Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

262/273 - 73/74/82

Gestart door Mr-tsjoektsjoek, 26 december 2008, 17:47:34 PM

Mr-tsjoektsjoek

Op de site van LS Models staan 3D tekeningen van hun project over de rangeerdiesels 262/273 - 73/74/82 !

Hier de link :
http://www.lsmodels.com/LS/Pages/General_N/Home_N.htm

mark7758

BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

Houdini


GDE

Rik , de link krijg ik niet open ... Me dunkt dat er jaren geleden al 3D tekeningen te zien waren bij LS en toen hebben ze het ganse project in de diepvries gestoken . Zo te zien is Piko gaan lopen ermee  :D Nu ben ik wel benieuwt naar de prijs ... en bij Piko ligt deze nog meestal niet zo hoog  ;D Goed nieuws en ze zien er nog goed uit ook . Al hoop ik toch dat er een bufferbalk bij zit voor als je geen koppeling plaatst vooraan . 

mark7758

Geert reken maar van YES.
Zo te zien is het handmonster klaar en zullen we het in Nurnberg gaan bekijken. En dan zal de prijs ook vanzelf komen.
Maar ik ben benieuwd of er nu in Nurnberg toch in 1 keer een handmonster te zien is bij LSM.
Afwachten. Maar zo te zien hebben we binnen 1 jaar toch eindelijk een rangeerdiesel op onze modelbaan.
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

oebr

Waar halen die nu ineens dat idee ?
In elk geval zeer welgekomen, daar gaan zeer veel liefhebbers voor zijn.
Zo te zien is het model al vrij ver gevorderd. Makes my day :-)
On East Belgian Rails - sporen in de provincie Luik zo rond 1992

itchy

In LS Magazine 1 (september 2009) was reeds een 3D-model van Type 273 / Serie 73-74 / Type 262 / Serie 82 te zien. En de modellen waren al aangekondigd in 2007 als ik het goed heb. Het probleem van LS Models vandaag is de (krappe) productiecapaciteit, niet het preparatie- en tekenwerk... wellicht liggen er zo een heleboel projecten 'op de plank' en halen ze dit er nu af omdat Piko ermee komt. Benieuwd hoe snel men naar een productiemodel kan gaan, en ook: tegen welke prijs (zie prijs M6'en bv.).
Rollend materieel in België anno 1995-2004 • 2-rail

Rangeerduivel

Ik begin eerder in de richting van verkeerde strategie te denken,
Piko brengt een model uit,dus gaat LSM dit ook aankondigen zodat de klant twijfelt en wacht op het (misschien betere/perfectere)model van LSM.
Op die manier remt men de verkoop voor Piko af...Economische oorlog!

Foei foei... >:( >:(

;)

doomslu

De eerste post in dit draadje, met de aankondiging van LS, dateert van 2008.
Wat is er nu nieuw? Dat Piko deze ook aankondigt.
Voorlopig heb ik hierop van LS geen reactie gezien, je kunt ze dan ook moeilijk verwijten dat ze dit na Piko aankondigen. Ze waren zes jaar voor.  :o
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

GDE

Nu begrijp ik waarom die link niet gaat  ;D t was nog oud nieuws.  We hoopten lang dat Ls met deze ging komen. Petje af voor piko om de kleine Belgische markt te willen verwennen.

centauri167

Persoonlijk snap ik toch echt niet hoe het komt dat de Chinese partner van LSmodels de capaciteit niet kan vergroten zodat men niet jaren moeten wachten eer een model uitkomt ( als het al uitkomt ) na de aankondiging.

MARKLINRIJDER

Paul,

Capaciteit vergroten is niks, maar de kwaliteit behouden is wat anders ;-)

Grtjs,

David

loebaske

OOOh LS gaat me niet tegenhouden om die Piko te kopen, in tegendeel, de Piko van vroeger is het niet meer, heb reeds 4 loc's en die moeten verdomme niet onder doen voor de rest, toch wel als men kritisch wil zijn, de handgrepen zijn er aangegoten....en nog wat kleinigheden, maar rijgedrag, trekkracht en stille moter met cardan as....

Het zal niet enkel bij één nr. blijven dat ik me ga aanschaffen....en wie weet wat Piko nog in zijn mauw heeft, merken we wel na de speelgoedbeurs  ;) ;)

centauri167

Citaat van: MARKLINRIJDER op 03 januari 2015, 01:11:19 AM
Paul,

Capaciteit vergroten is niks, maar de kwaliteit behouden is wat anders ;-)

Grtjs,

David

Dat klopt David, maar 2 bemerkingen:
- het China van vandaag is niet langer het China van 5 of 10 jaar geleden, nu maakt men daar niet alleen meer de goedkopere ( rommel ) spullen, maar gewoonweg alles
- het is niet dat dat pas recent is dat ze jaren achterstand hebben met leveringen, dus je zou kunnen zeggen dat ze tijd genoeg hebben gehad om op een kwalitatieve manier hun productie op te drijven

doomslu

Via een behulpzaam iemand kan ik de link tonen naar de info van LS van toendertijd: http://www.lsmodels.com/Elements/News/Violet%2073%20N.jpg
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *