Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

262/273 - 73/74/82

Gestart door Mr-tsjoektsjoek, 26 december 2008, 17:47:34 PM

7003

Op de site van modeltrein paradise staat op de homepagina al een mooie foto van de 8217.

bollen neus

Citaat van: jb op 04 maart 2015, 19:17:06 PM
De POST duif is net geland  ;)

De Gerrit dus? Gerrit de Postduif.
Den Eric.

philippe_007

Ik heb nog geen bericht gehad, maar het zal wel voor binnenkort zijn zo te lezen :-)

Sicco

Wauw, lekker hoor. Niet van de verwachte fabrikant - maar toch een mooi gevoel dat na ruim tien jaar wachten de nummer 1 op m'n wensenlijstje er echt binnenkort is. Volgens mijn winkelier waren ze nog niet onderweg naar hem, maar dat zal vast niet lang meer duren. Dan even m'n eigen railtestje doen  :) :)

Pascal Michiels

Net bericht gehad dat de mijne binnen is dus dat wordt vrijdag een tripje naar St Niklaas.

Huugooke

Oeps, moest bij nieuwe aanwinsten staan!


Herwig

De uitleveringen zijn dus blijkbaar volop aan de gang.

Aub graag info over      "langzaam rijden"      bij conventionele/analoge DC-locjes   ( gevoed met 'n impuls-DC-trafo  ?)
( zie bericht   #266  &  #267 )

Want in het artikel in MSM  145:                                " De 8217 van onze test is een  ANALOOG   model ... "
                                                                 mààr:        " ...dat we meteen hebben uitgerust met een Esu-decoder ... "

( M'n persoonlijke voorkeur zou uitgaan naar de tijdperk III-versie met éénvoudige, livrei met het 6 cijferige typenummer, als deze ooit zou uitkomen ? )
                               

Huugooke

Ik heb de gelijkstroomversie, omdat ik geen decoder van dat type had.
Mij transfo is een oud beestje, hij begint bij 3V; dan gaat de lok toch vrij traag in gang, met volle licht trouwens.
Let wel dat hij recht uit de doos komt!
Kruipen doet hij niet bepaald bij die spanning, en bij 14V gaat hij er flink van door.

Mattias

Citaat van: geert desc op 28 februari 2015, 01:26:31 AMHopelijk kan er iets aan verbeterd worden zodat we de rangeerlok kunnen doen kruipen zoals het moet.

Door er geen ESU in te steken.. LOL
Ik mag mijn exemplaar ook afhalen.. Ben benieuwd!  ;D
www.bfoto.be   |   Treinbestuurder

GDE

op de foto van Hugo ziet het kleur er wel goed uit  ;D toch nog anders dan in het artikel van MSM.  Haja Mattias,  blijkbaar wil je dan ook geen sound hebben? Ge komt je loc toch wel aan mij tonen hè  ;)

doomslu

Met kleuren op foto's moet je opletten. Afhankelijk van het gebruikte licht en de eventuele correctie van de witbalans komt de kleur op de ene foto dichter in de buurt van de realiteit dan de andere.
En hebben we het nog niet over de afstelling van jouw scherm, of de druk van MSM...
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

philippe_007

Citaat van: Pascal Michiels op 04 maart 2015, 20:26:27 PM
Net bericht gehad dat de mijne binnen is dus dat wordt vrijdag een tripje naar St Niklaas.

Tof,
dan zal het niet lang meer duren dat ik een berichtje ga krijgen :-)

eve

Citaat van: doomslu op 05 maart 2015, 08:47:38 AM
Met kleuren op foto's moet je opletten. Afhankelijk van het gebruikte licht en de eventuele correctie van de witbalans komt de kleur op de ene foto dichter in de buurt van de realiteit dan de andere.
En hebben we het nog niet over de afstelling van jouw scherm, of de druk van MSM...

...of de eigen ogen !!!

Erik

loebaske

Je heb geen BMW voor de prijs van een Lada....