Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

77

Gestart door homer, 21 december 2008, 14:41:30 PM

the_gold

Naar welke loc is die 77 omgebouwd? Omdat ik al opt eerste zicht zag dat de kleuren niet klopte.

Bert Ossevoort

Er is toch een oplettende kijker [the-gold] ,eigenlijk hoort de lok hier niet thuis ,maar vooruit een plaatje meet wat uitleg.



Dat is even schrikken voor sommige denk ik ,maar goed ,de uitleg ,
aan belgie en zeeuws vlaanderen grenst een schiereiland Valkoss.
Daar is een eigen spoorwegmaatschappij ;de Valkosse Buurt Spoorwegen en die hebben ,daar het goederen vervoer bij de nmbs iets terug loopt en er veel nieuwe E-loks instromen een 77er overgenomen.
Had besloten om in een fantasie wereld verder te modelbouwen en de nmbs verzameling 1 lok per reeks teBehouden en de rest verkoop of ombouw/spuiten ,maar dit hoort hier eigenlijk niet thuis ,meer iets voor het draadje;  ooit zal het klaar zijn?
Wie weet ,Bert.

conducteur

leuk idee!
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

ERVIN

Mooi ballastbed.[;)]

Jurgen

citaat:
Geplaatst door Bert Ossevoort

Dat is even schrikken voor sommige denk ik ,maar goed ,de uitleg ,
aan belgie en zeeuws vlaanderen grenst een schiereiland Valkoss.


Verdorie, ik denk dat ik, toen men dit vertelde in de aardrijkskundeles, net aan het slapen was. [:o)]

Zijn er ook hotels te vinden? Dan kunnen we eens op vakantie komen. [:D]


Zo zie je maar dat iedereen de modelbaan op zijn eigen manier kan beleven.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Bert Ossevoort

Voor wat de aardrijkskunde les betreft ,ja dat is inderdaad jammer dat je dat gemist hebt ,aan het einde van de zij lijn [diesel] is een stadje gelegen in een baai lekker warm met palm bomen ,misschien dat ze het daarom palmstrand genoemd hebben ? echt iets voor op vakantie naar toe te gaan ,bv. met de toeristen trein? vanuit....
Toch maar een ander draadje openen?
En voor de ballast liefhebber ,het goedkoopste busch 7061 is licht bruin van kleur dus niet grijs ,en dan met een mengsel bruingrijze verf met de airbrush er overheen ,dit als resultaat ,misschien een keer en foto zonder flits maken ..voor een beter zicht op de kleur.
en de kabel goot /looppad stook plastic met daarop geplakt de tegels.

Pas ook gehoord dat de VBS twee  20ers heeft overgenomen.....

Bert.

ronny-vdv

citaat:
Geplaatst door Bert Ossevoort




Bert,

waar komen de tankcontainers van Berschi vandaan die je op de achtergrond van de foto ziet ?

Ronny[8)][8)][8)][:)][:)]
Mvg,

ronny-vdv

Bert Ossevoort

Wel Ronny ,
De Bertschi containers 30 foot komen van twee Hag sbb wagons [platte 4 assers het rechtse model op de foto]De een beladen met de twee chrome vloeistof containers  en de andere had twee witte bulk containers.De 20 footer komt van albedo [oud model],albedo maakte een losse set[twee containers] en div oplegger combinaties met trekker oplegger met deze containers ,vragen ze nu de hoodprijs voor.

Bert.