

#33
Citaat van: evan op 03 januari 2015, 11:45:47 AM
Ik ben ook enthousiast!  Ik zal ze allebei bestellen en evt. latere nummer varianten.

Van Piko vind ik het een goede zet en ze kunnen er nog varianten van maken voor de Nederlandse spoorliefhebbers.  (bv.  Rotterdam Railfeeding).

De kleur schrikt wel een beetje af, maar de NMBS stoomloc van Piko is ook bleker in de brochure dan het effectieve model...  dat zal dus meevallen.  Het model getoond in de brochure lijkt me in orde qua details en vorm.

GO PIKO! en bedankt voor de Belgische vertegenwoordiger want ik denk dat hij hier goed zijn best heeft gedaan!

Inderdaad en als Piko inderdaad de kleur nog wat verbeteren gaat (kwestie van het maar noemen voor het geval ze meelezen) wordt dit een heel fijn model

mark7758

#34
Luc.
Rangeerdiesels zijn altijd welkom. Ik wil er toch wel een stuk of 4 hebben en minimaal 1 met geluid. Ze horen gewoon altijd op de modelbaan thuis. Is het niet aan het werk dan wel wachten op een kopspoortje.

Ik weet dat Piko niet over 1 nacht ijs gaat. Die kleuren komen echt wel goed. Genoeg ervaring en we wachten geduldig af wat we gaan zien in Nurnberg.
Afspraak staat al.
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

Sicco

#35
Citaat van: doomslu op 03 januari 2015, 10:45:11 AM
We kunnen ook gewoon de titel aanpassen en "LS Models" er uit halen?
Ja dat lijkt me een nog beter plan

loebaske

#36
jaja, maar de Luc is den hof af en veranderd het hier niet....

Gerolf

Citaat van: Sicco op 03 januari 2015, 12:08:04 PM
Citaat van: doomslu op 03 januari 2015, 10:45:11 AM
We kunnen ook gewoon de titel aanpassen en "LS Models" er uit halen?
Ja dat lijkt me een nog beter plan

gebeurd ;)
Alleen staat er in de antwoorden nog steeds Re: LS Models ...
Ik heb dat bij een paar reacties veranderd, maar geen zin om dat in alle reacties te doen  ::)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

loebaske

Zal wel niet Gerolf, zo nauw past het ook niet, al een schone zaak dat LS weg is...in het vuilbakje  :) :)

Brossel

Citaat van: doomslu op 03 januari 2015, 10:47:44 AM
En dan heb toch al enkele jaren een vraag...

Zitten de meeste Belgische modelspoorders echt te wachten op deze rangeerlocs?
Wees eens eerlijk... als fabrikant zou ik me vragen stellen.

Sicco's volmondig ja kan ik alleen maar beamen!

Vergeet niet dat deze koepeltjes ook behoorlijk talrijk waren;
75 stuks reeks 82
93 stuks reeks 73
10 stuks reeks 74
Samen dus 178 stuks; geen enkele andere reeks(en) aan gelijkvormige loks was zo groot.

De benaming rangeerlok doet, zoals Sicco al aangaf, ze ook geen eer aan!
De lichte goederendienst...in jargon 'caboteur' werd tot diep in tijdperk IV vaak gereden door een koepeltje.
Ze kwamen daarmee in alle delen van het land, op nagenoeg alle spoorlijnen.

Misschien een goed idee voor MSM om in een van haar nummers (bij het verschijnen van de Piko loks) eens goede aandacht te geven aan dit type lok.

In modelbaan namelijk echt ideaal; klein, maar nuttig te gebruiken op elke Belgische modelbaan.
Zelfs onmisbaar voor een modelbaan naar voorbeeld van de Gentse of Antwerpse haven.
Onmisbaar op een modelbaan naar voorbeeld van de Henegouwse industriële regio's.... etc!

Daarbij ook voor klein behuisden die enkel ruimte hebben voor een industriële aansluiting of een klein stationnetje ideaal.

Oftewel...ook ik ben zeer gecharmeerd van dit initiatief van Piko.
De aangekondigde 7384 van Kinkempois zal hier zeker emplooi vinden!
Dat er vele nummer varianten mogen volgen!

Groetjes Davy
Spoorse groeten, Davy

Heb een zwak voor Belgische dieseltractie uit tijdperk IV, de rivierdalen in de Ardennen, de fameuze Athus-Meuse, staalindustrie en verzamel internationale reizigerstreinen door de Ardennen....enne oh ja: kleine rangeerlokjes voor mijn kalktoko in planning!

SuSke

Een volmondige Ja, bijtreden bij de reeds aangegeven antwoorden. Toen LSM indertijd deze loc's aankondigde gelijk de bestelling geplaatst voor deze reeksen en inderdaad als zo velen op mijn honger blijven zitten.

De Piko's gaan er zeker komen en misschien, als ze niet de hoog in de prijs gaan, zelfs meerdere nummervarianten.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Sicco

Citaat van: Brossel op 03 januari 2015, 13:47:00 PM
Vergeet niet dat deze koepeltjes ook behoorlijk talrijk waren;
75 stuks reeks 82
93 95 stuks reeks 73
10 stuks reeks 74
Samen dus 178 180 stuks;

;D

loebaske

Zal ik effe jullie aandacht mogen....

eind januari begin februari zijn deze loc's leverbaar....2015!!!!!! bestellen is de boodschap als je er ééntje wil

loebaske

Nadien komen er nog meer varianten....is nog maar een begin van het offensief van Piko!!!!!!

Krak jullie spaarvarken maar.... ;) ;) ;)

SuSke

Citaat van: loebaske op 03 januari 2015, 14:59:01 PM
Zal ik effe jullie aandacht mogen....

eind januari begin februari zijn deze loc's leverbaar....2015!!!!!! bestellen is de boodschap als je er ééntje wil

Piko gaat er toch niet maar 50 van maken neem ik aan  8)
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.